facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Jak poznat vyspělé procesy?

CMMI – model hodnocení vyspělosti procesů

Jak poznat vyspělé procesy?
Procesní řízení je pojem v současnosti skloňovaný ve všech pádech. Jednou z otázek, které s realizací tohoto způsobu řízení v praxi vyvstávají, je i dostatečná vyspělost procesů. Na to se ptáme především v souvislosti s požadavky na skutečný přínos námahy spojené se zaváděním a rozvojem procesů. Odpověď nalezneme v poměrně známé a v IT rozšířené metodě zvané Capability Maturity Model (CMM). Tento obecný model vyhodnocení procesů se používá pro mnohé účely, přičemž procesní řízení je pouze jedním z nich. Pomocí CMM je možno v oblasti řízení IT služeb (IT service management, ITSM) mapovat stav procesů a procesního řízení a souvisejících prvků j... více »

Multidimenzionální měření postupu vývoje softwaru

Multidimenzionální měření postupu vývoje softwaru
Přirozenou lidskou vlastností je snaha o přenos osvědčených postupů z jedné oblasti do druhé. Tak se v našich myslích přenesly přístupy vhodné například ve stavebnictví do softwarového vývoje. Ve stavebnictví je obvykle vše jasné. Na začátku je časový plán a rozpočet, jejichž nedodržení lze poměrně brzy zjistit a ve výsledku nemají významnější negativní dopad. Při softwarovém vývoji je to však přesně naopak.
Ve stavebnictví je vše jasné. Rodinných domů byly postaveny miliony, takže jde o relativně rutinní činnost. Na začátku je časový plán a rozpočet, jejichž nedodržení lze poměrně brzy zjistit a ve výsledku nemají významnější negativní ... více »

Jak na IT asset management

Kde není inventura, tam je nepořádek. A kde je nepořádek, tam se věci ztrácejí. To je pravda, která přetrvala staletí a platí i ve světě informačních technologií.
Je relativně snadné udržet si představu o tom, co máme, pokud toho nevlastníme mnoho. Firma, která obývá dvě kanceláře a vlastní tři počítače si s trochou nadsázky může udělat přehled o všem, co ji patří a z čeho se skládá s pomocí papírového poznámkového bloku. Čím větší je ale organizace, a čím komplexnější je její informační infrastruktura, tím větší je nutnost věnovat se zjišťování a přesné analýze informací o všem, co organizace vlastní. Pokud totiž takové informace nejsou... více »

Právní aspekty prodeje použitého softwaru

Právní aspekty prodeje použitého softwaru
K prodeji použitého softwaru dochází poměrně běžně jednak spolu s prodejem použitého hardwaru a časté jsou rovněž prodeje v internetových aukcích. Zpravidla je tak prodávána jedna licence nabytá k prodávanému počítači nebo jedna licence softwaru, který byl zakoupen zvlášť na CD nosiči. Jak bude uvedeno níže, takový prodej vzhledem k tzv. principu vyčerpání autorských práv není z právního hlediska zvláště rizikový. Právně složitější je nabývání „použitého“ softwaru v případech, kdy jsou licence prodávány nabyvatelem síťových verzí takového softwaru.
Proč „použitý“ software? Samotný pojem „použitý“ software je zavádějící, protože software... více »
akce

Software i hardware pod kontrolou

Recenze softwarového kompletu MISPA – Správce IT, Aktivity a HelpDesk

Evidence výpočetní techniky a softwarových licencí, sledování aktivity, monitoring pracovních stanic a shromažďování požadavků a úkolů. Všechny tyto činnosti nadělají vrásky na čele nejednomu IT manažerovi. Zvláště má-li na starosti počítačovou síť s několika desítkami nebo stovkami počítačů. Tady už žádné tabulky a textové editory nepomohou.
Jedním z řešení, které mohou s problémy okolo evidence výpočetní techniky pomoci, je softwarový balíček MISPA od firmy Micos Software. Tento balíček se skládá ze tří programů – Správce IT, Aktivity a HelpDesk. Každý z nich pokrývá specifickou oblast (evidence, sledování aktivity, monitoring stanic, ... více »

Jak na IT služby

SLM – service level management

Jak na IT služby
Také se v posledních letech často setkáváte s názory, že informační podpora je drahá a její kvalita neodpovídá očekáváním byznysu? Jste schopni na tyto názory, ať již změnou kvality IT podpory a vynaložených nákladů, nebo podloženou argumentací o srovnatelnosti vaší informační podpory s vnějším trhem, reagovat? Na tyto otázky budete velmi těžko hledat odpovědi, pokud nebudete mít svůj informační systém a jeho řízení vůči svým zákazníkům dostatečně transparentní. V následujícím článku se pokusím velmi stručně naznačit směr, který by mohl pomoci těm, kdo se vydají na nelehkou cestu změny od technologického a poněkud démonizovaného pojetí inform... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37
Ceník inzerce portálu SystemOnLine