- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
AI a Business Intelligence

IT SYSTEMS 6/2020, 22. 7. 2020 - Tomáš Dolejš
Robotizace a kognitivní automatizace dokumentů
Díl 2: V čem spočívá inteligence automatizovaného zpracování dokumentů?
V druhém dílu našeho seriálu na téma robotizace a kognitivní automatizace dokumentů vám představíme novinky v multikanálovém snímání dokumentů s využitím inteligentního OCR vytěžování dat. Zaměříme se na vysvětlení, jakým způsobem umělá inteligence...IT řešení pro výrobní podniky I, 30. 6. 2020 - Billy Sisk
Jak může umělá inteligence zvýšit rychlost a přesnost vývoje vakcín
Navzdory obrovskému pokroku v lékařství, ke kterému došlo v posledních desetiletích, je toho stále ještě hodně, co nám zbývá o lidském těle zjistit. Posláním průmyslu spojeného s biologickými vědami je proto trvale posouvat hranice výzkumu,...IT SYSTEMS 4/2020, 1. 6. 2020 - ing. Libor Šlik
Prediktivní údržba aneb Jednejte rychle, dokud je čas
Prediktivní údržba je klíčovým aspektem v efektivním řízení výrobních zdrojů. Nemůžeme si dovolit čekat, až se něco pokazí. Je třeba jednat včas. Někdy se vyplatí neřídit se slepě pouze doporučením výrobců toho nebo onoho zařízení, ale spolehnout...IT SYSTEMS 4/2020, 25. 5. 2020 - Viktória Lukáčová Bracjunová
Virtuální robot jako lék na přetížené zdravotnictví
Roboti vykonávají rutinní procesy. Jsou řešením na nedostatek lidských zdrojů. Pracují kdykoliv, mnohem rychleji a přesněji než nejvýkonnější zaměstnanci. Bez odmlouvání provádějí bezobslužně automatické scénáře. A mohou také pomoci porazit...IT SYSTEMS 4/2020, 18. 5. 2020 - Dominik Herman
Využití strojového čtení textu pro lokální přehled rezistencí v Thomayerově nemocnici
Rezistence patogenů na antibiotika je problematika, která pro smysluplné vyhodnocování vyžaduje práci s velkým množstvím dat. Pro analýzu tohoto typu se tak nabízí využití inteligentních softwarových řešení, protože eliminuje subjektivní vstupy...IT SYSTEMS 3/2020, 29. 4. 2020 - Ondřej Háva
Text mining
Dobývání znalostí z českých textů
Chceme-li využívat informační potenciál big dat, je nezbytné zabývat se i daty nestrukturovanými. Nestrukturovanými daty rozumíme volné texty, zvukové nahrávky, obrázky a videa. V následujícím textu se zaměříme na data textová a popíšeme, jaké...IT SYSTEMS 3/2020, 28. 4. 2020
Pokročilá analýza zdravotnických dat pomáhá včasnému odhalení nemoci
Dle údajů Mezinárodní diabetické federace (International Diabetes Federation) bylo v roce 2019 celosvětově 463 milionů dospělých osob (20‒79 let) s diabetem. Jeden ze dvou (celkem 232 milionů) přitom o své diagnóze vůbec neví. Vysoký počet...IT SYSTEMS 3/2020, 24. 4. 2020 - Dagmar Bínová, Alžběta Gabalová
Jak využívat data pro budování pozitivní zákaznické zkušenosti
Data v dnešním světě bourají bariéry mezi bankami a jejich klienty. Už neplatí, že by na jedné straně byla banka a na druhé klient. V moderním finančním světě je jejich vztah spíše vzájemný, funguje oběma směry. Banka si buduje personalizovaný...
IT SYSTEMS 1-2/2020, 6. 4. 2020 - Přemysl Horáček
Business Intelligence v logistice
Sběr dat, jejich následná integrace, analýza a přetavení do podoby byznysově využitelných informací označujeme už řadu let termínem Business Intelligence. BI dokáže zlepšit fungování firmy v mnoha oblastech a s trochou nadsázky se dá říct, že...IT SYSTEMS 1-2/2020, 25. 3. 2020 - Ivan Sýkora
Kontaktní centrum nepřesouvejte do Indie, ale do cloudu
Moderní zákaznické centrum běží v cloudu a rozpozná náladu volajícího
Digitální technologie pro interakci se zákazníky zaznamenaly v posledních letech nebývalý pokrok. Textová a hlasová konverzační rozhraní, chatboti a různí virtuální asistenti se stali běžnou součástí webových stránek obchodů, online bankovnictví...
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Kalendář akcí
Časopis IT Systems Edice IT Systems Special