google plus
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Správa IT

IT Governance, IT Management, Řízení IT služeb, ITIL, COBiT, Prince, ISO

clanky Správa IT: články

Měření kvality IT a nikdy nekončící cesta ke zlepšení (1. část)

7 kroků ke zdokonalování IT služeb

Měření kvality IT a nikdy nekončící cesta ke zlepšení (1. část)
Pohyb v komerčním prostředí někdy připomíná průchod minovým polem; netušíte, co vám v nejbližší minutě vybuchne pod nohama. Než dočtete tento článek, může být vaše oblíbené manažerské paradigma odhozeno jako obstarožní, stejně tak zkouška z metod řízení, na kterou jste se půl roku připravovali, a čerstvě naimplementovaný databázový systém, do kterého jste investovali půlku rozpočtu. I kdyby ale venku padaly trakaře, jedna neotřesitelná jistota zůstává: manažeři milují reporty. Ti špatní v nich spatřují záchranné lano, které jim pomůže pochopit stav firmy, jenž se jim dávno vymkl z rukou. Ti průměrn... více »

Banner

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

User Story Mapping - organizujte produktový backlog vizuálně

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se
Pro záznam požadavků na vývoj, nebo produktový backlog, se nejčastěji používá seznam jednotlivých položek. Bývá zapsán v tabulce, nebo v nějakém nástroji. Ve chvíli, kdy je požadavků hodně, řádově desítky až stovky, ale začíná být tento způsob neefektivní a je čas pro lepší strukturu, včetně vizualizace. Seznamte se s technikou User Story Mapping.
Celý článek ... KANBAN pro efektivní řízení práce v rámci týmu Dlouhé fronty požadavků k vyřízení. Ztráta přehledu o prioritách. Zahlcení. A z toho vyplývající celková neefektivnost a demotivace vývojového týmu. Řada vývo... více »

Aktuální trendy v oblasti ITSM nástrojů

Pohled z první linie aneb jak vidí situaci ITSM odborníci

Aktuální trendy v oblasti ITSM nástrojů
Asi žádný člověk, který denně pracuje s ITSM či obdobnou aplikací, není s používaným nástrojem bezvýhradně spokojený. K těmto programům míváme často hořko-sladký vztah. Nezřídka je vnímáme jako nutné zlo. Slouží dobře, ale kdyby to tak jen lépe umělo… Co přesně by ale měly ITSM nástroje umět lépe? Existuje mezi IT profesionály nějaký konsenzus? Na tuto otázku hledal odpověď Service Desk Institute (SDI) a přišel na zajímavé skutečnosti, se kterými vás seznámíme v tomto článku.
SDI zpovídal IT profesionály ohledně jejich zkušeností s ITSM nástroji. Zaměřili se především na výzvy, kterým responde... více »

Banner

Specifika řízení IT ve veřejném a státním sektoru

Specifika řízení IT ve veřejném a státním sektoru
Organizace ve veřejném a státním sektoru musí pružně reagovat na časté změny, přičemž je nutné, aby jejich chod byl transparentní a zároveň aby dodržoval zákonné termíny. Nezbytností je snadná dohledatelnost dokumentů, jednoduché a přehledné zajišťování poskytovaných služeb. A to bez informačních technologií není možné zvládnout. Výpadky informačních technologií komplikují práci úředníkům i zastupitelům a v konečném důsledku vyvolávají negativní reakce uživatelů, kvůli snížení komfortu využívání nabízené služby. Vyhovět politickému vedení, legislativě a přitom udržet architektonickou koncepci ... více »
akce Správa IT: Konference, semináře, školení, ...
akce

Filipika proti ITIL a procesnímu řízení

Filipika proti ITIL a procesnímu řízení
Máte nevyhnutelný pocit, že všechny ty články o ITIL jsou nějaké nové náboženství? Pracujete v organizaci, která nepřijala procesní přístup řízení, a nevidíte smysl v tom, když IT bude řízeno procesně a zbytek organizace nikoliv? Nejsou procesy vlastně přežité zlo a dnešní doba vyžaduje jiný přístup? Pokud máte tyto pocity, tak máte určitě pravdu. Procesní řízení skutečně není pro každého a IT nemůže fungovat jinak než zbytek organizace. Pokud jste naopak zastáncem procesů, je třeba mít na zřeteli, že procesní řízení je jedna z možných cest, jak se organizovat – jeden z možných přístupů.<... více »

Pořádek v evidenci HW může výrazně zlepšit bezpečnost

Pořádek v evidenci HW může výrazně zlepšit bezpečnost
Řada IT týmů překvapivě stále není ochotná investovat čas ani finance do „pořádku“. Pokud panuje v IT nepořádek, tak se může snadno stát, že IT oddělení ani neví, zda zařízení nalezená v síti jsou schválená, což je v době BYOD stále častější situace. Nepořádek také způsobuje nejasnosti při řešení incidentů a změn jednotlivých prvků sítě. Přitom dnes může IT oddělení jít příkladem ve využívání konceptu IoT (Internet věcí) a mít celou situaci snadno pod kontrolou.
Evidence IT zařízení v ERP systému je nedostatečná a málokdy nabídne něco víc, než co nabízí Excel. Tyto statické evidence se v ... více »

Trendy v oblasti podnikových sítí v roce 2017

Trendy v oblasti podnikových sítí v roce 2017
Stojíme na pokraji zásadních technologických změn. Uplynulý rok vydláždil cestu a připravil podmínky pro budoucnost – budoucnost, která rychle získává jasné obrysy. V roce 2017 můžeme očekávat deset změn, které poznamenají podobu podnikových síťových prostředí.
1. Wi-Fi volání nabude na oblibě Zavedení podpory VoWi-Fi v zařízeních se systémem Apple iOS a podpora ze strany řady významných poskytovatelů služeb bude znamenat, že se přínosů bezproblémových mobilních hovorů přes Wi-Fi sítě, včetně cenových výhod u roamingu v letošním roce, dočká širší okruh uživatelů. 2. Lokalizační služby s... více »

Application Management Outsourcing (AMO)

Jak využít AMO a na co si dát pozor?

Application Management Outsourcing (AMO)
Application Management Outsourcing (AMO), neboli přenechání péče o systémy externímu dodavateli je dnes společnostmi hojně využívaná a užitečná služba. Organizace totiž čelí jak zvyšování nákladů v oblasti správy a vývoje aplikací, tak i nedostatku kvalitních lidí. To má za následek, že rostou náklady nejen na vývoj, ale také na lidské zdroje. Jak k AMO přistoupit a na co si dát pozor?
Vlastník systému, jako je finanční instituce, telefonní operátor, organizace státní správy či jiná společnost anebo instituce, má mnoho systémů, jejichž údržba a zejména další rozvoj (tedy AMO) jsou nu... více »

Specifika řízení IT v nemocnicích

Specifika řízení IT v nemocnicích
Zdravotnictví se stává stále komplexnější disciplínou, kde informační technologie hrají významnou úlohu. Většina pracovišť je dnes vybavena moderními technologiemi, které jsou potřebné pro provádění zdravotních zákroků. Výpadky těchto technologií komplikují práci lékařům i sestrám a mohou negativně ovlivňovat zdraví nebo životy pacientů. Předcházení výpadkům nebo jejich řešení již v raném stádiu je pro zdravotnická zařízení zásadní disciplínou. Je tedy velmi důležité, aby servisní IT týmy v těchto organizacích byly dobře organizovány na základě jasných priorit.
Abychom vám přinesli nějaké inspirativní p... více »

Role IT manažerů se mění: Posouvají se do vedení firem a upřednostňují růstové projekty

Role IT manažerů se mění: Posouvají se do vedení firem a upřednostňují růstové projekty
IT manažeři (CIO) se stávají plnohodnotnými členy managementu firem. Díky rozmachu technologií jsou lídry transformace byznysu, určují technologickou strategii a podílejí se na inovaci obchodních modelů. 57 % z nich dnes sedí v představenstvu společností, což je dvojnásobek ve srovnání s rokem 2005. Vyplývá to z největšího světového průzkumu mezi top IT manažery, který provedla Harvey Nash a KPMG. Průzkum „The Harvey Nash / KPMG CIO Survey“ proběhl letos už poosmnácté. Mezi 3 352 respondenty z 82 zemí byli také čeští IT manažeři.
„Třetina CIO reportuje přímo generálním ředitelům a... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21
Ceník inzerce portálu SystemOnLine