facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
COMPAS
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

Příručka úspěšného IT manažera

Již není čas na hrdinství: Od hašení požárů k jejich předcházení



AlvaoŘada IT oddělení bere svou každodenní práci jako epizodu z katastrofických seriálů. Jejich kancelář připomíná dispečink tísňové linky. Zaměstnanci v krizových situacích volají s nadějí, že mág z IT odvrátí zkázu. IT profesionálové se věnují převážně hašení požárů. Není divu, že řada lidí podlehne lákadlům takového stylu práce. Hasič je přece hrdina. Problém je, že uživatelé nechtějí nikam volat. Netouží zažívat požáry ani podobná dramata. Potřebují především klid na práci a zapomenout telefonní číslo na IT hotline. Zkusme se dnes zamyslet, jak tento stav změnit a posunout IT od hašení požáru ke spolehlivému dodávání IT služeb.

Soutěž - TRUST Car 230 Volt Power Socket s USB

Celý článek ...


Specifika řízení IT v nemocnicích

AlvaoZdravotnictví se stává stále komplexnější disciplínou, kde informační technologie hrají významnou úlohu. Většina pracovišť je dnes vybavena moderními technologiemi, které jsou potřebné pro provádění zdravotních zákroků. Výpadky těchto technologií komplikují práci lékařům i sestrám a mohou negativně ovlivňovat zdraví nebo životy pacientů. Předcházení výpadkům nebo jejich řešení již v raném stádiu je pro zdravotnická zařízení zásadní disciplínou. Je tedy velmi důležité, aby servisní IT týmy v těchto organizacích byly dobře organizovány na základě jasných priorit.

Celý článek ...


(17. díl) Jak se nestát obětí full-outsourcingu IT?

AlvaoV dnešní době není ničím neobvyklým svěřit správu IT plně do rukou externí firmy. Tento přístup s sebou ale nese svá rizika. Vždy vzniká dilema, zda poměr cena/rychlost/kvalita je optimální a zda se zbytečně neplýtvá jak časem, tak finančními prostředky. Máte i vy full-outsourcing IT a cítíte se ve spárech dodavatelů? Poradíme vám, jak to rychle zlepšit. Podělíme se s vámi o naše zkušenosti i o zkušenosti IT manažerů, kteří dostali za úkol tuto nelehkou situaci vyřešit.

Celý článek ...


(16. díl) Jak zvládnout nástupy zaměstnanců elegantně a bezpečně?

AlvaoTaké se vám stalo, že do IT oddělení přijde člověk a ohlásí se jako nový zaměstnanec s tím, že potřebuje počítač a přístupy do různých systémů, aby mohl začít pracovat? Vaše překvapení vrcholí, když se jeho nadřízený dožaduje rychlého řešení. Vzniká vypjatá situace pro všechny zúčastněné, která se často neobejde bez zjitřených emocí. Pojďme se zamyslet nad tím, jak těmto situacím předcházet.

Celý článek ...


(15. díl) Jak zvládnout 300 PC v jednom člověku?

AlvaoKolik IT lidí je potřeba na správu určitého počtu PC nebo uživatelů? To je věčné téma. V podstatě pro IT je to téma „být, či nebýt“. Tuto otázku si občas klade každý ředitel organizace. Často tuto otázku dostáváme při realizaci našich projektů. Proto jsme se pokusili shrnout několik průzkumů nad našimi zákazníky a data získaná z analýz a rozhovorů s nimi.

Celý článek ...


(14. díl) Řízení IT v multikulturním prostředí

AlvaoPokud máte pocit, že multikulturní prostředí řeší pouze mezinárodní korporace, tak jste na omylu. Dnes se multikulturní řízení IT dotýká téměř všech IT oddělení. Úskalí multikulturnosti totiž najdeme nejen u rozdílných jazyků, ale také u odlišných kulturních návyků – přístupu k práci, plnění povinností a termínů, ale i u způsobu komunikace. Příkladem mohou být některé „italské domácnosti“, kde také veškerá komunikace probíhá v češtině, ale odlišné návyky a především očekávání vedou ke konfliktům. Máme pro vás několik zkušeností z multikulturního i mezinárodního prostředí, které se mohou hodit každému šéfovi IT.

Celý článek ...


(13. díl) Jak komunikovat změnu řízení IT navenek?

AlvaoPokud se vám v IT stává, že za vámi přijdou lidi z byznysu a říkají: „Tohle jsem teď četl v časopisu, to je zajímavý, to bychom mohli zavést,“ a IT lidé na to reagují: „Ale to už přece rok používáme,“ vězte, že vás nebudou plácat po zádech za to, že už to máte, ale budou překvapení, proč o tom nevědí.

Celý článek ...


(12. díl) Automatizace správy SW licencí aneb Jak se vymanit z role hlídacího psa

AlvaoKdo se již někdy pokusil nastolit a udržet SW čistotu v organizaci ví, že jde o nadlidský úkol. Dnes je velmi snadné dostat nové aplikace do počítačů. Uživatelé jsou v tomto směru velmi kreativní. IT tým by potřeboval celou řadu asistentek, které by neustále hlídaly, co se kde nainstalovalo, a zjišťovaly, proč a kdo a pak urgovaly zaměstnance, aby provedli nápravu. Tuto situaci elegantně řeší nástroj Software Asset Management (SAM) Assistant, který poskytuje virtuální asistentku s umělou inteligencí, která hlídá SW čistotu v organizaci.

Celý článek ...


(11. díl) Jak vám pořádek v IT zvýší bezpečnost sítě

AlvaoŘada IT týmů překvapivě stále není ochotná investovat čas ani finance do „pořádku“ ve smyslu, že vědí, kde přesně jsou všechna zařízení, aplikace a licence. Přitom pořádek má přímý vztah na bezpečnost celého IT. Bez systému se může snadno stát, že IT oddělení ani neví, zda zařízení nalezená v síti jsou schválená, což je v době BYOD stále častější situace. Nepořádek také způsobuje nejasnosti při řešení incidentů a změn jednotlivých prvků sítě. Přitom dnes může IT oddělení jít příkladem ve využívání konceptu IoT (Internet věcí) a mít celou situaci pod kontrolou.

Celý článek ...


(10. díl) Jak odměňovat IT geeky

AlvaoKonec roku je časem, kdy se ohlížíme zpět a hodnotíme to, co se nám povedlo a co ne. Blíží se nám svátky a všichni se těší na dárky a odměny. Proto bychom vám ve speciálním vánočním dílu našeho seriálu pro úspěšné IT manažery chtěli dát pár tipů, jak odměnit lidi v IT týmu, aby jim to udělalo co největší radost. Někdy totiž můžete mít pro odměny zaměstnanců jen velmi malý rozpočet, kdy na každého vyjde sotva pár stokorun. Takové „odměny“ mohou nakonec vypadat spíše směšně a zaměstnance demotivovat, o čemž jsme již psali v díle „Jak motivovat IT zaměstnance bez peněz". Pojďme se podívat, jak z této situace ven.

Celý článek ...


(9. díl) Vedení profesního růstu IT zaměstnanců

AlvaoŘízení profesního růstu IT zaměstnanců musí řešit prakticky všichni IT manažeři, kteří přitom často hledají kompromis mezi potřebnou kvalifikací zaměstnanců, investovaným časem i prostředky do vzdělávání. S tím úzce souvisí také otázka ochrany investice do vzdělání zaměstnanců. Zkusím shrnout zkušenosti několika IT manažerů z této oblasti do krátkého článku, který je koncipován formou doporučeného postupu, který je dobré stále dokola opakovat.

Celý článek ...


(8. díl) Řiďte IT jako Service Broker

AlvaoOblast řízení podnikové informatiky prošla výrazným vývojem a dá se předpokládat, že dojde k další výrazným změnám. Svět se bude stále více profesionalizovat v dodávání služeb IT. Pokud budete ještě mít oddělení podnikové informatiky, bude fungovat spíše jako dodavatel služeb, který zajistí dodávku kvalitních služeb od externích dodavatelů.

Celý článek ...


(7. díl) Kvalitní komunikace IT oddělení jako klíč k lidem z byznysu

AlvaoCIO a jeho tým starající se o informační a komunikační technologie by měli mít černý pásek v komunikaci. Pak se na ně budou byznysové složky podniku s důvěrou obracet.

Celý článek ...


(6. díl) Katalog služeb aneb Dejte si do pořádku jídelní lístek

AlvaoTaké máte rádi, když si v restauraci vybíráte z přehledného a příjemného jídelního lístku? Takového, ve kterém se rychle zorientujete, vyberete si a máte jasnou představu, co a za jakou cenu dostanete? Udělejte si ve vaší společnosti také takový „jídelní lístek“ a vytvořte si společně s byznysem katalog služeb. Díky tomu budete vědět, které služby byznys nejvíce oceňuje a přinášejí mu nejvyšší hodnotu. Můžete pak lépe alokovat IT zdroje na to, co je opravdu důležité. Zvýšíte tím také svoji transparentnost a pomůžete lepšímu porozumění tomu, co IT dělá a nabízí.

Celý článek ...


(5. díl) Buďte pro svou firmu více sexy a získáte si pozornost i uznání

AlvaoVětšina IT manažerů si klade otázku, proč IT není vnímáno jako velký pomocník, přičemž tak usilovně pracuje, často i do večera a o víkendech. Proč není IT vnímáno jako rovný partner a inovátor, přinášející nové technologie do společnosti?

Celý článek ...


(4. díl) Jak řešit situaci s problémovými zaměstnanci IT oddělení

AlvaoZaměstnanci jsou různí, to platí i v IT branži. Ve svém týmu se vždy snažíte mít dobré zaměstnance, ale občas se najde i nějaký problémový. Jednou za čas prostě zjistíte, že ve svém středu máte někoho, kdo nepracuje naplno, a protože jste za výkon vašeho týmu zodpovědný, musíte tento problém se zaměstnancem vyřešit.

Celý článek ...


(3. díl) Jak motivovat IT zaměstnance bez peněz

ALVAOLidé jsou nejvíce motivovaní, když je práce baví. Na vrcholu důležitosti je pro všechny, aby jejich práce měla smysl. Firmy, které vytvářejí smysluplné úkoly, dokáží udržet zaměstnance vysoce produktivní i v obdobích krizí a rozpočtových škrtů. To je důležité obzvlášť v IT, kde jsou rozpočtové škrty velmi citelné.

Celý článek ...


(2. díl) Jaký typ CIO jste? Vedete své lidi správným způsobem?

ALVAOCIO má jako vůdce jedinečnou výzvu. Ačkoliv měl dříve technické a praktické schopnosti, tím, jak se přesouvá do vedení, tyto schopnosti ztrácí a výkon běžných věcí musí nechávat na svém týmu. Tento tým však musí vést a motivovat. Zde je podobnost s orchestrem, který musí někdo dirigovat. Důležité je také vybírat si ty nejlepší hráče. Spolu mohou podávat výborné výkony, ale vy musíte určovat tu správnou hudbu a tempo. Základem je spolupráce a vaše vedení.

Celý článek ...


(1. díl) Sedm největších chyb IT manažerů

ALVAODnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové Mravenci zůstávají v pozadí. Na toto téma se již točí i televizní seriály. Proč tomu tak je? Proč IT manažeři, kteří tvrdě pracují, mají menší uznání než ti, co se chlubí? Jednou z hlavních příčin je, že většina IT manažerů vyrostla z technických pozic v IT. To jim dává výhodu v odborné části, ale často to s sebou nese nevýhody spojené se schopností propagace svých výsledků a výsledků svého týmu. Rádi bychom vám v tomto seriálu nabídli zkušenosti z našich projektů týkající se především manažerských schopností se zaměřením na IT. Věříme, že by vám mohly ukázat cestu. Nikoliv cestu, jak se stát broukem Pytlíkem, ale jak být úspěšným Ferdou Mravencem.

Celý článek ...


Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.