google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Exponet - IT mezi paragrafy
 
Tematické seriály

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

1. až 6. díl >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky Business Intelligence: články

Business Intelligence se mění od reportů na multifunkční analytiky

Business Intelligence se mění od reportů na multifunkční analytiky
Dnešní společnosti jsou stále více konfrontovány s novými technologickými možnostmi, novými business modely (Uber, AirBnB, Zonky atp.) založenými na sdílené ekonomice a sdílení aktiv a samozřejmě řadou scénářů pro využití tzv. velkých dat. Zdá se, že všechny tyto změny naznačují novou éru businessu a business intelligence rozhodně nezůstává pozadu. Na počátku devadesátých let se začal objevovat termín business intelligence, který souhrnně označoval postupy vedoucí ke zlepšení rozhodovacích procesů za využití dat ze zdrojových systémů. Primárním cílem byl na reporting z těchto datových zdr... více »

Nikoho nezajímají data, všichni chtějí odpovědi

Nikoho nezajímají data, všichni chtějí odpovědi
Úvodní titulek a zároveň citát profesora Davida Handa z Imperial College v sobě skrývá jednu obrovskou pravdu, kterou je nevyslovený požadavek managementu firem na získávání co nejkonkrétnější zpětné vazby na vlastní otázky, s níž mohou dále pracovat. Mít k dispozici data totiž ještě nemusí znamenat, že s nimi bude někdo dále efektivně nakládat. Proč je ale příprava reportů a analýz v mnoha firmách vnímána jako problematická? Jak můžete tento problém řešit pomocí self-service business inteligence, neboli samoobslužných BI technologií, a získat tak konkrétní odpovědi a nejlépe hned be... více »
  

- Inzerce -

Nezapomněli jste si prodloužit předplatné časopisu IT Systems?

IT SystemsZačátek nového roku je nejen obdobím, kdy už se pomalu začínají rozplývat mnohá novoroční předsevzetí. Je také obdobím, kdy je třeba provést řadu každoročně se opakujících činností. V případě všech IT manažerů a IT profesionálů by mezi nimi nemělo chybět prodloužení předplatného časopisu IT Systems.

Reagujte včas na změny pomocí BI

Reagujte včas na změny pomocí BI
Podle Charlese Darwina přežívá ten, kdo se dokáže přizpůsobit změnám. Pro podnikovou sféru to platí dvojnásob. Vyhrává ten, kdo reaguje včas na měnící se podmínky. Vedoucí pracovníci ve firmách potřebují pro analýzu změn adekvátní informace. Ty jim mohou poskytnout nástroje, které dnes souhrnně označujeme termínem Business Intelligence, nebo jinak řečeno manažerské systémy. Jejich aplikace je v současnosti nezbytnou podmínkou úspěšného podnikání.
Říkáte si někdy, kdo navrhl výkaz, který je k dispozici ve vašem podnikovém systému? Připadá vám, že v něm schází zásadní informace? Je řazení sloupců nes... více »

Automatizace vývoje a provozu datového skladu

Datový sklad jako stavebnice z 3D tiskárny

Automatizace vývoje a provozu datového skladu
Datový sklad je zvláštní typ relační databáze, která umožňuje řešit úlohy zaměřené převážně na analytické dotazování nad rozsáhlými soubory dat. Tím firmám poskytuje snadný způsob efektivního a rychlého vyhodnocování obchodních dat. V dnešní době již však není doménou pouze korporací. Nasazení takovéhoto skladu si může dovolit řada firem a ty se posunou do nové éry podnikání.
Pro mnoho firem je datový sklad (Data Warehouse, DWH) spojený s velkými investicemi, dlouhou dobou potřebnou k jeho vývoji, následnému nasazení a velmi často také s řadou neúspěchů a slepých uliček. Když už se konečn... více »

Textová analytika pomáhá rozkrýt velká data

Textová analytika pomáhá rozkrýt velká data
Nejen velké mezinárodní společnosti, ale také menší lokální firmy si dnes uvědomují, že potřebují širší pohled na své aktivity. Zatímco analýza strukturovaných dat (prodejní čísla, výsledky apod.) je vcelku „jednoduchá“ pro zpracování, naslouchání potřebám a přáním zákazníků je naopak daleko náročnější. Výhodou při analýze zpětné vazby je zejména fakt, že textová data jsou volně dostupná na webových stránkách, diskusních fórech, sociálních sítích či ve firemních systémech v rámci přímé komunikace se zákazníky. Na druhou stranu nevýhodou je značný objem těchto nestrukturovaných dat a potřeba jejich trans... více »
akce Business Intelligence: Konference, semináře, školení, ...
(26.1.2017 - 26.1.2017)
(30.1.2017 - 3.2.2017)
(6.2.2017 - 7.2.2017)
akce

Datová kvalita pro datové sklady

Datová kvalita pro datové sklady
Uživatelé datových skladů a Business intelligence (BI) řešení se shodují na tom, že nízká kvalita dat je neobyčejně frustrující a drahá. Jsou si vědomi, že řízení datové kvality je pro datové sklady druhá nejdůležitější kompetence, hned po řízení metadat. Méně jednotný názor však mají na to, co to vlastně datová kvalita je a co musí splňovat BI řešení, aby se sledováním a zlepšováním datové kvality mohli zabývat.
Často používaná definice říká, že data jsou kvalitní, pokud uživatelé mají data kompletní, srozumitelná, konzistentní, relevantní a včas. Ještě jednodušeji řečeno, data jsou kvalitní, poku... více »

Samoobslužná analytika do všech aplikací

Samoobslužná analytika do všech aplikací
Nacházíme se v období, kdy se data stěhují z temnot datových center strážených nevrlými ajťáky do světla kanceláří. Uživatelé si žádají stále nové informace a analýzy, které jim pomáhají se vypořádat s tlakem na větší produktivitu. Jedním z trendů, který tuto demokratizaci dat podporuje je samoobslužná analytika, tedy možnost vytvářet analýzy i netechnickými uživateli.
Následující text je určen těm, kteří mají nějakou aplikaci, mají data, a přemýšlejí, co dalšího nabídnout uživatelům. Odpověď zní – analytiku. Možnost používat data (ať už svá zákaznická data nebo agregovaná data všech uživatelů... více »

Efektivní využívání znalostní báze

Efektivní využívání znalostní báze
I když se to možná nezdá, každý z nás má doma několik znalostních bází. Může to být encyklopedie nebo třeba kniha plná receptů. I to jsou znalostní báze, byť ne v té podobě, v jaké je vnímá dnešní svět. Za znalostní bázi, v digitální podobě, spíše považujeme aplikaci, v níž bychom měli hledat informace podobně jako v knižní encyklopedii, ale mnohonásobně rychleji a efektivněji. O rychlosti hledání asi nikdo nepochybuje, ale proč efektivněji? Pokud je aplikace pro znalostní báze správně navržena, měla by uživateli poskytnout seznam výsledků hledaného termínu, případně mu našeptat „neh... více »

Aplikace big data governance v praxi

Aplikace big data governance v praxi
Data governance je široké téma. Zabývá se jí mnoho institucí, existuje velké množství standardů, komunit a dalších teoretických zdrojů. Lze dlouze diskutovat o pravidlech architektury a funkčních dopadech do řešení. Pojďme se však zaměřit na to, co je klíčové, tedy proč a pro koho to děláme. Primárně je třeba se soustředit na výstupy pro koncové uživatele. Ti očekávají přístup k důvěryhodným informacím, kterým budou přes jejich zvyšující se komplexitu schopni správně rozumět a důvěřovat.
Data governance se zaměřením na metadata management a datovou kvalitu Uživatelé chtějí prac... více »

Poznejte skutečné potřeby svého zákazníka

Poznejte skutečné potřeby svého zákazníka
Ač by se mohlo zdát, že nakupujeme stále stejně, řada obchodníků zjišťuje, že nástup moderních technologií výrazně proměňuje chování zákazníků i celý nákupní proces. Každý marketér ví, že cestou k efektivní komunikaci se zákazníkem je dobrá znalost jeho preferencí. Uspět dnes na trhu znamená plnit nejen ta přání, která už zákazník vyslovil, ale i ta, která se teprve vyslovit chystá.
V minulosti měl obchodník z velké části vyhráno, když se mu podařilo dostat zákazníka do prodejny. Pokud byl obchodník schopný, dokázal z verbální i neverbální komunikace poznat, co zákazník chce a podle toho ... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19
Ceník inzerce portálu SystemOnLine