facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Analýzy

Analýzy - Včera - redakce

Popularita umělé inteligence u nás výrazně roste,

čtvrtina Čechů už ji používá denně

Popularita umělé inteligence u nás výrazně roste,
V roce 2024 výrazně přibyl počet uživatelů generativní umělé inteligence v Česku. Zatímco v roce 2023 je používalo 23 % Čechů, loni se jejich počet téměř ztrojnásobil (60 %). Popularita AI v Česku tak výrazně roste a její nástroje se stále více integrují do každodenního života, uvádí...  více
 
Analýzy - 26. 4. 2025

První celoevropské stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji a implementaci AI

První celoevropské stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji a implementaci AI
Evropský sbor pro ochranu osobních údajů zveřejnil stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji, trénování a nasazení modelů umělé inteligence. Stanovisko upřesňuje, jak se aplikuje GDPR při vývoji a nasazení modelů umělé inteligence. Zejména odpovídá na otázku, kdy a jak je možné modely AI považovat za zpracování osobních údajů, upřesňuje pokyny k posouzení oprávněného zájmu při jejich vývoji a nasazení a současně uvádí, jaká opatření k ochraně osobních...  více
 
Analýzy - 21. 4. 2025

České nemocnice nejsou dostatečně připraveny na kybernetické útoky

České nemocnice nejsou dostatečně připraveny na kybernetické útoky
Podle analýzy společnosti Com­Source je kybernetická bezpečnost v českých nemocnicích zajištěna v průměru přibližně jen ze třetiny toho, jak potřebné zabezpečení definuje platná legislativa, kterou se už nyní musí řídit všechny velké nemocnice. A v brzké době po implementaci směrnice NIS2 se povinnost systémového zajištění kybernetické bezpečnosti rozšíří prakticky na všechny.  více
 
Analýzy - 20. 4. 2025 - Radomir Bordon

Budoucnost práce ve světě, který mění umělá inteligence

Budoucnost práce ve světě, který mění umělá inteligence
S tím, jak firmy a organizace prochází rychlou digitální transformací, se lidé ptají, zda je v budoucnu může umělá inteligence (AI) připravit o práci. Nelze na to ale jednoznačně odpovědět ano či ne. AI mění pracovní trh, ale spíše, než že by přímo lidskou práci nahrazovala, přináší nové příležitosti. Zatímco některé tradiční úkoly se mohou díky umělé inteligenci zautomatizovat, díky jejímu vlivu zároveň vznikají nové pozice, které vyžadují od lidí unikátní dovednosti...  více
 
Analýzy - 18. 4. 2025

Zmatky kolem nařízení DORA

Regulace finančního sektoru v oblasti kyberbezpečnosti vstoupila v platnost, aby se hned po čtyřech dnech změnila

Zmatky kolem nařízení DORA
Pro společnosti ve finančním sektoru v EU byl 17. leden 2025 významným okamžikem, neboť oficiálně vstoupil v platnost nařízení o digitální provozní odolnosti (DORA), který pro ně nastavuje pravidla kybernetické ochrany. Nicméně hned 21. ledna Evropská komise zamítla pravidla zákona pro subdodávky v oblasti ICT služeb, což přineslo zmatek.  více
 
Analýzy - 17. 4. 2025 - redakce

Práce v call centrech není jen přechodná stanice

Uplatnění zde najdou mladí lidé i senioři

Práce v call centrech není jen přechodná stanice
Bez zákaznického servisu nebo call centra se dnes neobejde žádná ze středních a velkých firem, které podnikají v oblasti služeb a prodeje zboží. A práce v tomto segmentu je stejně důležitá jako každá jiná. Kdo tedy najde uplatnění v komunikaci se zákazníky? Z dat společnosti Konecta, globálního lídra v oblasti řízení zákaznických procesů a digitálního outsourcingu, vyplývá, že práce v call centru přitahuje široké...  více
 
Analýzy - 17. 4. 2025

Dramaticky roste hrozba e-mailových útoků s využitím personalizovaných taktik na bázi AI

Dramaticky roste hrozba e-mailových útoků s využitím personalizovaných taktik na bázi AI
Už delší dobu přinášíme varování před rostoucí hrozbou zneužívání schopností umělé inteligence ke kybernetickým útokům na firmy i jednotlivce. Nyní tato varování můžeme doložit i konkrétními čísly, která vyplývají z globálního průzkumu společnosti Acronis Cyberthreats Report: The rise of AI-driven threats. Ta odhaluje výrazný nárůst kybernetických e-mailových útoků, často s využitím personalizovaných taktik pomocí AI. Ve druhé polovině roku 2024 byl zjištěn nárůst...  více
 
Analýzy - 16. 4. 2025 - Matěj Novák

Klíčové trendy pro platební sektor

Umělá inteligence, personalizace, regulace a časem možná i digitální euro

Klíčové trendy pro platební sektor
Rok 2025 přináší přelomové změny ve finančních a platebních službách, poháněné zejména technologiemi a novou regulací. Umělá inteligence začíná dominovat zákaznické zkušenosti, okamžité platby se stávají standardem a směrnice PSD3 společně s PSR nastavují nová pravidla hry.  více
 
Analýzy - 15. 4. 2025 - Robert Fárek

Cloud, nebo on-premise?

To je oč tu běží

Cloud, nebo on-premise?
Kdyby dnes někdo tvrdil, že nevyužívá cloudové služby, nejspíš by lhal. Ze všech stran se na nás hrnou webové aplikace všeho druhu – pokud jste ChatGPT ještě nevyzkoušeli, nejspíš už jste o něm hodně slyšeli. Když ale dojde na firmy, najdou se pořád takové, které obláčkovému světu říkají rázné „Ne!“. Většinou se za tímto postojem skrývá firemní...  více
 
Analýzy - 14. 4. 2025 - redakce

Z asistentů AI využíváme nejčastěji Copilota na počítačích a Gemini na mobilech

Z asistentů AI využíváme nejčastěji Copilota na počítačích a Gemini na mobilech
Umělá inteligence se stala hitem poslední doby. Stále používanějšími se stávají zejména AI asistenti jako Copilot, ChatGPT nebo Gemini. Zatím je používají jednotky procent uživatelů, ale brzy se stanou všudypřítomnými. Na konci roku je používalo 7 % domácností v pevných sítích a 4 % uživatelů v mobilních sítích po celém světě. Vyplývá to z analýzy AppLogic zveřejněné českou společností ComSource.  více
 
Další stránky rubriky:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11... 21... 31... 41... 51... 61... 71... 81... 91... 101...