facebook LinkedIN LinkedIN - follow

AI a Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky AI a Business Intelligence: články
IT SYSTEMS 1-2/2013, 13. 3. 2013

Monitoring webu a sociálních sítí

Monitoring webu a sociálních sítí
S masovým rozšířením internetu v devadesátých letech minulého století se náš svět změnil od základů. V čem spočívají tyto tak dramatické změny? V obrovském nárůstu nestrukturovaných dat, zvýšené, až přehnané komunikaci, globálních změnách obchodních...
IT SYSTEMS 11/2012, 18. 12. 2012

Predikce prodeje s pomocí kontextové analýzy

Predikce prodeje s pomocí kontextové analýzy
Předpověď poptávky je jedním ze základních úkolů podnikového plánování. Přesné a včasné predikce prodeje jsou zásadní například pro řízení zásob, potravinářské velkoobchody a maloobchodní sektor i jinde. S ohledem na velké množství faktorů,...
IT SYSTEMS 11/2012, 12. 12. 2012

Data mining v procesu vymáhání pohledávek

Data mining v procesu vymáhání pohledávek
Pohledávka je charakterizována řadou proměnných. Z hlediska statistického modelování jde o proměnné, podle kterých lze pohledávky shlukovat dle různých hledisek. Dataminingové modelování ale může pomoci i jinde než pouze v selekci případů. Může...
IT řešení pro výrobní podniky II, 7. 12. 2012

Business intelligence ve výrobních podnicích

Business intelligence ve výrobních podnicích
Výrobní podniky v současné době čelí většímu tlaku než kdykoli dříve a tento tlak stále stoupá. Globalizace, nová konkurence, ekonomická krize nutí podniky k zeštíhlování organizační struktury, větší konkurenční dravosti, snižování nákladů,...
IT SYSTEMS 10/2012, 20. 11. 2012

Nástroje complex event processing

jsou klíčem k efektivnímu rozhodování v reálném čase

Nástroje complex event processing
Nedávno proběhla českým tiskem zpráva o tom, že společnost Gartner vyhlásila nejlepším projektem roku nasazení systému pro realizaci marketingových kampaní v reálném čase u tureckého operátora Turkcell. Je to další doklad toho, že technologie...
akce
IT SYSTEMS 10/2012, 20. 11. 2012

Modelování poptávky a určení optimální ceny

Modelování poptávky a určení optimální ceny
Cena je pro zákazníka při rozhodování o nákupu zboží nebo služby klíčovou informací. Proto je také jedním ze základních kamenů marketingu. Marketing by rád pro své produkty stanovil dobré ceny, aby byly pro zákazníky atraktivní a odpovídaly...
IT řešení pro obchodní a distribuční firmy, 12. 11. 2012

Reporting současnosti

Jakou cestou se vydat?

Reporting současnosti
Zatímco dříve byly hlavním zdrojem téměř výhradně interní systémy a aplikace typu CRM a ERP, dnes je mnohonásobně větší objem nestrukturovaných dat k dispozici až „za zdmi“ firmy, v databázích webových služeb, jakými jsou Salesforce, Google...
IT SYSTEMS 9/2012, 30. 10. 2012

Manažerské nástroje pro reporting

Na co si dát pozor při jejich výběru a nasazení

Manažerské nástroje pro reporting
Manažerské nástroje pro reporting (dále také business intelligence, BI) bývají nasazovány jako nadstavba nad ERP, případně jako jeho samostatný modul. Jedná se o nástroje zajišťující postupy sběru, integrace, analýzy a prezentace dat pro ulehčení...
IT řešení pro obchodní a distribuční firmy, 13. 10. 2012

Opřete se o vámi vytvořená data

Opřete se o vámi vytvořená data
Doby, kdy zákazník nakoupil požadované zboží nepozorovaně, jsou dávno pryč. Dnes je oko obchodníkovo pečlivě zaměřeno na každý pohyb, nákup, zvyk a pečlivě si vše zaznamenává. Proč tomu tak je?
IT řešení pro strojírenství, 21. 9. 2012

Implementace BI řešení ve výrobní firmě

Implementace BI řešení ve výrobní firmě
Výrobní firmy využívají pro řízení a plánování výroby sofistikované ERP systémy. Podniková architektura informačních systémů je však často složená z mnoha vzájemně propojených agend, jako jsou finanční moduly, controlling, nákup, CRM, prodej....
 
Ceník inzerce portálu SystemOnLine