facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Poskytování IT služeb podle norem ISO/IEC 20000

Poskytování IT služeb podle norem ISO/IEC 20000
Také svět IT služeb má svoje normy, které jsou základem systému řízení jejich kvality. Jde o soubor norem ISO/IEC 20000. Co je obsahem a smyslem těchto norem? Jak podle nich probíhá certifikace poskytovatele? Jak se liší například od velmi známých norem ISO 9001? Na tyto, ale i další otázky jsme se zeptali Otmara Hrazdila, který je vedoucím auditorem certifikačního orgánu Bureau Veritas Czech Republic. Tato společnost získala akreditaci pro certifikování systémů managementu IT služeb podle ISO 20000 v roce 2009 jako jeden z prvních certifikačních orgánů v České republice.
Označení ISO 20000 má více norem. Která z nich se používá pro cert... více »

Moderní datacentra jsou efektivní a úsporná

Technologie a trendy moderních datových center

Moderní datacentra jsou efektivní a úsporná
Dnešní informační exploze je charakterizována trvalým růstem dat, jejichž celkový objem se zvětší každý rok o šedesát procent. Tato data lze rozdělit na tzv. strukturovaná (jednoduše databáze) a nestrukturovaná (soubory a vše ostatní). Charakteristické je, že objem nestrukturovaných dat je mnohem větší než objem strukturovaných. Odhaduje se na osmdesát až osmdesát pět procent. Nestrukturovaná data zároveň rostou mnohem rychleji. Tento globální trend se samozřejmě výrazně promítá i do oblasti podnikových datových center. Problém s efektivním a bezpečným uložením dat je na pomyslném seznamu priorit na nejvyšších příčkách.
Přední společnost... více »

Efektivní správa IT (3. díl)

Inteligentní zálohování s pomocí System Center Data Protection Manager

Efektivní správa IT (3. díl)
Po přehledu možností a přínosů centralizované správy a dohledu IT nás třetí díl seriálu zavede do oblasti zálohování – konkrétně zálohování serverů, serverových aplikací a samozřejmě také klientských stanic za pomoci nástroje System Center Data Protection Manager 2010.
V předchozím díle jsme si ukázali, jak snadno lze dostat celé IT prostředí pod dohled na expertní úrovni a co nám může přinést centralizovaná správa systémů. Poslední nepokrytou oblastí zůstalo zálohování, a proto si dnes shrneme, co je v této oblasti podstatné a jak nám může práci se zálohováním a obnovou dat usnadnit další člen z rodiny produktů System Center, Data Prote... více »

Propojení světů teleprezence a sjednocené komunikace

Propojení světů teleprezence a sjednocené komunikace
Produkty pro týmovou spolupráci jsou na trhu už velice dlouho, prvním, známým už od roku 1989, byl určitě Lotus Notes. Postupně byla do těchto řešení přidávaná možnost okamžité komunikace, navíc k e-mailové komunikaci, na které byly až do té doby založeny. V roce 2003 Microsoft uvolnil Life Communication Server (LCS) a jako klient Windows Messenger, který umožňoval textovou komunikaci (instant messaging), indikaci dostupnosti (presence indication), a hlavně VOIP hlasová volání mezi uživateli. Obrazová komunikace, která je přirozenou součásti týmové spolupráce, ale musela ještě počkat. Od roku 1995 vznikala videokonferenční řešení pro přirozen... více »
akce

Efektivní správa IT (1. díl)

Je efektivní správa IT vůbec reálná?

Efektivní správa IT (1. díl)
Připravený seriál čtyř článků na téma dohledu a správy podnikové IT infrastruktury se bude věnovat situaci v oblasti IT ve většině současných společností a možnostem jejího zlepšení. Seriál vykreslí tematiku firemního IT přes celou její šíři, tedy od dohledu serverů, aplikací a služeb přes řízené nasazení aplikací, reporting či vlastní centralizovanou správu až po zálohování a kompletní optimalizaci.
Dnešní IT se obecně vyznačuje rostoucí komplexitou, vyššími požadavky na provozované aplikace a snahou minimalizovat výpadky služeb na nejnižší možnou míru. Standardním prvkem infrastruktury se navíc stala virtualizace, která celou situaci k... více »

Jak proměnit vývojářský tým v sehranou kapelu

Jak proměnit vývojářský tým v sehranou kapelu
Mnoho dnešních organizací, které vyvíjí nebo spravují software, koketuje s myšlenkou agility, tedy kompaktnosti a flexibility, jako způsobu vývoje. Co ale vlastně agilita ve vývoji znamená a je vůbec prakticky nasaditelná v organizaci větší než tříhlavý tým?
Během posledních deseti let se způsob vývoje výrazně posunul technologicky, znalostně i organizačně. Před několika lety stačilo mít špičkového specialistu (vývojáře, databázistu atd.), na kterého bylo možné spoléhat. Dnešní projekty jsou tvořeny většími či menšími týmy lidí, kteří přicházejí s různými zkušenostmi, různými pracovními návyky a často i rozdílnou firemní kulturou. To kla... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37
Ceník inzerce portálu SystemOnLine