facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Business Intelligence

Data warehousing, Data mining, Balanced scorecard, BPM, MIS

clanky Business Intelligence: články

Než začnete ukládat data do cloudu, udělejte si v nich pořádek

Než začnete ukládat data do cloudu, udělejte si v nich pořádek
Nejčastější chybou v IT většiny českých podniků i institucí je plýtvání prostorem datových úložišť. Tato věta zní hrozivě. Je problém skutečně takového rázu, že stojí za to se jím vážně zabývat? Pokusme si na tuto otázku odpovědět.
Co je jasné, objem dat v národním i světovém měřítku narůstá. A to oproti minulým letům skokově. Je běžné, že středně velká firma okolo sta zaměstnanců počítá svá data až na desítky terrabajtů. No proč ne, řeknete si, vždyť cena datových úložišť stále klesá. Dnes jsou běžně dostupné známé NASky (Network Attached Storages), kde za pár tisíc získáte obří zásobník, jen jej naplnit. Al... více »

Svět ovládají zákazníci

Od CRM ke Customer Experience

Svět ovládají zákazníci
Moderní podnikové aplikace zaměřené na řízení komunikace se zákazníky jsou stále více nezbytností pro všechny organizace bez ohledu na jejich velikost. Jaký je rozdíl mezi zkratkami CRM a CX?
Zkratka CX znamená zákaznickou zkušenost (customer experience). Logicky souvisí s častěji používaným pojmem UX (user experience, uživatelská zkušenost), který je v praxi používán například k vyhodnocení prezentace na webu či sociálních sítích, kdy se sleduje, kam uživatelé chtějí kliknout a co se jim líbí. Zákaznická zkušenost je ale mnohem širší pojem, znamená více, než zda je člověku příjemná volba barev webové stránky. Je... více »

Sběr a analýza statistických údajů o zdravotnictví

Sběr a analýza statistických údajů o zdravotnictví
Máme-li být schopni správně něco řídit, potřebujeme mít správná data ve správný čas a být schopni je správně vyhodnotit. Na jednu stranu jednoduchý princip, ale se zvyšující se komplexností řízené organizace nabývá tato problematika na složitosti. Řízení rezortu zdravotnictví pak představuje výzvu hned z několika pohledů – z hlediska velkého množství subjektů, které se zde vyskytují, z pohledu správnosti, důvěrnosti a citlivosti dat a z pohledu nutnosti sjednotit metodiku vykazování a dosáhnout jednotnou sémantiku sbíraných dat.
Pojďme se pro inspiraci podívat, jak se s problematikou řízení vy... více »

Azure Machine Learning přináší strojové učení v cloudu

Azure Machine Learning přináší strojové učení v cloudu
Microsoft před pár měsíci představil public preview nové cloudové služby Azure Machine Learning, která přináší strojové učení v cloudu. O co jde? Zjednodušeně řečeno se jedná o obdobu data miningu. Na jeho praktické aplikace slyší každý manažer – predikce vývoje poptávky, predikce prodejů, automatizované hledání komplementů i substitutů ve vašem portfoliu atd.
Když stroje začínají vidět souvislosti Strojové učení je jednou z podoblastí umělé inteligence, která na základě využití výpočetně náročných algoritmů a technik dokáže, po dodání velkého vzorku pročištěných dat, nalézat mezi jednotlivými daty souvislo... více »
akce

Big data: Od velkých očekávání k praktickému využití

Big data: Od velkých očekávání k praktickému využití
Růst zájmu o big data můžeme vysledovat zpět do let 2011-2012. Je spojen s nárůstem uživatelů sociálních sítí jako Facebook a Twitter a určitým přelomem ve změně jejich využívání. Zatímco před tímto obdobím byly velké sociální sítě používány spíše jednotlivci ke komunikaci mezi skupinami osob, nejčastěji mezi známými a přáteli, po roce 2010 dochází k velkému rozšíření firemní komunikace skrze tato media.
S rozvojem sociálních sítích se marketingové útvary začaly potýkat s problémy, jak zde vyhodnocovat a měřit přínosy kampaní a dalších marketingových aktivit. V tomto období tak dochází ke... více »

Cesta k efektivnímu reportingu (3. díl)

Reportování analytických úloh

Cesta k efektivnímu reportingu (3. díl)
Předchozí díly minisérie byly věnovány negativním symptomům při reportování (I. díl) a ukázce, jak může vypadat nástroj, který většinu z těchto symptomů odbourá (II. díl). V posledním díle bych rád popsal výhody spojení dvou oblastí, u nichž neprobíhá spolupráce příliš často. Jedná se o oblast analytiky a tvorby reportů. Každý analytik nebo odborník na reporting by měl být schopen dohlédnout za hranice svého oboru. Měl by vědět, co se děje za dveřmi kanceláří jeho kolegů a tyto informace využít k obohacení svých výsledků.
Proč? Argumenty jsou dva. První, lidský a profesní, je postaven na ... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36
Ceník inzerce portálu SystemOnLine