facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přihlášení SystemNEWSPřehledy
 
Tematické seriály

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 
Nové!

RPA - automatizace procesů

Softwaroví roboti automatizují obchodní procesy.

články >>

 
Nové!

IoT – internet věcí

Internet věcí a jeho uplatnění napříč obory.

články >>

 
Nové!

VR – virtuální realita

Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.

články >>

 
Nové!

Bankovní identita (BankID)

K službám eGovernmentu přímo z internetového bankovnictví.

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
 
Partneři webu

AI a Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky AI a Business Intelligence: články
IT SYSTEMS 4/2023, Včera - Adam Šima

Umělá inteligence pomáhá i v oblasti ITSM

Umělá inteligence pomáhá i v oblasti ITSM
Prakticky jakoukoliv činnost, která pracuje s daty, dokáže zefektivnit umělá inte­li­gen­ce (AI). Není proto pře­kva­pe­ním, že i v oblasti IT Service Manage­men­tu (ITSM) je AI žhavým tématem. Dokáže zvýšit kvalitu služeb, snížit náklady a...
  

- Inzerce -

Quo vadis, e-commerce?

IT Systems 4/2023V aktuálním vydání IT Systems se věnujeme především oblasti e-commerce, která v minulém roce zažila doposud nepoznanou situaci. Česká e-commerce totiž po 20 letech růstu náhle klesla, což v mnohých vyvolalo paniku a dupnutí na brzdu technologického rozvoje. Jenže náročnost a vybíravost zákazníků nezmizela s tím, že se do hry vrátil kamenný retail a vzal si zpět část podílu na trhu.

IT SYSTEMS 4/2023, 1. 6. 2023

Zaměstnanci call center zatím kvůli umělé inteligenci o práci nepřijdou

Zaměstnanci call center zatím kvůli umělé inteligenci o práci nepřijdou
Umělá inteligence (AI) se sice v call centrech prosazuje stále výrazněji, podle expertů však v současnosti živé operátory plnohodnotně zastoupit nedokáže. AI může být skvělým nástrojem pro řešení rutinních klientských požadavků či v rámci analytické...
IT SYSTEMS 4/2023, 29. 5. 2023 - Tomáš Čurda

Datová analytika a strojové učení v praxi

I. díl: Jak překonat úskalí nasazení datové analytiky s technologií strojového učení

Datová analytika a strojové učení v praxi
Dnes se firmy doslova topí v datech. Ta se sbírají rychleji, ve větším množství a ve více formá­tech než kdykoli předtím. Teoreticky by více dostupných informací mělo znamenat kvalifikovanější rozhodování. Skutečnost je však poněkud odlišná....
IT SYSTEMS 4/2023, 24. 5. 2023 - Joe Baguley

Bude ChatGPT začátkem nové éry?

Nejprve musíme pochopit jeho omezení

Bude ChatGPT začátkem nové éry?
Dějiny internetu jsou lemované varovnými příběhy. Příběhy o katastrofách, ke kterým nakonec nedošlo – například chyba přechodu na nové tisíciletí – nebo o úžasných inovacích, které měly změnit běh světa, ale které zcela zapadly nebo se zařadily...
IT SYSTEMS 4/2023, 18. 5. 2023 - Jiří Hanuš

Experimentování s ChatGPT

Praktické ověření možností využití ChatGPT z pohledu vývojářů

Experimentování s ChatGPT
ChatGPT společnosti OpenAI představuje revoluci v možnos­tech zpracování jazyka. Jako nejmoder­nější jazykový model byl ChatGPT vycvičen na obrov­ském množství dat a dokáže generovat konverzač­ní textové odpovědi podobné lidským. Díky svým výkonným...
IT SYSTEMS 4/2023, 12. 5. 2023 - Filip Dvořák

Kompozitní umělá inteligence může pomoci nejen s optimalizací průmyslu

Kompozitní umělá inteligence může pomoci nejen s optimalizací průmyslu
Na podzim roku 2022 označila americká společnost Gartner kompozitní umělou inteligenci za technologii, která se v příštích letech stane hlavním předmětem vědeckého zkoumání a aplikací pro komerční řešení v rámci celého oboru AI. Kompozitní umělá...
IT SYSTEMS 3/2023, 5. 5. 2023

Konverzační voiceboti firmy lákají, ale s jejich nasazením většinou vyčkávají

Konverzační voiceboti firmy lákají, ale s jejich nasazením většinou vyčkávají
Výzkum společnosti Coworkers.ai mezi českými a sloven­ský­mi firmami potvrdil, že konver­zač­ní voiceboti firmy lákají. Více než polovina oslo­ve­ných firem uvedla, že považuje kon­ver­zač­ní voiceboty za vhodné řešení komu­ni­ka­ce se svými...
  

- Inzerce -

Altair RapidMiner: Analýza dat a predikce pro každého

RapidMinerMáte spoustu dat, která vám leží ladem, nebo máte pocit, že by z nich mělo jít získat více informa­cí, než se vám daří získávat běžnou statistickou nebo jinou analýzou? Nedaří se vám najít faktory, které nejvýznamněji ovlivňují kvalitu vašich produktů? Chtěli byste být schopni predikovat budoucí vývoj? Nebo vám prostě vaše současné analýzy nedávají odpovědi na všechno, co by vás zajímalo?

IT SYSTEMS 3/2023, 25. 4. 2023 - Michal Mravináč

Tři způsoby, jak generativní umělá inteligence změní zákaznickou podporu

Tři způsoby, jak generativní umělá inteligence změní zákaznickou podporu
Organizace poskytující služby zákazníkům dnes svádějí nelehký boj. Servisní agenti se každodenně potýkají s případy, kdy jsou zákazníci frustrováni nekonečnými čekacími dobami. Často se tak stává, že agenti díky vysoké vytíženosti řeší současně...
akce
IT SYSTEMS 3/2023, 18. 4. 2023 - Václav Prak

Zákaznickou zkušenost přebírají do rukou technologie

Vynechání lidského faktoru nemusí mít dopad na kvalitu odbavení zákaznického požadavku

Zákaznickou zkušenost přebírají do rukou technologie
Digi­ta­li­za­ce nabírá na obrát­kách na­příč celým spektrem profesí. Vidíme to každý den na pop­táv­ce po CRM řešení, která za pos­led­ních 20 let nikdy nebyla vyšší. CRM systém v kombi­na­ci s automatizací dokáže přinést skvělou zákaznickou...
  

- Inzerce -

Váš nejlepší partner pro BI a controlling

GISTSpolečnost GIST již tři dekády pomáhá českým firmám s controllingem a BI. Spolupráce je vždy aplikována ve dvou rovinách – konzultační a softwarové:

IT SYSTEMS 1-2/2023, 3. 4. 2023 - David Kaláb

4 nezbytné kroky k ESG reportu, díky které­mu raketově stoupne hodnota interního IT

4 nezbytné kroky k ESG reportu, díky které­mu raketově stoupne hodnota interního IT
Úkol zní jasně. Od roku 2025 musí vybrané firmy odevzdávat nefi­nan­ční reporting, který bude mo­ni­to­ro­vat jejich udržitelné chová­ní. Tento reporting nebude sloužit jen ban­kám, investorům, zákaz­níkům, ale především by měl mít přidanou...
 

CyberSoft, s.r.o.

Datové sklady - Data mining - Business intelligence

SOFTIP, a. s.

Datová kvalita, vkládání, konverze a čištění dat - Datové sklady - Data mining - Business intelligence

VERA, spol. s r.o.

Business intelligence
Ceník inzerce portálu SystemOnLine