facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky Business Intelligence: články

Business analytics: porozumí stroje textu?

Business analytics: porozumí stroje textu?
V současné době rezonují ve světě business analytics dvě hlavní témata: big data a analýza nestrukturovaných dat, tj. především textů. Automatické analýzy obrázků, audio a video nahrávek se prozatím uplatňují jen ve velmi specifických případech, například v kriminalistice. O fenoménu s názvem big data psal na stránkách červnového IT Systems kolega Vladimír Kyjonka, dnes se proto podíváme na druhé téma – analýzu textových dat. Tedy na oblast, kolem níž se během posledních několika let vyrojilo mnoho zájmu, nadějí, ale také mýtů a pochybností.
V současné době rezonují ve světě business analytics dvě hlavní tém... více »

Big data podpoří růst podnikání

Big data podpoří růst podnikání
V roce 2012 hrozilo, že výraz „big data“ se stane stejně nadužívaným a nicneříkajícím pojmem jako rok předtím „cloud“. Když ale pomineme marketingovou bublinu, zjistíme, že big data mohou posloužit firmám všech velikostí jako zdroj důležitých informací a přispět k jejich růstu a lepším hospodářským výsledkům. To potvrzuje i Gartner, který předpovídá, že v roce 2013 bude na big data vyčleněno 34 miliard dolarů z celosvětových investic do IT. Podle společností EMC a IDC dosáhne do roku 2020 „digitální vesmír“ velikosti čtyřicet zettabytů (ZB), o pět zettabytů více oproti předchozím odhadům. Od počátk... více »

Business analytics: od papíru k high performance analytics

Business analytics: od papíru k high performance analytics
Business analytics. Dvě slova, jejichž spojení je pro mnoho lidí pouhá fráze, „buzzword“ bez skutečného obsahu. „Ani přeložit se to pořádně nedá,“ odpoví vám mnozí na otázku, co si pod tímto pojmem představit. Mají svým způsobem pravdu, většina pokusů o překlad vyznívá přinejmenším komicky. V tomto článku, prvním z miniseriálu o analýze dat, který bude na stránkách IT Systems vycházet, se ale nebudeme zabývat jazykovědou. Zaměříme se na význam business analytics a její vývoj v prostředí moderních podniků.
Anglická Wikipedie po zadání dotazu „business analytics“ vznešeným jazykem praví, že jde, volně přeložen... více »

Vizualizace v business intelligence

Vizualizace v business intelligence
Je to nanejvýš pár let, kdy byla poprvé definována tzv. velká data (big data). Pojem, o kterém si mnozí dodnes myslí, že se týká – vzhledem ke svému názvu – pouze těch „velkých“ společností. Okamžik, kdy se data stávají „velkými“, ale nemusí zažít pouze velké společnosti a korporace. Při bližším prozkoumání datové reality totiž vychází najevo, že pojem big dat může být i velmi blízký segmentu středních, dokonce i menších firem. Protože i malá či střední firma produkuje stále větší a větší množství dat.
Kde se vzala velká data? Data vždy rostla a vždy se tedy hodily výkonnější systémy a vždy bylo m... více »
akce

Business intelligence: mnoho psů, zajícova smrt

Business intelligence: mnoho psů, zajícova smrt
Složitost, komplexnost, nákladnost a obtížná udržovatelnost dohnala do záhuby už nejedno řešení typu business intelligence. Stále více společností pak hledá alternativní přístupy, pomocí kterých dosáhnou stejných či obdobných přínosů výrazně jednodušším způsobem. Ve svých úvahách přitom vychází z toho, že oblíbené Paretovo pravidlo, kdy lze většiny efektů dosáhnout menšinou celkové námahy, přece musí platit i v tomto případě.
Tradiční přístup k aplikacím typu BI a datových skladů založený na vybudování robustní datové vrstvy konsolidující a napravující data z mnoha různých datových zdrojů a ná... více »

Analytické operace ve firmě trochu jinak (2. díl: CRM)

Analytické operace ve firmě trochu jinak (2. díl: CRM)
Vítejte u druhého dílu třídílného seriálu zabývajícího se využitím prediktivní analytiky v průmyslu. CRM může vypadat jako doména obchodních společností. Navíc B2B, na jehož bázi většina průmyslových podniků funguje, tuto tezi potvrzuje. Průmyslových podniků je ale celá řada. Důkazem, že predictive analytics a business analytics v průmyslu fungují, je řada společností, které na nich postavily své marketingové strategie. Škoda Auto, BMW, Mercedes, Fiat, Yamaha, Mazda, Sikorsky a Boeing, cementárna Cemex, Procter & Gamble a další.
Segmentace Začněme od základu. Mluvím-li o základu, narážím tím hlavně... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36
Ceník inzerce portálu SystemOnLine