facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Dassault - SolidWorks
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

SAM aneb jak zlepšit řízení softwaru ve firmě

SAM aneb jak zlepšit řízení softwaru ve firmě
Pro běžného člověka z IT je Software Asset Management (SAM) něčím podobným jako kontrola platnosti technického a řidičského průkazu pro řidiče. Nepochybně důležitá věc, neměli bychom na to zapomínat, ale není to důvod, proč jsme si řidičák dělali, chtěli jsme především jezdit autem. A to se dá i bez obou zmíněných dokladů. Pokud ale bez dokladů narazíme na kontrolu, důsledky budou nepříjemné. Stejné je to při práci se softwarem, můžeme do sítě radostně instalovat pirátskou aplikaci za aplikací, používat je ke každodenní práci, ale jakmile dorazí auditor, nastanou nám krušné chvilky.
Rozdíl je v tom, že pro zjištění stavu vašich dokladů s... více »

„Oblíbené“ chyby při výstavbě a provozu datových center

„Oblíbené“ chyby při výstavbě a provozu datových center
Přestože technologie pro návrh a řízení provozu datového centra jsou stále vyspělejší, setkáváme se každoročně s výpadky, které jsou důsledkem chyb a opomíjených hrozeb. Některé z nich se opakují častěji, a proto je můžeme s trochu ironie označit za oblíbené chyby provozovatelů datových center. Jde především o výběr nevhodné lokality a podceňování redundance a výkonu záložních zdrojů, chlazení, ale také o absenci systematického plánu rozvoje datového centra.
Nevhodná lokalita – vodě neporučíte Bohužel špatně zvolená lokalita je stále často ignorovanou hrozbou, která se následně... více »
  

- Inzerce -

Jak Netmail oblékl náš hotel do G Suite

NetmailLázeňský hotel Pawlik a k němu přilehlé Aquaforum jsou ve Františkových Lázních pojmem. Dokonce tam existuje i stejnojmenná železniční zastávka. „My nejsme hotel v lázních, my jsme lázně,“ říká Michal Odvody, vedoucí IT oddělení.

Co nás čeká v podnikových sítích?

Moderní trendy budou udávat automatizace, bezpečnost a analytika

Co nás čeká v podnikových sítích?
To, co pro lidské tělo znamená nervová soustava, je pro podnikovou IT infrastrukturu její síť. Nicméně zatímco podoba lidského těla zůstává prakticky stejná už tisíce let, podoba podnikových sítí se v posledních desetiletích dynamicky mění. Business potřebuje stále komplexnější podnikovou síť, neboť přicházejí nové obchodní modely, kladou se stále vyšší požadavky na produktivitu, připojuje se stále více mobilních zařízení, počet cloudových aplikací rychle roste a útočníci přicházejí se stále sofistikovanějšími typy malwaru. A podniková síť musí na tyto fenomény reagovat a reflektovat je.
Hlavním hy... více »

Měření kvality IT (3. část): Zlepšování reportů a služeb IT manažerů infrastruktury

Měření kvality IT (3. část): Zlepšování reportů a služeb IT manažerů infrastruktury
Při dnešních technických možnostech by se každý manažer, který zatím nesbírá data z infrastruktury, měl sám sebe ptát, proč tak ještě neučinil. A to z více důvodů. Jak zjistí, že potřebuje výkonnější servery nebo disková pole? Může se stát, že ho o zádrhelu v infrastruktuře budou informovat kolegové. Dají mu vědět, že něco nejede, že je to pomalé a je potřeba problém vyřešit. Co hůř, může se stát, že mu to oznámí jeho nadřízený a následně bude chtít čísla, grafy, vysvětlení. Co mu předloží? Jak mu dokáže, že je právě tato služba dlouhodobě dostupná?
Sestava reportů mapující stav a trendy v inf... více »
  

- Inzerce -

Nové řešení distribuce napájení zlepšuje flexibilitu v IT instalacích

EatonSpolečnost Eaton rozšířila řadu vnitrostojanových rozváděčů elektrické energie ve velikostech 0U, 1U a 2U (ePDU), které jsou navrženy tak, aby pomáhaly IT manažerům inteligentně optimalizovat distribuci napájení v konvergovaných a hyperkonvergovaných infrastrukturách a tedy i v menších či větších IT aplikacích.

Již není čas na hrdinství: Od hašení požárů k jejich předcházení

Již není čas na hrdinství: Od hašení požárů k jejich předcházení
Řada IT oddělení bere svou každodenní práci jako epizodu z katastrofických seriálů. Jejich kancelář připomíná dispečink tísňové linky. Zaměstnanci v krizových situacích volají s nadějí, že mág z IT odvrátí zkázu. IT profesionálové se věnují převážně hašení požárů. Není divu, že řada lidí podlehne lákadlům takového stylu práce. Hasič je přece hrdina. Problém je, že uživatelé nechtějí nikam volat. Netouží zažívat požáry ani podobná dramata. Potřebují především klid na práci a zapomenout telefonní číslo na IT hotline. Zkusme se dnes zamyslet, jak tento stav změnit a posunout IT od hašení požáru ke... více »

Měření kvality IT (2. část): Jaké ukazatele a reporty sleduje šéf IT Service Desku?

Měření kvality IT (2. část): Jaké ukazatele a reporty sleduje šéf IT Service Desku?
Jedna z klíčových rolí každého IT je vedoucí týmu, který je v přímém kontaktu s interními zákazníky a uživateli. Často jde o vedoucího Service Desku, někdy jej najdete pod rolí Service Delivery Manager. V menších společnostech to bude sám IT manažer. Jaké hlavní otázky si Service Delivery Manažer klade? Jak pozná, zda jeho tým pracuje správně? Zda jsou uživatelé spokojení? Na tyto i další otázky si odpovíme v následujícím článku.
V ideálním světě vše funguje dokonale, nedochází k žádným výpadkům, uživatelé jsou spokojení a na Service Desk nikdo nevolá. Realita však bývá poněkud ... více »
  

- Inzerce -

Kirk Skaugen, Lenovo: Pomáháme uživatelům datových center řešit ty největší výzvy

LenovoV předvečer konference Transform jsme se sešli s Kirkem Skaugenem, novým prezidentem segmentu datových center (DCG). Podělil se s námi o některé informace, co nového chystá Lenovo pro svá datová centra.

 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36
Ceník inzerce portálu SystemOnLine