facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Gopas - ManDay.it
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Pravidla licencování softwaru (2. díl)

Pořádek v softwaru jako v pokojíčku aneb nám uklízí SAM

Pravidla licencování softwaru (2. díl)
V předchozím díle miniseriálu o správném nakládání se softwarovými licencemi jsme se jim věnovali především z účetního pohledu, protože „cifršpióni“ jsou na pořádek metr. Problém je ovšem často v tom, že je jim IT problematika na hony vzdálená a nesrozumitelná (jen těžko budete hledat konzervativnější uživatele než z řad účtařů).
Tak se snadno může stát, že když je necháte dělat pořádek ve svých záležitostech, dojde k nežádoucímu efektu, jaký mi připomnělo za oknem ubíhající léto: pamatujete, jaké to bylo, když jste se o prázdninách vrátili z tábora a láskyplná maminka vám mezitím dokonale vygruntovala pokojíček? Jak dlouho to trvalo, ne... více »
POINT.X

Agilní vývoj v praxi

Agilní vývoj v praxi
Označení agilní vývoj obecně vzato zahrnuje techniky, které původně vznikly na základě požadavků samotných programátorů – z jistého úhlu pohledu tedy vlastně managementu navzdory. Základ všech agilních technik, Manifest agilního vývoje softwaru, je obranou programátorské práce před její formalizací a zbytečnou byrokracií. Klade důraz na funkčnost před nástroji, na uspokojení zákazníka před mechanickým plněním plánu.
Teskně hučí Niagara Klasickým vývojovým postupem, jehož kořeny sahají do šedesátých let, je vodopádový přístup. V něm projekt kaskádovitě prochází jednotlivými fázemi analýzy požadavků, návrhu, implementace, testování (valid... více »

Správa a optimalizace provozu datových center

v roce 2012

Správa a optimalizace provozu datových center
Datová centra lze definovat jako umístění převážně serverových počítačů s mnoha infrastrukturními nebo aplikačními rolemi do jedné lokality či budovy. Jsou dlouhodobě budována a využívána společnostmi všech velikostí a zaměření. Některé si budují vlastní datová centra pouze pro svou potřebu, jiné vytvářejí výpočetní centra pro následnou nabídku služeb na trhu. Ale můžeme říci, že datová centra dnes využíváme jako uživatelé výpočetní techniky všichni. Vědomě či nevědomě.
Provoz datových center Podíváme-li se do minulosti, větší společnosti začaly při budování vlastního ICT prostředí využívat nejprve sálové počítače. Následně se změnou vý... více »
POINT.X

Jak na havarijní plány a plány obnovy ICT infrastruktury?

Jak na havarijní plány a plány obnovy ICT infrastruktury?
Každý, kdo měl na starosti chod ICT zázemí, řešil otázky v souvislosti s možnými havarijními situacemi, kdy část ICT může být z různých důvodů mimo provoz a s ním i některé firemní procesy. Předcházení těmto nestandardním stavům je dílčí část pracovní náplně odpovědných zaměstnanců společně s jejich rutinní správou ICT. S rostoucími požadavky na dostupnost prostředků informačního systému rostou i požadavky na zajištění kontinuity ICT a tyto požadavky stále více vedou k budování havarijních plánů a plánů obnovy ICT, tj. DRP – disaster recovery plans. Jak takové plány vytvořit? Co vše mají obsahovat a v čem nám vlastně mohou pomoci? Na tyto otá... více »
akce

Centra sdílených služeb

jsou odpovědí na potřeby dynamických společností

Centra sdílených služeb
Přechod firemního IT do cloudu, ať už jakoukoli formou, je nezvratným trendem dnešní informatiky. ERP systémy, unifikovaná komunikace a další aplikace se budou přesouvat do cloudu nejen ve velkých organizacích, ale významně i v organizacích malých a středních.
Téma cloud služeb je dnes velmi diskutované, a to nejen mezi IT odborníky, ale i mezi finančními či generálními řediteli společností napříč obory činnosti. Lidé z IT jsou sice rozděleni na dva nesmiřitelné tábory příznivců a odpůrců této služby, trend doby a potřeb je však jasný. Z posledních průzkumů renomovaných analytických společností jasně vyplývá, že důvěra ředitelů společ... více »

Základ pro budování systémů řízení služeb IT

Nová verze normy ISO/IEC 20000 verze 2011

Základ pro budování systémů řízení služeb IT
Letos v březnu bylo schváleno znění druhé verze normy ISO/IEC 20000-1:2011, která je základem pro budování a hodnocení systémů řízení služeb IT. Podívejme se, jaké podstatné změny nová verze přináší, a to především s ohledem na jejich praktické uplatnění. Zároveň si přiblížíme i další činnosti ISO v oblasti řízení služeb. Pozornosti určitě neuniknou ani změny v normě ISO/IEC 20000-2, kde je míra zlepšování zřetelně pozorovatelná a nově připravovaná verze je již více praktickým návodem pro nasazení systému řízení procesů, než tomu bylo ve stávající podobě.
Podle označení normy ISO/IEC 20000-1:2005 bychom mohli usuzovat, že ke změně docház... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37
Ceník inzerce portálu SystemOnLine