facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Gopas - ManDay.it
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky Business Intelligence: články

Bohatství ukryté v datech (1. díl)

Jak se rodí firemní data mining

Bohatství ukryté v datech (1. díl)
Většina firem začne přemýšlet o data miningu ve chvíli, kdy se zastaví růst daný plošnými metodami marketingové komunikace, nazývanými jinak přiléhavě kobercový nálet. Manažeři, jejichž zisky nestoupají tak jako v minulosti, se poohlížejí po řešení. Data mining posouvá myšlení firmy od cíle zasáhnout komunikačně co nejvíce zákazníků k cíli zasáhnout ty nejsprávnější zákazníky relevantním sdělením, ušitým na míru pro ně.
K rozvoji metod data miningu dochází prakticky od devadesátých let, kdy se rozšířily větší databáze zaznamenávající nákupy klientů. Prvními adepty na vytěžování znalostí z databází byly banky, telekomunikační operátoři a ... více »
POINT.X

Geospatial business intelligence

Prostorová data v manažerských informačních systémech

Geospatial business intelligence
Podniková data v kombinaci se speciálními analytickými nástroji (business intelligence – BI) tvoří v současné době důležitou informační základnu a podporu pro řízení podniků a organizací. Výsledky jsou uživatelům prezentovány v podobě interaktivních diagramů, grafů a reportů v rámci přehledových a řídicích panelů (dashboardů). Manažeři jejich obsahu snadno porozumí a lépe interpretují informace pro klíčová rozhodování. Pomocí analytických nástrojů, které využívají i prostorovou složku dat (geospatial business intelligence – GBI), je možné promítnout informace do prostředí map a dále tak zvýšit úroveň podpory rozhodování. S řešením GBI lze je... více »

Manažerské informační systémy v potravinářství

Manažerské informační systémy v potravinářství
Vysoce konkurenční prostředí potravinářského průmyslu připomíná tak trochu fotbalové hřiště. Na jedné straně stojí dodavatelé stejných či obdobných produktů, na druhé jsou připraveni odběratelé. Mezi nimi dominují obchodní řetězce s extrémním tlakem na cenu i obchodní podmínky. Kromě nich se však snaží prosadit i další segmenty, jako nezávislý trh (velkoobchody a sítě maloobchodů), případně i tzv. gastro (restaurace, veřejné stravování, …). Kdo chce v tomto prostředí uspět, musí dnem i nocí myslet na jediné – totiž, že potravinářský bůh je ukryt v detailu.
Přes masový charakter výroby a dodávek musí potravinářský prodej pracovat s velkým... více »
POINT.X

Modelování návratnosti investic a klíčových finančních ukazatelů v pivovarnickém průmyslu s pomocí performance managementu

Modelování návratnosti investic a klíčových finančních ukazatelů v pivovarnickém průmyslu s pomocí performance managementu
Současné trendy v potravinářském a nápojářském průmyslu vyžadují plnit očekávání velkých obchodních řetězců i poskytovatelů nejrůznějších služeb. Je třeba zohlednit tlak na ziskovost a na řízení nákladů, a zároveň vyhovět nejrůznějším předpisům a procesům řízení kvality. Ziskovost dnes navíc ohrožují fragmentace cílové skupiny, kratší produktové životní cykly a eskalace nejrůznějších promoakcí. Modelování návratnosti investic a dalších klíčových finančních ukazatelů se proto ukazuje nezbytným nástrojem k dosažení lepšího rozhodování, které může znamenat rozdíl mezi úspěchem a zánikem značky.
Výzvy v pivovarnickém průmyslu Konkurenční pr... více »
akce

Business intelligence– prostě inteligentní řešení

Business intelligence– prostě inteligentní řešení
Potřebujete snadno dostupné reporty s klíčovými ukazateli vašeho podniku? Trávíte příliš času nad zpracováváním a vyhodnocováním tabulek v Excelu? Je pro vás komplikované dostat se k potřebným údajům ve správný čas? Odpovědí na vaše otázky může být řešení typu business intelligence (BI).
Tyto systémy byly vyvinuty na základě poptávky po doplnění stávajících ERP systémů. Jejich cílem je poskytnout manažerům snadno a velmi rychle důležité informace pro podporu řízení a rozhodování. Mohou mít sadu předdefinovaných modulů – například pro oblast financí, výroby, distribuce, personalistiky a další – fungujících samostatně a nezávisle na ostatn... více »

Jak připravit datové prostředí pro segmentaci

Jak připravit datové prostředí pro segmentaci
Segmentace. Zní to jako zaklínadlo, kterým se ohání nejenom marketingoví specialisté, produktoví manažeři, ale i vedení nejedné společnosti. Segmentaci obecně využívají zejména velké organizace, jako jsou banky, pojišťovny a telekomunikační firmy, k tomu, aby odlišily jednotlivé skupiny zákazníků. Uvnitř skupiny, respektive segmentu, se soustřeďují klienti s podobným chováním, produkty apod., a naopak skupiny zákazníků se mezi sebou liší.
K čemu je segmentace užitečná Rozdělení zákazníků do segmentů umožňuje: nabízet klientům různé produkty a služby podle jejich potřeby a chování, oslovovat klienty jiným obsahem kampaně a jiným kom... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36
Ceník inzerce portálu SystemOnLine