facebook LinkedIN LinkedIN - follow

AI a Business Intelligence

clanky AI a Business Intelligence: články
IT SYSTEMS 3/2025, 20. 4. 2025 - Martin Čermák, Martin Pacholet

Hlasová AI loni udělala obrovský pokrok

Brzy již možná nepoznáte, že mluvíte s robotem

Hlasová AI loni udělala obrovský pokrok
Není tomu tak dávno, co se na voiceboty často pohlíželo jako na doplněk, který nedokázal plně využít potenciál automatizace v zákaznickém servisu. Díky prud­ké­mu rozvoji velkých jazykových modelů (LLM) se ale dnes situace rychle mění. Voiceboti...
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

IT SYSTEMS 3/2025, 19. 4. 2025 - Radomir Bordon

Budoucnost práce ve světě, který mění umělá inteligence

Budoucnost práce ve světě, který mění umělá inteligence
S tím, jak firmy a organizace prochází rychlou digitální transformací, se lidé ptají, zda je v budoucnu může umělá inteligence (AI) připravit o práci. Nelze na to ale jednoznačně odpovědět ano či ne. AI mění pracovní trh, ale spíše, než že by...
IT SYSTEMS 3/2025, 13. 4. 2025 - Jay Limburn

Kopilot není agent

Budoucnost využití AI ve firmách leží v pochopení tohoto rozdílu

Kopilot není agent
Zatímco se umělá inteligence dál etabluje jako hnací síla inovací, která mění podobu průmyslových odvětví a napomáhá rychlejšímu rozvoji podnikání, příchod tzv. AI agentů představuje významnou kapitolu v rozvoji jejích možností. Agenti AI vycházejí...
IT SYSTEMS 1-2/2025, 6. 4. 2025

AI se prosazuje i v konferenčních míst­nos­tech, zajistí servis a pohodlí při jednáních

AI se prosazuje i v konferenčních míst­nos­tech, zajistí servis a pohodlí při jednáních
Umělá inteligence vstupuje do stále více firemních procesů a ovlivňuje také způsob práce v konferenčních místnostech. Nástroje založené na AI automatizují mnohé obslužné úkony, jako je nastavování osvětlení a teploty v místnosti pro optimální...
IT SYSTEMS 1-2/2025, 6. 4. 2025

Čeká nás válka umělých inteligencí

Hackeři začnou brzy zneužívat AI agenty

Čeká nás válka umělých inteligencí
Na co bychom se v letošním roce měli připravit v oblasti kybernetické bezpečnosti? S touto otázkou jsme se obrátili na experty z technologické společnosti ANECT. Odpověděli nám, že očekávají spíše postupnou evoluci bezpečnostních hrozeb a posílení...
IT SYSTEMS 1-2/2025, 6. 4. 2025 - Petr Chudan

Generativní AI láká podniky i jejich zákazníky

Podnikové investice do generativní AI jsou na vzestupu a jasně potvrzují transformační potenciál této technologie

Generativní AI láká podniky i jejich zákazníky
O generativní umělé inteligenci se nejméně poslední dva roky mluví ve spojení snad s každým byznysovým tématem, ale ne vždy padnou i jasná vyjádření, kde AI opravdu pomáhá a jaké konkrétní přínosy má v oblasti produktivity či spokojenosti zákazníků...
IT SYSTEMS 1-2/2025, 6. 4. 2025 - Jan Antoš

AI agenti změní v roce 2025 pravidla byznysu

Připravte se na obchodování s agenty (B2A)

AI agenti změní v roce 2025 pravidla byznysu
Která technologie a její vývoj nás letos nejvíce ovlivní? Odpověď je naprosto jednoznačná. Je to umělá inteligence. Ne že by se neobjevily i jiné zajímavé technologie, ale právě dopad AI a změny, které přinese, budou mít na celou společnost...
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

IT SYSTEMS 1-2/2025, 22. 3. 2025 - Jay Sanderson

Jak udržet kontrolu nad AI v marketingu

AI potřebuje pečlivé řízení a lidský dohled

Jak udržet kontrolu nad AI v marketingu
Vysvětlovat marketérům, že umělá inteligence mění způsob, jakým realizují marketingové kampaně a jak komunikují se zákazníky, je zbytečné. Obsah generovaný AI jim nabízí obrovskou hodnotu, ale také vyvolává obavy a otázky: kolik toho můžeme...
akce
E-commerce, 22. 3. 2025 - -tim-

AI pomáhá vyhrát boj o spokojené zákazníky

AI pomáhá vyhrát boj o spokojené zákazníky
Funkci vyhledávání dnes umí téměř každá větší webová stránka. Mnohdy ale stačí drobný překlep nebo špatně napsaný vyhledávací dotaz a návštěvník nenajde, co potřebuje. Digitální zákaznická zkušenost je přitom stále jedna z největších konkurenčních...
  

- PR -

Microsoft Fabric umožňuje analýzu dat založenou na AI

GOPASEfektivní řízení a analýza dat je klíčovým faktorem úspěchu každé organizace. Společnost Microsoft představila platformu Microsoft Fabric, která nabízí revoluční možnosti v oblasti sběru, ukládání a analýzy dat.

IT SYSTEMS 1-2/2025, 17. 3. 2025 - Philip Miller

Budoucnost spolupráce člověka a stroje

Předpovědi vývoje AI pro rok 2025

Budoucnost spolupráce člověka a stroje
Rychlý technologický pokrok dokáže překvapit i ty nejzkušenější odborní­ky, zejména když se vyvíjí exponen­ciálně. Jak trefně poznamenal fyzik Albert A. Bartlett: „Největším prob­lémem lidstva je naše neschopnost pochopit exponenciální růst.“...
 
Ceník inzerce portálu SystemOnLine