facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Panda, tučňák, kolibřík

aneb Algoritmické změny ve vyhledávačích

Panda, tučňák, kolibřík
Vývoj vyhledávačů není o nic pomalejší než vývoj celého internetového prostředí. V posledních několika letech prošly vyhledávací algoritmy, a především ty používané Googlem, velkými proměnami. Jaké zásadní změny přinesly, jak na ně reagovat a jaký lze předpokládat další vývoj?
Na počátku vývoje fungovaly vyhledávače především na principu katalogů. Vyhledávač si vytvořil a následně aktualizoval pevnou strukturu webových stránek a v té vyhledával nejrelevantnější výsledky. V podstatě se jednalo jen o odkaz, popis a zařazení do struktury katalogu. Dnešní fulltextové vyhledávání byla spíše jen hudba budoucnosti.... více »

Jak si úspěšně říkat o peníze do rozpočtu IT

Jak si úspěšně říkat o peníze do rozpočtu IT
Možná se vám zdá, že mezi slovy rozpočet a IT schází předložka. Byla však vypuštěna úmyslně. První problémy v dialogu nad rozpočtem totiž působí právě neshoda v tom, kdo komu co vlastně dává a proč. IT v podstatě žádný rozpočet nepotřebuje. Rozhodně ne rozpočet pro IT. Leda peníze na IT. Je to rozpočet, který umožní, aby IT poskytovalo své služby těm, kdo jej plní, schvalují, a také utrácejí, spotřebovávají.
Tohle je tedy první rada: Uvědomte si, nač vaše organizace vůbec IT potřebuje. V poslední době to občas vypadá, že management si od IT přeje jen jednu jedinou věc: aby to stálo co nejmíň peněz. V... více »

Základní principy SEO

aneb Nejde jen o technickou optimalizaci

Základní principy SEO
Co je to SEO? Jak funguje, jaké jsou jeho základní principy a proč SEO rozhodně není mrtvé? V následujícím textu se pokusím odpovědět nejen na tyto otázky, ale také poradit, na co si dát pozor, čeho se vyvarovat a jak správně postupovat při optimalizaci webových stránek pro vyhledávače.
Miliony lidí každý den prohledávají internet, aby našly informace, zboží nebo se jen pobavily. Úkolem optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO, search engine optimization) je přivést tyto návštěvníky z vyhledávačů na vaši stránku nebo e-shop. Samotná návštěva ale nestačí. Návštěvník e-shopu by měl nakoupit, návštěvník blogu b... více »

SDN – softwarově definované sítě

SDN – softwarově definované sítě
Myšlenka SDN – software defined networks – vznikla na Stanfordově univerzitě a je založena na protokolu OpenFlow, definovaném organizací ONF (Open Networking Foundation). Důvodem pro nasazení SDN je zjednodušení řízení sítí a rychlé zavádění služeb.
Uvádí se, že investiční náklady na vlastnictví sítí za tři roky dosahují jen zhruba 25 procent celkových nákladů na jejich vlastnictví (TCO – total cost of ownership). Stávající sítě jsou izolované od služeb, první mechanismy nabízející kontrolu kvality end-to-end postrádají centrální správu a řízení, trpí několika základními neduhy: jsou uzavřené a jejich zařízení nej... více »
akce

Férová cena za IT

z pohledu středních a malých podniků

Férová cena za IT
Co je férová cena za IT a jak zaručit, že férová také zůstane? Investujeme hodně, nebo málo? Kde vlastně leží největší potenciál pro úspory? Máme něco z IT outsourcovat?
Nastíněné otázky v úvodu dostává mnoho IT manažerů, a to i z řad středních a malých podniků, na některé z nich však v mnoha případech jen těžko hledají odpověď. Ještě složitější je to s prokazováním cen za IT. Diskuse mezi zástupci IT a byznysu pak často zabrousí do technických detailů, kterým protistrana nerozumí, a tudíž je ani příliš ochotně neakceptuje. Trend snižování nákladů na IT V posledním desetiletí ... více »

Nové přístupy k uživatelské podpoře v IT

Nové přístupy k uživatelské podpoře v IT
Pracoviště service desk je výkladní skříní IT oddělení. Podle toho, jak kvalitně poskytuje podporu, hodnotí mnoho uživatelů IT jako celek. Mnoho IT specialistů však stále vnímá service desk spíše jako příjemce hovorů a e-mailů od nespokojených uživatelů, a nikoliv jako proaktivní část v řešení zákaznické podpory. Přitom sdílení expertních informací a podpora automatizace může významně zkrátit dobu řešení incidentů. V tomto článku přiblížím metody a zdroje informací, které jsem během své praxe vyhodnotil jako užitečné pro zlepšení funkce service desk. Zároveň nastíním některé nové techniky, které se v posledn... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37
Ceník inzerce portálu SystemOnLine