facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky Business Intelligence: články

Big Data nejsou jen další buzzword

Big Data nejsou jen další buzzword
O Big Datech se toho už hodně namluvilo, ale dlouho to vypadalo, že jde jen o další buzzword. Nikdo vlastně neuměl říct, co znamenají, a ještě si pod nimi něco představit? Big Data už ale dávno nejsou nějakým imaginárním konceptem, ale mohou proměňovat, a také proměňují, náš každodenní život. Zasahují totiž do oblastí, ve kterých bychom je možná ani nečekali. Napadlo vás někdy, že lze Big Data využít i k vylepšení stavu silnic?
Použití termínu Big Data trochu svádí k úzké vazbě s jejich objemem. A skutečně, současné studie ukazují, že objem dat ve firmách se každých půl roku při... více »

Spojení webové analytiky s interními daty

pro výkonnější marketing

Spojení webové analytiky s interními daty
Lidé toho na sebe prozradí během procházení webu i během objednávkového procesu docela hodně. E-mail. Adresa. Možná telefon. Ale i to, co mají rádi. Jak často nakupují. A kolik utratí. Kouzlo je v propojení těchto informací a v jejich využití při komunikaci s vašimi zákazníky.
Propojení dat o zákaznících a uživatelích, která jsou často důkladně skryta v interních systémech s údaji z webové analytiky, je často označováno za vyšší ligu online marketingu.Je to oblast, které se české firmy příliš nevěnují. I když by měly. Přitom informace z chování zákazníků na&#... více »

Jak se analyzují data v e-mailingovém marketingu?

Jak se analyzují data v e-mailingovém marketingu?
V mnoha odvětvích je proces vytěžování dat klíčový. V případě rozesílání e-mailových kampaní to platí dvojnásob. Pokud mají být co nejvíce úspěšné a nejlepší, je potřeba nejen sledovat a vyhodnocovat výsledky po rozeslání, ale je velmi důležité podrobit je důkladné analýze a získat z nich co nejvíce vhodných informací pro sestavení a naplánování následujících elektronických kampaní. Získávání dat na straně systému přitom probíhá jak automaticky, tak analytickými pracovníky. Ti mají oproti umělé inteligenci nastavené různými algoritmy stále navrch a to díky větším zkušenostem, logickému myšlení a... více »

Reagujte včas na změny pomocí nástrojů Business Intelligence

Reagujte včas na změny pomocí nástrojů Business Intelligence
Podle Charlese Darwina přežívá ten, kdo se dokáže přizpůsobit změnám. Pro podnikovou sféru to platí dvojnásob. Vyhrává ten, kdo reaguje včas na měnící se podmínky. Vedoucí pracovníci ve firmách potřebují pro analýzu změn adekvátní informace. Ty jim mohou poskytnout nástroje, které dnes souhrnně označujeme termínem Business Intelligence, nebo jinak řečeno manažerské systémy. Jejich aplikace je v současnosti nezbytnou podmínkou úspěšného podnikání.
Říkáte si někdy, kdo navrhl výkaz, který je k dispozici ve vašem podnikovém systému? Připadá vám, že v něm schází zásadní informace? Je řazení sloupců nes... více »
akce

Nové technologie BI a jejich uplatnění v praxi

Nové technologie BI a jejich uplatnění v praxi
Aplikace nových technologií v businessu má pak jediný cíl – zlepšit výkonnost firmy. Zvyšování výkonnosti společnosti lze dosáhnout dvěma hlavními směry – zvýšením obratu nebo snížením nákladů. Záleží poté na použití dané technologie, zda bude šetřit peníze nebo firmě pomůže více peněz vydělat. U některých technologií může být vyčíslení přínosu jednodušší, jiné mohou být spíše strategického rázu.
Pro příklad si můžeme vzít reporting, jehož nasazení na první pohled pravděpodobně žádné peníze nevydělá. Automatizovaný reporting sice může ušetřit práci a tím i peníze, takto ušetřená suma ale nejspíše nebude nijak dramatická. Jeho význam je j... více »

Data už nestačí

Manažerské systémy a nástroje pro podporu rozhodování ve veřejné a státní správě

Data už nestačí
Informační revoluce přinesla nové zaklínadlo: „data“. Podniky se předháněly v jejich sběru a i veřejná správa začala po čase budovat svoji datovou základnu, která rovněž nabyla obrovských rozměrů. Najít v ní odpověď na konkrétní dotaz bylo komplikované a stálo to hodně času. Bylo mnoho dat a málo informací.
Data – informace – znalosti Trojice hodně frekventovaných slov. Naši jistě čtenáři vnímají rozdíl mezi pojmy „data“, „informace“ a „znalosti“, ale protože jsou v běžné komunikaci někdy zaměňována, připomeňme si jejich definici, jak ji sepsal již americký ekonom a filozof managementu Petr Drucke... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36
Ceník inzerce portálu SystemOnLine