Archiv zpráv

Cesta k efektivnímu identity managementu (5. díl)

Architektura IAM řešení

Cesta k efektivnímu identity managementu (5. díl)
Správa identit a přístupů (Identity and Access Management, IAM) je oblast složená z množství spolupracujících technologií. Neexistuje jediný „IAM produkt“, který by zázračně řešil všechny problémy. IAM není produkt, který byste si mohli koupit. IAM je řešení, které je nutné sestavit z několika produktů. Výsledné řešení bude mírně odlišné pro bankovní, telekomunikační či akademické prostředí. Každé řešení je sestaveno na míru pro konkrétní...  více
 
Komunikace a sítě - 14. 8. 2015

Check Point objevil vážnou zranitelnost v zařízeních se systémem Android

Check Point objevil vážnou zranitelnost v zařízeních se systémem Android
Společnost Check Point Software Technologies oznámila, že jeho mobilní bezpečnostní tým objevil zranitelnost „Certifi-gate“ v systému Android. Zranitelnost ovlivňuje zařízení významných výrobců, včetně společností LG, Samsung, HTC a ZTE. „Certifi-gate“  umožňuje aplikacím získat nelegitimní privilegovaná přístupová práva, která jsou obvykle používána pro vzdálenou podporu aplikací (předinstalováných...  více
 
Analýzy - 13. 8. 2015

České firmy si v oblasti IT bezpečnosti příliš nevěří

České firmy si v oblasti IT bezpečnosti příliš nevěří
Společnost Gemalto zveřejnila výsledky svého průzkumu, který probíhal v řadě zemí včetně České republiky. Její zpráva Data Security Confidence Index 2015 (DSCI) odhaluje zásadní nedostatky účinnosti zabezpečení IT perimetru u většiny dotazovaných organizací. Z průzkumu totiž vyplývá, že navzdory růstu investic do zajištění bezpečnosti, dochází k exponenciálnímu nárůstu případů narušení ochrany firemních dat.  více
 

Podnikové portály (2. díl)

Portál jako součást manažerského rozhodování

Podnikové portály (2. díl)
V minulém článku jsme se seznámili s portálem coby vstupní branou do interních či externích systémů. Představili jsme výhody jeho nasazení a usnadnění práce uživatelům při každodenním přístupu k datům. Nyní navážeme možnostmi využití portálů k podpoře podnikových procesů od jejich automatizace, uživatelských rolí až po pomoc v manažerském rozhodování.  více
 

IFS vydává aktualizace sady Enterprise Service Management

IFS vydává aktualizace sady Enterprise Service Management
Společnost IFS představila řadu aktualizací sady ESM (Enterprise Service Management, Správa podnikových služeb). Novinky se týkají produktů IFS Field Service Management, IFS Mobile Workforce Management a IFS Service Management.  více
 

E-mailovou korespondenci nahradil online přístup k datům

E-mailovou korespondenci nahradil online přístup k datům
Klienti pracovně-personální společnosti Index Nosluš si mohou kdykoliv prohlédnout podrobné informace o všech pracovnících, které jim agentura poskytla. A to ze svého počítače či mobilního zařízení přímo z její databáze. Umožňuje jim to řešení, které navrhl a zrealizoval SOFTIP. Čerpání dovolených, přehled absencí, údaje o mzdách, odvodech a srážkách si po nezbytné bezpečnostní...  více
 

Společnost MERZ představila interaktivní demo aplikace MTrack

Společnost MERZ představila interaktivní demo aplikace MTrack
Společnost MERZ na svých webových stránkách uveřejnila interaktivní demo aplikace MTrack, která je součástí výrobního informačního systému MES MERZ. Zákazníci si tak mohou sami na ukázkovém výrobním zařízení názorně vyzkoušet měření jeho celkové efektivity a vliv jednotlivých složek (včetně změn – prostoje, produkce vadných výrobků) na výslednou hodnotu ukazatele OEE. MTrack je aplikace určená ke sledování výrobního...  více
 
IT Business - 11. 8. 2015

Ministerstvo průmyslu zakládá nový fond pro startupy NIF

Ministerstvo průmyslu zakládá nový fond pro startupy NIF
Podle aktuálního průzkumu, které se zúčastnilo na šest desítek respondentů z české startupové scény, získávají malé začínající podniky stále velmi obtížně peníze na svůj vznik a rozvoj. V prvních momentech podnikání musejí spoléhat hlavně na vlastní zdroje nebo na tzv. 3F (Family, Friends & Fools) – rodinu, přátele a „blázny“. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) jim chce pomoci a pracuje proto na fondu, který mladým podnikatelům přinese snazší přístup ke kapitálu....  více
 
Analýzy - 10. 8. 2015

Každý pátý DDoS útok trvá dny až týdny

Každý pátý DDoS útok trvá dny až týdny
Každá pátá společnost, která čelila DDoS útoku, se s ním musela potýkat několik dní, někdy dokonce týdnů. Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab a B2B International mezi firmami po celém světě, včetně České republiky. Důsledky DDoS útoku sahají od omezení přístupu k online službám až po jejich kompletní nedostupnost. Respondenti zasažení DDoS útoky odpovídali na dotazy o délce útoku a jeho...  více
 

Uživatelský zážitek jako seriózní věda

Uživatelský zážitek jako seriózní věda
Uživatelský zážitek (user experience, neboli UX) je obecně definován jako dojem, který získáváme při práci s aplikací. Jeho základem jsou emoce. Ty příjemné dokáží přitáhnout zákazníky, prodat výrobky, vyřešit konflikty. Naopak ty nepříjemné kazí byznys. Otázky zlepšení UX jsou dnes často diskutovaným tématem dokonce i v tak konzervativním světě, jakým je bankovnictví.  více