facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Tiskárna Brno (CCB)
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Možnosti Google Apps pro vnitrofiremní spolupráci

Možnosti Google Apps pro vnitrofiremní spolupráci
Nástup mobilních zařízení a rozšiřování dostupnosti připojení k internetu výrazně změnily (a nadále mění) také firemní prostředí. Aktuální technologie umožňují práci odkudkoliv, kdykoliv a z jakéhokoliv zařízení. Typický obraz zaměstnance zasedajícího každý den od 8 do 17 hodin ke svému počítači již mnohdy neodpovídá realitě a mnohem více se také dostává do popředí práce v týmech. Jak řešit tyto výzvy v menších podnicích? Zajímavou alternativu klasických nástrojů vnitrofiremní komunikace a spolupráce představují cloudové aplikace Google Apps.
Uživatelé jsou ze soukromého života zvyklí na hardware i software vše podřizující příjemné uživa... více »

Referenční modely pro řízení IT

Referenční modely pro řízení IT
Dnešní doba velmi akceleruje ve využívání informačních systémů pro různé oblasti v daném podniku či organizaci. Nelze již najít společnost, kde by byl pouze jeden systém, vždy se jedná o několik systémů, které podporují činnosti uživatelů v různých procesních oblastech. Ať už jde o vedení účetnictví, řízení výroby, projektové řízení nebo technickou a konstrukční přípravu. Praxe v každé oblasti ukazuje velký rozdíl mezi potřebami uživatelů, možnostmi informačního prostředí a IT pracovníky a také ve vnímání potřeb uživatelů dodavateli informačních systému. Referenční model může představovat nástroj, který vytváří spojovací můstek právě mezi pot... více »

Co pálí menší podniky?

Co pálí menší podniky?
Malé a středně velké společnosti mají svá specifika. Jeden z nejzásadnějších problémů přitom nastává v okamžiku, kdy je třeba implementovat rozsáhlejší řešení z oblasti IT – ať už jde o podnikový informační systém, nebo celkovou inovaci infrastruktury, náklady na prvotní investici bývají často na hranici finančních možností, nebo dokonce za ní. Co s tím?
Kupříkladu při klasické implementaci ERP systému je zpravidla nutné vynaložit v počátku finance na nákup licencí, infrastruktury i nezbytné implementační a konfigurační služby. Provoz systému pak generuje další provozní náklady v podobě pravidelných plateb, které pokrývají poplatky za ha... více »

Tři inovace pro efektivnější řízení firmy

Tři inovace pro efektivnější řízení firmy
Snad každý CIO přemýšlí nad tím, jak zajistit bezproblémové fungování ICT a přispět ke zlepšení chodu svého podniku. Implementací některých technologií lze přitom dosáhnout klíčové konkurenční převahy, která může rozhodnout o bytí a nebytí společnosti…
Organizace pro průzkum trhu Gartner ve svém každoročním přehledu klíčových odvětvových trendů vyjmenovala deset hlavních technologií, které nejvíce ovlivňují organizace, jejich obchodní modely, IT i nároky na investice. Všechny lze přitom přiřadit k některé ze tří inovací, jimž se nyní budeme věnovat (viz obrázek): in-memory technology (práce s daty přímo v operační paměti), firemní mobili... více »
akce

Poskytování IT služeb podle norem ISO/IEC 20000

Nové vydání v české verzi publikováno v červenci 2012

Poskytování IT služeb podle norem ISO/IEC 20000
Poskytovatelé IT služeb mohou prokazovat kvalitu řízení svých procesů získáním certifikátu ISO 20000. Na rozdíl od ISO 9001, „matky“ všech norem zabývajících se systémy managementu, stanoví přímo procesy, které musí být všechny v organizaci implementovány. V červenci 2012 byla zveřejněna česká verze mezinárodní normy ISO/IEC 20000-1:2011 (36 9074). Touto normou se nahrazuje ČSN ISO/IEC 20000-1 z října 2006. Nejnápadnější změnou normy je skutečnost, že zatímco stará norma se týká systémů managementu „IT služeb”, nová norma se odkazuje na systém managementu „služeb“.
Norma je určena pro poskytovatele služeb v oblasti IT. Pro certifikaci je... více »

České firmy si drží energetické otesánky

Pravidelná obměna serverů může přinést i statisícové úspory

České firmy si drží energetické otesánky
České firmy podceňují pravidelnou obnovu energeticky úsporných a výkonných IT technologií, musí proto platit statisíce navíc za elektřinu. Investicím do výpočetního výkonu se přitom stejně nevyhnou: kvůli dramaticky vzrůstajícímu počtu mobilních zařízení bude potřeba každoročně ukládat o padesát procent větší objem dat.
Šedesát tři procent firem obměňuje serve rovou infrastrukturu po pěti a více letech. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Intel, který se uskutečnil mezi 180 respondenty z řad středních a velkých firem působících v České republice. U třiceti pěti procent firem je cyklus obnovy čtyřletý a pouhá dvě procenta obměňují servery... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37
Ceník inzerce portálu SystemOnLine