facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Partneři webu
VERA
Datové centrum K2
Další
Předchozí
8/23
 
Název datového centraDatové centrum K2
Zvětšit obrázek do nového okna
Datum zápisu / aktualizace 11. 11. 2011 / 11. 11. 2011
ProvozovatelK2 atmitec s.r.o.
AdresaKoksární 1097/7, Ostrava, 702 00
Telefon+420 595135111
E-maildatovecentrum@K2atmitec.cz
WWWwww.k2atmitec.cz
Charakteristika datacentra
Umístění datacentraKoksární 1097/7, Ostrava, 702 00
Rok založení2010
Rozloha datového centra250
Kapacita100 Racky 42U
Tier úroveň Čtyřdílná klasifikace Tier popisuje rozdíly ve vybavenosti datových center pro zajištění dostupnosti jejich služeb. Čím vyšší úroveň Tier, tím lepší vybavenost datacentra a vyšší záruka dostupnosti služby.
Tier I: datacentrum má pouze jedinou cestu napájení, chlazení a rozvodů, bez redundantních komponent, poskytuje dostupnost 99,671%.
Tier II: datacetrum má pouze jedinou cestu napájení, chlazení a rozvodů, má redundantní komponenty, poskytuje dostupnost 99,741%.
Tier III: datacentrum má více cest napájení, chlazení a rozvodů, ale pouze jedna cesta je aktivní, má redundantní komponenty a je možno provádět paralelně údržbu, poskytuje dostupnost 99.982%.
Tier IV: datacentrum má více aktivních cest napájení, chlazení a rozvodů, má redundantní komponenty, je odolný proti chybám, poskytuje dostupnost 99.995%.


level III Aktuální úroveň je Tier IV. Tier III je platný při zaplnění více jak 80% kapacity datového centra.
PUE Hodnota PUE udává energetickou efektivnost datového centra. Říká nám, kolik energie je skutečne vynaloženo na provoz ICT technologií a kolik na obslužné technologie (chlazení, osvětlení, provozní režie,…)
Ideální PUE je 1,0. Např. hodnota PUE 1,1 udává, že na 1 kW příkonu ICT techniky stačí v průměru 100 W pro obslužné technologie.
1,7
Národní konektivitaN x 10GB/s
Konektivita zahraničíN x 10GB/s
Zálohovaná konektivita NIX ano
Zálohovaná konektivita zahraničí ano
DalšíKonektivita do Datového centra K2 je přísně zaokruhovaná tj. dvě nezávislé optické trasy vedou na zaokruhované páteřní sítě.
Fyzické zabezpečení Způsob fyzického zabezpečení DC např. fyzická ostraha, kamerový systém, přístupové systémy (kartové, biometrické,…) apod.
Celý objekt Datového centra K2 je zabezpečen elektronickým zabezpečovacím systémem s vazbou na vícestupňovou fyzickou ostrahu (vlastní ostraha v místě + pult centrální ochrany). Zároveň je zajištěn trvalý dohled všech vnitřních i vnějších prostor kamerovým systémem s aktivovaným záznamem. Přístup do Datového centra K2 je chráněn identifikační čipovou kartou, PIN kódem se záznamem přístupu a ověřením oprávněnosti osoby dohledem datového centra. Veškerý pohyb osob je monitorován kamerovým systémem a vysoce sofistikovaným prostupovým systémem. Na sále jsou jednotlivá RACKová místa uzamčena.
Poskytované služby
Housing technologií ano
Dodatečná podporaDohled fyzických technologií
Dohled spouštěných služeb a aplikací
Remote Hands (obsluha zařízení na místě - restarty, výměna pásek, výměna komponent atp.)
Level 1 - základní úroveň podpory pro uživatele nebo hostery
Level 2 podpora systémových specialistů např. pro OS Linux, Windows Server 200x, Exchange, Sharepoint, databáze, Firewally, Routery,...
Level 3 expertní úroveň podpory pro provozovaný HW i SW
Doplňkové službyPropojení RACKů optickou i metalickou kabeláží
Úschova pásek v trezoru
Poskytnutí přípravny pro kompletaci a instalaci serverů s přístupem do Internetu případně do pronajatých RACKů
Wifi s přístupem do Internetu v celém objektu
Služba uschování technologií do doby implementace
IaaS ano
Specifikace nabízených služeb typu IaaSZákazník si pronajímá infrastrukturní prvky (CPU, RAM, diskové úložiště, networking...). Z těchto prvků si zákazník postaví vé řešení v řádech hodin a nemusí investovat velké množství finančních prostředků na nákup potřebného hardware a software.
Rozsah využití jednotlivých prvků je možno v čase měnit a to jak na vyžádání tak, v případě smluv typu Gold, automaticky (tzv. application driven)
Managed servery fyzické ano
Dostupnost99,3 Dostupnost je závislá na použité technologii a její redundanci
Managed servery virtuální ano
Dostupnost99,95 Dostupnost je závislá na požadavku zákazníka resp. typu uzavřené smlouvy.
Platební modelFixní. V případě smlouvy typu Gold dle skutečného využití prostředků.
Forma nabízeného cloud modeluhybridní, privátní, veřejný
Technická podpora7x24 Technická podpora je poskytována pracovníky vlastního dohledového centra.
Response time v případě poruchy0,25 Response time je závislý na typu uzavřené smlouvy.
Fix time v případě poruchy1 Fix time je závislý na typu uzavřené smlouvy.
PaaS ano
Specifikace nabízených platforemZákazník si pronajímá škálovatelnou infrastrukturu tedy (CPU, RAM, HDD, Networking...) plus operační systém Microsoft Windows Server, Linux. Do tohoto prostředí si nasadí, případně nechá nasadit, své aplikace a služby, které dále provozuje. Celé řešení může být proaktivně sledováno našim dohledovým systémem. Tuto službu je možno poskytovat přes více datových center (Ostrava, Brno, Praha). Mezi jednotlivými datovými centry jsou zajištěny N x 1Gb/s optické spoje.
Platební modelFixní. V případě smlouvy typu Gold dle skutečného využití prostředků.
Forma nabízeného cloud modeluhybridní, privátní, veřejný
Dostupnost99,95 Dostupnost je závislá na požadavku zákazníka resp. typu uzavřené smlouvy.
Technická podpora7x24 Technická podpora je poskytována pracovníky vlastního dohledového centra.
Response time v případě poruchy0,25 Response time je závislý na typu uzavřené smlouvy.
Fix time v případě poruchy1 Fix time je závislý na typu uzavřené smlouvy.
SaaS ano
Specifikace nabízených aplikacíZákazník platí pouze za užívání potřebného software nebo služby, která je dodána přesně na základě jeho požadavků. Tímto způsobem lze získat přístup k aplikacím prakticky libovolného rozsahu, od základního textového editoru a emailového klienta až po ERP systémy, Business Intelligence nebo CRM řešení.
Výhodou tohoto způsobu je pravidelný a dobře odhadnutelný měsíční náklad na využívání IT, který je závislý jen na počtu uživatelů, rozsahu požadovaného SW a služeb, bez nutnosti velkých vstupních a dlouho odepisovaných investic. Zároveň je zajištěna nepřetržitá péče o provozované technologie a jejich pravidelná aktualizace. Odpadá tak nutnost mít vlastní IT oddělení a při nutném upgradu hardwaru řešit zajištění investičních prostředků.
Díky úsporám z rozsahu je model SaaS v dlouhodobém horizontu levnější, než pořízení a nasazení vlastních serverů a SW licencí. Nezanedbatelnou výhodou je také možnost dynamické změny počtu uživatelů a využívaného SW ve velmi krátkém čase (pouze pár dnů).
Platební modelDle počtu uživatelů. K ceně základní služby jsou připočteny doplňkové služby, které jsou oceňovány dle objemu dat; dle úrovně podpory atd.
Forma nabízeného cloud modelu hybridný, privátní, veřejný
Dostupnost99,95 Dostupnost je závislá na požadavku zákazníka resp. typu uzavřené smlouvy.
Technická podpora7x24 Technická podpora je poskytována pracovníky vlastního dohledového centra.
Response time v případě poruchy0,25 Response time je závislý na typu uzavřené smlouvy.
Fix time v případě poruchy1 Fix time je závislý na typu uzavřené smlouvy.
Referenční zákazníci datacentra
Reference
Zvětšit obrázek do nového okna
Pohled do studené uličky
Zvětšit obrázek do nového okna
Dohledový systém
 
Editovat hodnoty parametrů a obrázek u tohoto subjektu Editovat hodnoty parametrů a obrázek u tohoto subjektu
Vložit  subjekt na základě tohoto subjekt Vložit subjekt na základě tohoto subjekt
Smazat subjekt Smazat subjekt
Pokud zde nejsou uvedeny přesné nebo pravdivé údaje, kontaktujte prosím redakci.Kontaktovat redakci