facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Tiskárna Brno (CCB)
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Proč SOA nemá alternativu

Proč SOA nemá alternativu
Architektura SOA je všeobecně chápána a přijímána jako další fáze budování podnikového informačního systému. Soustřeďuje v sobě to nejlepší z předchozích kompozitních modelů návrhu, vývoje, provozu a integrace aplikací a pravděpodobně dnes nemá žádnou rozumnou alternativu. Proto je zajímavá pro softwarové dodavatele, vyzdvihovaná analytiky a žádaná zákazníky.
Uplynulý rok byl pro architekturu SOA zlomovým. Snad každý výrobce podnikového softwaru se k tomuto tématu vyjádřil – ať již rebrandingem stávajících produktů, nebo uvedením produktů zcela nových. Na trhu SOA produktů se etablovaly dvě dominantní technologie, které jsou zároveň pova... více »

Webové služby a XML

Webové služby a XML
Každé čtyři roky se ve světě zdvojnásobí množství informací, spontánní a živelný vývoj přestal fungovat. Systém, který dříve vyvíjel jeden člověk, dnes vytváří celý tým složený ze specialistů na jednotlivé fáze vývoje softwaru (analytik, specialista na databáze, tester apod.). Systémy se stávají stále více komplexními, a je tedy nutné je rozdělovat na menší celky a ty pak spojovat na vyšší úrovni. Stále sílící potřeba výměny informací mezi lidmi, systémy a procesy má dopad i na vývoj informačních systémů. Ty musí být flexibilní, musí umět reagovat rychle na změny, spolupracovat se svým okolím, a to celé napříč různými platformami. Všechny tyt... více »

IT governance pro každého

IT governance pro každého
IT governance (nezřídka se pro něj používá zkratka ITG) čili řízení informačních (potažmo taky komunikačních) technologií je dnes velmi frekventovaným termínem, který je citován, oprašován a znovu diskutován na takřka denní bázi, pořádají se o něm konference a píšou články, statě, studie a knihy. Co se však za označením natolik obecným skrývá? Tento článek zopakuje mnohé známé informace a pokusí se je s předstíranou naivitou dát do souvislostí.
IT governance je ve zkratce vyjádřením dlouhodobého přístupu k informačním technologiím. Je vyjádřením současné potřeby řídit IT jako podnikání, pečlivě posuzovat dopady jednotlivých rozhodnutí a ... více »

Audit podle ISO/IEC 20000

V oblasti řízení služeb ICT se již dlouhou dobu v praxi vychází z postupů shrnutých v publikační řadě ITIL, která vznikla na základě praktických zkušeností firem v oblasti informačních technologií. Mezinárodním standardem, v rámci kterého jsou shrnuty základní postupy ITIL do standardizovaných kritérií, je norma ISO/IEC 20000.
Norma ISO/IEC 20 000 Existuje ve dvou částech pod názvem „ISO/IEC 20000-1:2005 Information technology – Service management – Part 1: Specification“ a „ISO/IEC 20000-2:2005 Information technology – Service management – Part 2: Code of practice“. Jak vyplývá z názvu, první část je určena pro posuzování a případně ce... více »
akce

Procesní řízení IT služeb

Procesní řízení IT služeb
To, co bylo před pár lety naprostou novinkou, dnes hýbe IT světem. Co je to procesní řízení v IT, ITIL, ISO 20000, COBIT? To jsou otázky, na které již umí odpovědět téměř všichni IT manažeři. Většina velkých společností je v oblasti procesního řízení o několik kroků před ostatními. Procesy v IT službách mají popsány, jejich řízení zavedeno, a pokud ne, tak na zavedení pracují nebo o něm uvažují v reálném časovém horizontu. Z hlediska priorit následuje obvykle implementace procesního řízení IT služeb po zavedení procesního řízení na podnikové úrovni. Jednou z možností je aplikace procesního modelu ISO 9000, který lze použít pro řízení kvality... více »

Enterprise architektura IT

Enterprise architektura IT
Představte si rozsáhlou nadnárodní organizaci skládající se z mateřské firmy a osmi podřízených společností, disponující sítí dvou set pracovišť, která provozuje 280 různých informačních systémů. Tyto systémy jsou technologicky různorodé, každý z nich podporuje část obchodních procesů. Systémy jsou mezi sebou propojeny, vyměňují si data, která se rovněž sbírají a konsolidují na celopodnikové úrovni. V IT této modelové organizace pracuje tři sta lidí rozdělených do šesti útvarů. Představte si, že jste v roli ředitele IT, který to všechno má na starosti. Musíte zajistit, aby to celé fungovalo. Zároveň je vaším úkolem naplánovat rozumný rozvoj t... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37
Ceník inzerce portálu SystemOnLine