facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Tiskárna Brno (CCB)
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky Business Intelligence: články

Business intelligence ve výrobních podnicích

Business intelligence ve výrobních podnicích
Výrobní podniky v současné době čelí většímu tlaku než kdykoli dříve a tento tlak stále stoupá. Globalizace, nová konkurence, ekonomická krize nutí podniky k zeštíhlování organizační struktury, větší konkurenční dravosti, snižování nákladů, zatímco na druhé straně jsou nuceny vyrábět větší počet typů produktů, výrobky upravovat dle požadavků konkrétního zákazníka a dodržovat stále přísnější normy a standardy. Jak mohou výrobní podniky zajistit, aby byla každá objednávka efektivní a zisková a zároveň docházelo k úsporám, nebo dokonce přinesla nové obchodní příležitosti? Dokáže business intelligence (BI) výrobním podnikům poskytnout odpovědi na... více »

Nástroje complex event processing

jsou klíčem k efektivnímu rozhodování v reálném čase

Nástroje complex event processing
Nedávno proběhla českým tiskem zpráva o tom, že společnost Gartner vyhlásila nejlepším projektem roku nasazení systému pro realizaci marketingových kampaní v reálném čase u tureckého operátora Turkcell. Je to další doklad toho, že technologie complex event processing (CEP) definitivně překročila hranice speciálních oborů, jakým je třeba algoritmické obchodování na burzách, a stává se součástí běžných podnikových procesů.
Kdy použít business intelligence a kdy CEP Technologie CEP umožňují sledovat různě komplexní událostí již v okamžiku, kdy vznikají, a reagovat na ně. Nabízí obdobnou schopnost společného vyhodnocování dat z různých zdro... více »

Modelování poptávky a určení optimální ceny

Modelování poptávky a určení optimální ceny
Cena je pro zákazníka při rozhodování o nákupu zboží nebo služby klíčovou informací. Proto je také jedním ze základních kamenů marketingu. Marketing by rád pro své produkty stanovil dobré ceny, aby byly pro zákazníky atraktivní a odpovídaly poptávce. V praxi však často dochází k tomu, že stanovení ceny je v rukou finančního oddělení a marketing není pro finance při určování cenové politiky partnerem. Jaký je tedy správný přístup k cenotvorbě, jaké faktory zde hrají klíčovou roli a existuje metoda pro sestavení optimálního ceníku tak, aby se maximalizoval zisk firmy?
Pro finanční řízení prostřednictvím ceny potřebujeme vědět, jak se poptá... více »

Reporting současnosti

Jakou cestou se vydat?

Reporting současnosti
Zatímco dříve byly hlavním zdrojem téměř výhradně interní systémy a aplikace typu CRM a ERP, dnes je mnohonásobně větší objem nestrukturovaných dat k dispozici až „za zdmi“ firmy, v databázích webových služeb, jakými jsou Salesforce, Google Analytics, YouTube, Facebook či Twitter. Bylo by velkou chybou tato data opomíjet, jelikož pro firmu mohou být přínosná více, než se může v prvním okamžiku zdát.
Zatímco v minulosti byl hlavím problém nedostatek dat, dnes je tomu zcela opačně. Data se na nás chrlí doslova ze všech stran, a hlavní překážkou se tak spíše stává naše schopnost, respektive neschopnost oddělit ta více důležitá (informace) o... více »
akce

Manažerské nástroje pro reporting

Na co si dát pozor při jejich výběru a nasazení

Manažerské nástroje pro reporting
Manažerské nástroje pro reporting (dále také business intelligence, BI) bývají nasazovány jako nadstavba nad ERP, případně jako jeho samostatný modul. Jedná se o nástroje zajišťující postupy sběru, integrace, analýzy a prezentace dat pro ulehčení správného rozhodování klíčových uživatelů. Manažerské nástroje pro reporting mají své místo napříč firemní organizaci jak horizontálně, tak vertikálně. Nedá se říci, že business intelligence je nástrojem manažerů nebo jde o součást práce business analytiků. BI má své místo takřka v každé firmě, kde pomáhá příslušným způsobem zaměstnancům k vyšší produktivitě práce.
Podstatnou komponentou řešení ... více »

Opřete se o vámi vytvořená data

Opřete se o vámi vytvořená data
Doby, kdy zákazník nakoupil požadované zboží nepozorovaně, jsou dávno pryč. Dnes je oko obchodníkovo pečlivě zaměřeno na každý pohyb, nákup, zvyk a pečlivě si vše zaznamenává. Proč tomu tak je?
Kdo je můj zákazník a jak se chová? To je otázka, kterou si klade většina obchodníků. Dokonce i ti, jejichž klientela je úzce specifikovaná. Marketingový přístup obchodních společností se v minulých letech nejčastěji zaměřoval na samotný produkt jako determinující marketingový element. Dnes je tomu jinak. Hlavní pozornost se pomalu přesouvá na spotřebitele, jakožto hlavního činitele přinášejícího zisk a udržujícího společnost při životě a fungujíc... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36
Ceník inzerce portálu SystemOnLine