facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky Business Intelligence: články

Nejčastěji používané metody při analýze lékařských dat

Nejčastěji používané metody při analýze lékařských dat
Statistické studie jsou v medicíně nutností. Velmi malá část lékařů zpracovává svoje data bez pomoci odborníka, statistika. Vyhledáním jeho pomoci ovšem práce odvedená lékařem nekončí. Oba totiž mluví každý naprosto odlišným jazykem, proto je pro správnost závěrů analýzy nezbytné, aby se domluvili a vzájemně pochopili. V tomto příspěvku se seznámíme s nejobvyklejšími statistickými postupy, které vyžaduje analýza dat z lékařského prostředí.
Před samotným sběrem dat je důležité zvážit, které parametry mohou mít souvislost se zkoumanými veličinami, a proto je vhodné je zaznamenávat. Kromě určení počtu parametrů... více »

Prediktivní medicína pro podporu rozhodování

Prediktivní medicína pro podporu rozhodování
Současná medicína se většinou zabývá diagnózou a léčbou již rozvinutých onemocnění na základě symptomů, které jsou patrné na první pohled. Rozvíjejícím se trendem je preventivní medicína, jejímž úkolem je onemocněním předcházet. Tento typ lékařské péče je označován také jako prediktivní medicína, tedy takový přístup, který dokáže nejen včas odhalit blížící se riziko vzniku onemocnění, ale také vyhodnotit dopady zvoleného způsobu léčby pacienta.
Zdravotnictví v mnoha zemích prochází krizí. Náklady na požadovanou zdravotní péči se zvyšují, avšak kvalita vzhledem k omezeným finančním zdrojům roste jen pozvolna. Totéž se týká ... více »

Real-time digital intelligence

Real-time digital intelligence
Umění obchodu je odhadnout potřeby zákazníka, dostat jej na svou stranu a uzavřít transakci. Při nákupu na prodejně je zvládnutí této disciplíny na bedrech obchodníka. S tím, jak se nákup čím dál víc přesouvá na internet, tato potřeba nezaniká. Naopak, je potřeba v tomto technicistním prostředí využít každé příležitosti, všech dostupných dat a účinně je aplikovat během nákupního procesu.
Je jedno, jestli se jedná o domácí kino, spotřebitelský úvěr nebo třeba večeři v restauraci. Ideální a často také jediná možnost, kdy je možné obchodní dovednosti uplatnit, je přímý kontakt s klientem. Zhruba polov... více »

Data mining a retence zákazníků ve finančních institucích

Data mining a retence zákazníků ve finančních institucích
Známá poučka říká, že důležitější než získávat nové klienty je udržet si ty současné. Nejen proto, že spokojený zákazník je pro každou firmu tou nejlepší reklamou. Také z hlediska nákladů je částka spojená se získáváním nových zákazníků zpravidla podstatně vyšší než náklady na udržení klientů stávajících. To obzvláště platí u finančních institucí, kde je velká konkurence a nabídka produktů a služeb je napříč společnostmi většinou srovnatelná.
Zákazníci v sektoru finančních společností mají tendenci setrvávat u zvolené instituce poměrně dlouho. Proto může retence zákazníků, kteří mají zaječí úmysly, podstatně... více »
akce

U nás se přece nekrade

U nás se přece nekrade
S finanční krizí, která začala v roce 2008 a stále není jasné, jestli už vlastně skončila, se začaly objevovat v médiích články o obrovském nárůstu interních fraudů. Statistiky ale hovoří jinak – míra páchaných nepravostí se nemění, zůstává prakticky konstantní. Mění se jen způsoby, jakými k nim dochází, a také to, jak moc se o nich píše. Fraudy se nevyhýbají nikomu, finanční instituce nevyjímaje.
Americká organizace ACFE (Association of Certified Fraud Examiners), která sdružuje přes sedmdesát tisíc profesionálů z celého světa, používá pro objasnění příčin podvodného jednání takzvaný fraud triangl... více »

Business analytics: kolik asi prodáme?

Business analytics: kolik asi prodáme?
Kolik toho příští týden, měsíc nebo kvartál prodáme? A komu? Za kolik? Poznáváte tyto otázky? Vítejte u dalšího dílu miniseriálu o business analytics, tentokrát na téma demand driven forecasting.
A co že vlastně chceme prodávat? To je v podstatě jedno. Položené otázky a odpovědi na ně jsou podobně důležité pro výrobce, obchodníky, podnikatele ve službách, vydavatele periodik i finanční instituce. Všichni potřebují plánovat kapacity výrobních linek, tiskáren nebo personálu, protože změny na poslední chvíli, pokud jsou vůbec realizovatelné, mohou stát obrovské peníze. Umění dobře předpovídat vývoj trhu a ... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36
Ceník inzerce portálu SystemOnLine