facebook LinkedIN LinkedIN - follow

AI a Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky AI a Business Intelligence: články
IT SYSTEMS 6/2023, 31. 7. 2023 - Milan Rataj

Při implementaci AI se firmy neobejdou bez spolupráce CTO a HR

Při implementaci AI se firmy neobejdou bez spolupráce CTO a HR
Umět přepsat do čísel složité vzorce lidského chování, motivace nebo emoce, to je úkol, se kterým se již desítky let snaží vypořádat například marketéři nebo sociologové. A nejsou jediní, pro koho mají takové informace zásadní hodnotu – stále...
  

- PR -

Historická data nepatří do koše, ale do Business Inteligence!

Moderní doba si žádá moderní řešení a moderní řešení musí být především velmi rychlé, adekvátní k potřebám trhu, a ideálně musí umět pomáhat dělat ty správné kroky i rozhodnutí. Na co dříve stačil papír, tužka, dnes nedostačuje už ani Excel. Roste potřeba komplexnějších řešení systémů, jako je např. ERP, CRM, WMS atd., které spolu umí především rychle, bezchybně, a nakonec ještě také bezpečně komunikovat.

IT SYSTEMS 6/2023, 20. 7. 2023 - Aleš Kotek

Není čas roky plánovat

Datová platforma musí začít nést ovoce hned, aby dávalo její pořízení smysl

Není čas roky plánovat
Dostat data ve firmě pod kontrolu se tradičně rovnalo náročné ope­raci. Dnes ale pozoruji výrazný odklon od robustních projektů za­ložených na všeobsažné analýze a úvodní práci na kompletní architektuře. Už i velké firmy mají možnost dostat...
IT SYSTEMS 5/2023, 3. 7. 2023 - Martin Pech

Transformace e-commerce díky umělé inteligenci

Efektivnější práce pro e-shopy, lepší zážitek pro zákazníky

Transformace e-commerce díky umělé inteligenci
Umělá inteligence (AI) je neoddělitelnou součástí internetového podnikání, ovšem platí to už nějaký pátek. Nepřímo ji využívají všichni, kteří inzerují prostřednictvím firem, jako jsou Google nebo Facebook, používají algoritmy umělé inteligence...
IT SYSTEMS 5/2023, 28. 6. 2023

Většina IT manažerů vidí v generativní AI velký potenciál, ale současně i technické a etické problémy

Většina IT manažerů vidí v generativní AI velký potenciál, ale současně i technické a etické problémy
Z nového průzkumu společnosti Salesforce vyplývá, že více než polovina vedoucích pracovníků v oblasti IT buď experimentuje s generativní umělou inteligencí, nebo už ji aktivně využívá v praxi. Téměř všichni ale současně přiznávají, že musí přijmout...
IT SYSTEMS 5/2023, 19. 6. 2023

Bez AI bychom dnes nemohli fungovat, říká technický ředitel tržiště Biano Ondřej Nešpor

Bez AI bychom dnes nemohli fungovat, říká technický ředitel tržiště Biano Ondřej Nešpor
Těžko najít odvětví, které by netěžilo z umělé inteligence. E-commerce není výjimkou. Větší i menší obchodníci do svých online obchodů nasazují nejrůz­nější funkce „powered by AI“. Jak se do takového projektu pustit, jaké jsou možnosti, kde...
IT SYSTEMS 5/2023, 14. 6. 2023 - Tomáš Čurda

Datová analytika a strojové učení v praxi

II. díl: Jak překonat úskalí DA/ML projektů s pomocí vhodné softwarové platformy

Datová analytika a strojové učení v praxi
V první části tohoto článku v předchozím vydání IT Systems, jsme se věnovali úskalím projek­tů nasazení pokročilé datové analytiky s využitím strojového učení, a to zejména z pohledu lidských zdrojů a procesů. Na zkušenostech implementačních...
IT SYSTEMS 4/2023, 5. 6. 2023 - Adam Šima

Umělá inteligence pomáhá i v oblasti ITSM

Umělá inteligence pomáhá i v oblasti ITSM
Prakticky jakoukoliv činnost, která pracuje s daty, dokáže zefektivnit umělá inte­li­gen­ce (AI). Není proto pře­kva­pe­ním, že i v oblasti IT Service Manage­men­tu (ITSM) je AI žhavým tématem. Dokáže zvýšit kvalitu služeb, snížit náklady a...
  

- PR -

Controlling na katedře manažerského účetnictví VŠE

Absolventi kurzu „Manažerské účetnictví s podporou BI“ na Vysoké škole ekonomické v Praze (VŠE) obdrželi certifikáty o úspěšném zakončení kurzu.

IT SYSTEMS 4/2023, 1. 6. 2023

Zaměstnanci call center zatím kvůli umělé inteligenci o práci nepřijdou

Zaměstnanci call center zatím kvůli umělé inteligenci o práci nepřijdou
Umělá inteligence (AI) se sice v call centrech prosazuje stále výrazněji, podle expertů však v současnosti živé operátory plnohodnotně zastoupit nedokáže. AI může být skvělým nástrojem pro řešení rutinních klientských požadavků či v rámci analytické...
akce
IT SYSTEMS 4/2023, 29. 5. 2023 - Tomáš Čurda

Datová analytika a strojové učení v praxi

I. díl: Jak překonat úskalí nasazení datové analytiky s technologií strojového učení

Datová analytika a strojové učení v praxi
Dnes se firmy doslova topí v datech. Ta se sbírají rychleji, ve větším množství a ve více formá­tech než kdykoli předtím. Teoreticky by více dostupných informací mělo znamenat kvalifikovanější rozhodování. Skutečnost je však poněkud odlišná....
  

- PR -

Pokračuje série Workshopů Praktického Controllingu

GiSTTaké v letošním roce máme v plánu pokračovat v úspěšném seriálu workshopů, který jsme odstartovali v roce 2021. Jedná se o pravidelná online setkání uživatelů con­trol­ling­ového nástroje GIST Intelligence. Největší prostor je vždy věnován praktickým ukázkám, prezentovaným přímo controllery a manažery z řad zákazníků.

IT SYSTEMS 4/2023, 24. 5. 2023 - Joe Baguley

Bude ChatGPT začátkem nové éry?

Nejprve musíme pochopit jeho omezení

Bude ChatGPT začátkem nové éry?
Dějiny internetu jsou lemované varovnými příběhy. Příběhy o katastrofách, ke kterým nakonec nedošlo – například chyba přechodu na nové tisíciletí – nebo o úžasných inovacích, které měly změnit běh světa, ale které zcela zapadly nebo se zařadily...
 
Ceník inzerce portálu SystemOnLine