facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Metodika PRINCE2 v edici 2009

Metodika PRINCE2 v edici 2009
Metodika PRINCE2 prochází od svého vzniku v roce 1989 pravidelnými změnami. Některé úpravy jsou kosmetické, ale přibližně jednou za pět let projde metodika podstatnější revizí. Poslední takováto revize proběhla 16. června loňského roku na základě požadavků mnoha uživatelů a dala vznik nové edici – PRINCE2 2009. Můžeme s potěšením konstatovat, že provedené změny představily stručnější a lepší metodiku.
Nejviditelnější, i když pro praxi nejméně podstatná je změna loga, kte... více »

PRINCE2, nebo PMI?

PRINCE2, nebo PMI?
Pokud to s projektovým řízením myslíte vážně, určitě jste se setkali s alespoň jednou z dvojice metodik PRINCE2 a PMBOK (o nové verzi PMBOK Guide jsme podrobněji informovali v minulém čísle). Proč ale existují dvě metodiky, respektive standardy projektového řízení a který z nich vybrat pro svou společnost nebo kariéru? A jaký je mezi nimi vlastně rozdíl? O tom na následujících řádcích.
Nejprve trochu historie a zeměpisu Ve stejné době, kdy se v Československu hroutí starý režim, totiž v roce 1989, rodí se v britském království metodika PRINCE – metodika založená na předchozí verzi PROMPT II, která ale byla používána téměř výhradně pro p... více »

Integrace podnikových aplikací ve zdravotnictví

Mýtus integračních platforem

Integrace podnikových aplikací ve zdravotnictví
Na téměř každé mezinárodní konferenci o eHealth dnes zaznívají vzletné vize o integraci informačních systémů jednotlivých zdravotnických zařízení a jednotném pohledu na pacientovy zdravotní údaje v rámci jeho celoživotní kontinuální zdravotní péče. Realita je však taková, že samotná integrace informačních systémů není dostatečná. A to ani v rámci jednotlivých zdravotnických zařízení, kde je celá situace nejen technicky, ale i po právní stránce podstatně jednodušší. Je to dáno nepochybně také faktem, že každý obor medicíny má svá významná specifika, a proto snaha o přístup „one size fits all“ v tomto sektoru musí nutně dříve nebo p... více »

Propojování informačních systémů ve zdravotnictví

Dílčí zpráva z konference eHealth Days 2010

Propojování informačních systémů ve zdravotnictví
Konference eHealth Days, která se konala v říjnu v Brně, se týkala informatizace zdravotnictví v Česku. Podobně jako v minulých letech uchopili přednášející dané téma nejširším možným způsobem, a tak byla paleta vesměs velmi zajímavých vystoupení opravdu pestrá. Od změn v řízení a informatizace zdravotní pojišťovny přes evropské normotvorné procesy pro identifikaci pacientů, návratnost investic do informatiky, první představení nového systému pro zobrazovací diagnostiku až po nemocniční informační systémy, a dokonce i dílčí řešení pro podporu práce středního zdravotnického personálu.
Jen část programu byla věnována eHealth v užším smyslu... více »
akce

Máte důvod přejít na ITIL v3?

Máte důvod přejít na ITIL v3?
Od roku 2007 je na trhu nová verze ITIL – verze 3, která přichází s novinkami v řízení IT služeb. Pokud tedy uvažujete o přechodu z ITIL verze 2 na verzi 3 nebo hledáte způsoby, jak zvýšit kvalitu a potenciál svých IT kapacit, zde je pro vás vybráno několik zajímavých nových ITIL praktik. Tyto novinky mohou být inspirací, i pokud již nový ITIL implementujete. Můžete zvážit, zda některé z nich nechybí ve vašem plánu implementace, a přitom by pro vás byly přínosem.
Co je služba? Na úvod pro „osvěžení“ ITIL terminologie si připomeňme, co je to služba. Služba je nejdůležitějším pojmem ITIL a zde ji chápeme jako &... více »

Microsoft System Center Essentials 2010

Microsoft System Center Essentials 2010
V průběhu podzimu letošního roku dojde k uvolnění beta verze produktu Microsoft System Center Essentials 2010, finální verze produktu pak bude uvedena na jaře 2010. Essentials 2010 je centralizované řešení určené pro správu IT prostředí středně velkých firem a navazuje na svého předchůdce System Center Essentials 2007. Pomocí jedné konsole v něm můžeme spravovat jak fyzické, tak virtuální servery, stanice, software i IT služby.
Hlavní novinky v Essentials 2010 Mezi klíčová vylepšení patří především integrovaná správa virtualizace, dále pak navýšení správy serverů ze třiceti na padesát a počtu spravovaných stanic na celkov... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37
Ceník inzerce portálu SystemOnLine