facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Analýzy

Analýzy - Včera - redakce

Práce v call centrech není jen přechodná stanice

Uplatnění zde najdou mladí lidé i senioři

Práce v call centrech není jen přechodná stanice
Bez zákaznického servisu nebo call centra se dnes neobejde žádná ze středních a velkých firem, které podnikají v oblasti služeb a prodeje zboží. A práce v tomto segmentu je stejně důležitá jako každá jiná. Kdo tedy najde uplatnění v komunikaci se zákazníky? Z dat společnosti Konecta, globálního lídra v oblasti řízení zákaznických procesů a digitálního outsourcingu, vyplývá, že práce v call centru přitahuje široké...  více
 

Dramaticky roste hrozba e-mailových útoků s využitím personalizovaných taktik na bázi AI

Dramaticky roste hrozba e-mailových útoků s využitím personalizovaných taktik na bázi AI
Už delší dobu přinášíme varování před rostoucí hrozbou zneužívání schopností umělé inteligence ke kybernetickým útokům na firmy i jednotlivce. Nyní tato varování můžeme doložit i konkrétními čísly, která vyplývají z globálního průzkumu společnosti Acronis Cyberthreats Report: The rise of AI-driven threats. Ta odhaluje výrazný nárůst kybernetických e-mailových útoků, často s využitím personalizovaných taktik pomocí AI. Ve druhé polovině roku 2024 byl zjištěn nárůst...  více
 
Banky a finanční organizace, Analýzy - 16. 4. 2025 - Matěj Novák

Klíčové trendy pro platební sektor

Umělá inteligence, personalizace, regulace a časem možná i digitální euro

Klíčové trendy pro platební sektor
Rok 2025 přináší přelomové změny ve finančních a platebních službách, poháněné zejména technologiemi a novou regulací. Umělá inteligence začíná dominovat zákaznické zkušenosti, okamžité platby se stávají standardem a směrnice PSD3 společně s PSR nastavují nová pravidla hry.  více
 
ERP systémy, Analýzy - 15. 4. 2025 - Robert Fárek

Cloud, nebo on-premise?

To je oč tu běží

Cloud, nebo on-premise?
Kdyby dnes někdo tvrdil, že nevyužívá cloudové služby, nejspíš by lhal. Ze všech stran se na nás hrnou webové aplikace všeho druhu – pokud jste ChatGPT ještě nevyzkoušeli, nejspíš už jste o něm hodně slyšeli. Když ale dojde na firmy, najdou se pořád takové, které obláčkovému světu říkají rázné „Ne!“. Většinou se za tímto postojem skrývá firemní...  více
 
Analýzy - 14. 4. 2025 - redakce

Z asistentů AI využíváme nejčastěji Copilota na počítačích a Gemini na mobilech

Z asistentů AI využíváme nejčastěji Copilota na počítačích a Gemini na mobilech
Umělá inteligence se stala hitem poslední doby. Stále používanějšími se stávají zejména AI asistenti jako Copilot, ChatGPT nebo Gemini. Zatím je používají jednotky procent uživatelů, ale brzy se stanou všudypřítomnými. Na konci roku je používalo 7 % domácností v pevných sítích a 4 % uživatelů v mobilních sítích po celém světě. Vyplývá to z analýzy AppLogic zveřejněné českou společností ComSource.  více
 
Analýzy - 10. 4. 2025 - redakce

Riziko „klikací tolerance“

Útočníci zneužívají rostoucí ochotu uživatelů procházet vícestupňovými ověřovacími procesy

Riziko „klikací tolerance“
Společnost HP zveřejnila zprávu Threat Insights Report, která analyzuje reálné hrozby odhalené týmem HP Wolf Security. Zprávy upozorňuje na rostoucí riziko zneužívání falešných ověřovacích testů CAPTCHA, pomocí nichž útočníci přimějí uživatele k nechtěné infekci zařízení. Tyto kampaně staví na rostoucím zvyku uživatelů absolvovat složitější ověřovací procesy – trend, který HP označuje jako „klikací tolerance“. Mezi další rostoucí hrozby patří zneužití...  více
 
Analýzy - 10. 4. 2025 - redakce

Zneužití přihlašovacích údajů

je hlavním způsobem, jak útočníci pronikají do firemních sítí

Zneužití přihlašovacích údajů
Sophos zveřejnil studii Active Adversary Report 2025, která podrobně popisuje chování a techniky útočníků, které v roce 2024 zachytily jeho služby řízené detekce a reakce (MDR) a reakce na incidenty (IR). Studie zjistila, že hlavním způsobem, jak útočníci získali prvotní přístup do sítí (56 %), bylo zneužití externích vzdálených služeb s využitím platných uživatelských účtů.  více
 
Analýzy - 7. 4. 2025 - Maggie Slowik, Andrew Burton

Globální výzvy a trendy ve výrobním sektoru v roce 2025

Globální výzvy a trendy ve výrobním sektoru v roce 2025
Globální výrobní průmysl dnes čelí mnoha výzvám, které vyžadují naléhavá strategická řešení. Jen tak mohou obstát ve světě, který stále více ovlivňuje rychlý technologický pokrok, ale také sílící hrozby kybernetické bezpečnosti, nebo klimatické změny a jejich přímé i nepřímé důsledky. Přestože si mnoho výrobních podniků uvědomuje transformační potenciál nových technologií, jako je např. průmyslová umělá inteligence, rozhodovací paralýza a neochota narušit stávající...  více
 
Analýzy - 7. 4. 2025

Čeká nás válka umělých inteligencí

Hackeři začnou brzy zneužívat AI agenty

Čeká nás válka umělých inteligencí
Na co bychom se v letošním roce měli připravit v oblasti kybernetické bezpečnosti? S touto otázkou jsme se obrátili na experty z technologické společnosti ANECT. Odpověděli nám, že očekávají spíše postupnou evoluci bezpečnostních hrozeb a posílení některých současných trendů, než že by se jejich spektrum výrazně proměnilo. Některé změny ovšem budou rychlejší, zejména ty, které souvisí s rozvojem využití umělé inteligence.  více
 
Analýzy - 6. 4. 2025 - Petr Chudan

Generativní AI láká podniky i jejich zákazníky

Podnikové investice do generativní AI jsou na vzestupu a jasně potvrzují transformační potenciál této technologie

Generativní AI láká podniky i jejich zákazníky
O generativní umělé inteligenci se nejméně poslední dva roky mluví ve spojení snad s každým byznysovým tématem, ale ne vždy padnou i jasná vyjádření, kde AI opravdu pomáhá a jaké konkrétní přínosy má v oblasti produktivity či spokojenosti zákazníků a jak ve finále ovlivňuje výsledovku podniků. Podívejme se tedy na několik konkrétních čísel a příkladů z oblasti podnikového využití generativní AI.  více
 
Další stránky rubriky:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11... 21... 31... 41... 51... 61... 71... 81... 91... 101...