facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Tiskárna Brno (CCB)
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Úskalí a přínosy standardizace procesů řízení IT služeb

aneb Zavádění ITSM v praxi

Úskalí a přínosy standardizace procesů řízení IT služeb
O známých zkratkách ITSM, ITIL, KPI, SLA, SLM a podobných se asi není třeba blíže šířit. ITIL a z něj vycházející ITSM od vzniku těchto termínů v roce 1989 urazily již hodný kus cesty. Stále ovšem platí, že se při troše fantazie dají použít pro optimalizaci jakéhokoli procesu, například i údržby domu. Nicméně právě procesy IT jsou pro aplikaci svou filozofií nejvhodnější.
Ale stejně, proč se vlastně vrhnout do aplikace ITIL, potažmo do jeho formalizace prostřednictvím certifikace na ISO 20000? Jste IT firma střední velikosti, vaše oddělení smluvené služby zvládá, interní služba vlastním uživatelům je na slušné úrovni, procesy vám obstojn... více »

Demingův cyklus PDCA

a norma ISO/IEC 20000-1:2011

Demingův cyklus PDCA
Letos v dubnu vyšla nová verze normy ISO/IEC 20000-1 Informační technologie – Management služeb. Tento příspěvek se zaměřuje na jednu významnou část novely normy ISO/IEC 20000-1. Jedná se o vysvětlení, jak využít metodologii plan-do-check-act (PDCA) pro systém managementu služeb a na služby jako takové. Cyklus PDCA nese jméno svého autora W. E. Deminga.
Systémový přístup k řízení William Edwards Deming se narodil v USA v roce 1900. Získal magisterský titul v oboru matematiky na University of Colorado a doktorát z matematiky a matematické fyziky na Yale University. Nechal se inspirovat myšlenkami Waltera A. Shewharta z oblasti statistick... více »

Jak vtáhnout business do řízení IT

Jak vtáhnout business do řízení IT
Česká pobočka itSMF – IT Service Management Forum – uspořádala 9. listopadu již šestou výroční konferenci s mottem Jak vtáhnout business do řízení IT. Tento podtitul byl ještě rozšířen o další návodnou otázku: musí IT oddělení jen čekat na požadavky businessu, nebo mu může jít vstříc a stát se pro něj aktivním a srozumitelným partnerem?
itSMF je mezinárodně působící nezávislá a nezisková organizace účelově se věnující všem aspektům řízení služeb informačních a komunikačních technologií. Celosvětovým standardem pro tuto oblast je ITIL (Information Technology Infrastructure Library), a itSMF je tedy současně vnímáno jako fórum uživatelů to... více »

Řešení problémů při ukládání dat

v malých a středních firmách

Řešení problémů při ukládání dat
Pro většinu firem je ukládání dat důležitým aspektem zajištění IT podpory. Údržba potřebného hardwaru a softwaru pro ukládání dat ale může být složitý a nákladný proces, zejména pro malé a střední firmy (SMB). U nich jsou patrné zejména problémy s udržováním chodu datových úložišť při omezených rozpočtech na IT, které byly přiškrceny v souvislosti s poklesem ekonomiky. Menší podniky se také obtížně potýkají s potřebou efektivní ochrany dat a zajištění jejich dostupnosti s ohledem na stále častější využívání on-line aplikací, které musí sloužit zákazníkům 24 hodin denně sedm dnů v týdnu. Tento článek ukazuje, jak mohou nové funkce pro správu u... více »
akce

Bez vlastních serverů to ve firmách ještě dlouho nepůjde

Bez vlastních serverů to ve firmách ještě dlouho nepůjde
Nástup cloud computingu a nové služby dostupné malým zákazníkům mají silný marketing, firmy s desítkami zaměstnanců se ale pro efektivní fungování bez vlastních serverů neobejdou. O cloudu mluví kdekdo a většina velkých firem cloud computing v nějaké podobě používá nebo testuje. Jaký smysl má v takové situaci pořizovat do firmy reálné servery? Prodávají se vůbec? Na tyto otázky je snadná a přesvědčivá odpověď: ano.
O budoucnosti hardwaru ve firmách hovoří jednoznačně i analýzy vývoje prodejů levných serverů x86, které míří nejčastěji právě do SMB sektoru. Podle studie Low-End Servers: A Global Strategic Business Report společnosti Global... více »

Pravidla licencování podnikového softwaru (3. díl)

Pořizování a přidělování nových licencí

Pravidla licencování podnikového softwaru (3. díl)
Přecházení softwaru ze stádia do stádia, od nového k zastaralému, od pořízeného k nasazenému, od zařazeného k vyřazenému může pro mnohé představovat strašáka, se kterým se snaží mít co nejméně společného. Na každého však jednou dojde – a to se týká i softwarové kontroly. Pokusíme se vám nabídnout pomocnou ruku v podobě návodu, jak se k softwarovým metamorfózám profesionálně postavit.
V prvním díle našeho miniseriálu jsme si objasnili, že alfou a omegou práce s legálními licencemi je jejich přidělování. Mentální akt, který nemá přesně definovanou podobu, ale musí být učiněn tak, aby v případě potřeby bylo možno věrohodně doložit, že k něm... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37
Ceník inzerce portálu SystemOnLine