- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Archiv zpráv
IT Business - 23. 4. 2021 - Zdeněk Gric
Didier Schapiro je novým obchodním ředitelem INVENTI
Didier Schapiro v dubnu posílil vrcholový management technologické a konzultační softwarové společnosti INVENTI. V roli CSO vystřídá zakladatele společnosti Jana Kašturu, který pozici dočasně zastával. Didier Schapiro je expertem na mezinárodní obchod s dlouhodobými zkušenostmi na evropských trzích. Posledních 25 let zastával seniorní exekutivní role ve významných evropských společnostech a také založil úspěšnou konzultační společnost v oblasti business developmentu a obchodních strategií... více
Banky a finanční organizace, Podnikové aplikace a služby - 23. 4. 2021
Bankovnictví jako služba umožňuje finančním institucím oslovit nové cílové skupiny
Bankovnictví jako služba (BaaS) je nastupujícím trendem, který umožňuje finančním institucím nabídnout svým klientům nové služby jako je placení, správa osobních financí či věrnostní programy za pomoci integrace třetích stran do své platformy anebo prostřednictvím integrace svých služeb do platforem jiných společností. více
AI a Business Intelligence, HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů, Podnikové aplikace a služby - 22. 4. 2021 - Iveta Hutníková
Od šanonů až po umělou inteligenci
V HR a náboru pracovníků probíhají rychlé změny
Automatizace a digitalizace jsou dnes alfou a omegou mnoha oborů. Patří k nim i HR včetně náboru lidí, takzvaného recruitmentu. Využití technologií v tomto sektoru kráčí dopředu mílovými kroky. Jak došlo k posunu od šanonů přes Excel až po automatizované aplikace, chatboty a umělou inteligenci? Jaké další nejnovější IT a technologické trendy se v náboru lidí uplatňují? A co můžeme v tomto oboru čekat do budoucna? více
IT Business - 22. 4. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
DEPO přinese revoluci nejen do spisové služby
Zásadní materiál DEPO (nebo-li Další Elektronizace Postupů Orgánů veřejné moci) téměř po ročním připomínkování a úpravách úspěšně prošel v březnu Poslaneckou sněmovnou a dá se předpokládat jeho hladké schválení v Senátu ČR. Cílem této modernizace je omezit informační povinnost fyzických i právnických osob vůči veřejnému sektoru v duchu sympatického hesla „Obíhat mají data, nikoliv osoby“. více
IT Security, Analýzy - 22. 4. 2021 - Vanover Rick, Martin Štětka
Ransomware v sektoru finančních služeb
Odvětví finančních služeb je dnes pro počítačové zločince lákavým cílem. Je pravděpodobné, že informace o finančních, bankovních, obchodních a penzijních fondech spotřebitelů jsou dnes jedním z nejdůležitějších údajů, které organizace uchovávají. Pro odvětví finančních služeb je proto obrovsky důležité tato data správně chránit a zabezpečit. Neúspěch na této frontě by měl za následek nepředstavitelné poškození reputace společnosti a ohromné finanční náklady. více
Podnikové aplikace a služby - 21. 4. 2021 - Zdeněk Gric
Správce identit CzechIdM vychází v nové verzi
Aktuálně vyšla nová verze českého SW správce identit CzechIdM – verze 10.8 od společnosti BCV solutions. Vývojáři pokračují v trendu vylepšování uživatelské přívětivosti. Nový grafický průvodce připojením k systému Microsoft Active Directory pomůže administrátorům s prací s napojováním systému. Výrazný milník spočívá i ve vytvoření agendy vzdálené správy konektorů a agendy evidence přihlašování. více
ERP systémy, Podnikové aplikace a služby - 21. 4. 2021 - Erik Odvářka
Nejrozšířenější mýty o implementaci ERP systému
Nedejte se odradit a přistupujte k nasazení ERP systematicky
Nasazování podnikových informačních systémů (konkrétně pak ERP systémů) je opředeno mnoha mýty. Což je škoda. Současná společenská situace v kontextu nepředvídatelných omezení pohybu a setkávání osob této formě digitalizace a řízení firem jen nahrává. Pojďme si projít jednotlivé nesrovnalosti, které kolem ERP systémů panují. Pokusíme se je vyvrátit, a navíc se zamyslet nad tím, kdy je ten správný okamžik nad touto formou digitalizace vaší... více
Komunikace a sítě - 21. 4. 2021 - Zdeněk Gric
T-Mobile na konci listopadu letošního roku vypne síť 3G
Společnost T-Mobile Czech Republic modernizuje svou mobilní síť a na konci listopadu letošního roku proto vypne síť 3G. Uvolnění frekvence 2100 MHz využívané současnou 3G sítí umožní operátorovi posílit novější technologie LTE a 5G. Obměna zlepší využití radiového spektra a výrazně zvýší dostupné rychlosti pro mobilní data. Naprostá většina zákazníků změnu nezaznamená, protože již využívá SIM karet a komunikačních přístrojů, které disponují podporou moderních technologií... více
Virtuální realita vzdělává lékaře a pomáhá i v léčbě samotné
Jednou z oblastí, kde virtuální realita boří hranice a mění zavedené postupy je i medicína. Týká se to všech jejích oblastí, jelikož je prospěšná nejen při vzdělávání mediků, ale také v klinické praxi. Představuje nejdokonalejší zobrazovací techniku, která pomáhá lékařům i prostředek, který dokáže připravit pacienta na stresující zákroky či vyšetření. Obzvláště zajímavé je pak její nasazení v psychologii a neurologii, kde je využívána k výzkumu i léčbě nejrůznějších... více
Banky a finanční organizace, Analýzy - 21. 4. 2021
Digitalizace bankovnictví má za důsledek pokles důvěry
Podle nové studie společnosti Accenture má výrazný příklon bankovnictví k digitalizaci v době covidu za důsledek pokles důvěry lidí. Nahrazení osobních kontaktů se zákazníky na pobočkách neosobními digitálními transakcemi prostřednictvím on-line a mobilních kanálů urychlilo pokračující narušení důvěry zákazníků k bankám. více