facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 27. 6. 2016

Datové centrum DataSpring v Lužicích oslavilo první narozeniny

DataSpringPrávě před rokem uvedla společnost DataSpring do provozu nové datové centrum v Lužicích u Hodonína, ze kterého nabízí široké portfolio cloudových služeb. Zdaleka nejde jen o housing technologií, ale různé služby typu IaaS, PaaS, dále služby jako zálohování do cloudu, databázové řešení MS SQL, nebo Visual Analytics a také vývoj aplikací na míru nebo expertní služby v oblasti Business Intelligence, optimalizace a měření procesů.



Datové centrum v Lužicích získalo od certifikační autority Uptime Institute certifikaci úrovně Tier III a disponuje tedy tzv. souběžnou správou. Souběžná správa znamená, že údržbu jakékoli části centra lze vykonávat bez výpadku v jeho činnosti. Napájecí systémy i datová propojení s národními a nadnárodními sítěmi jsou rovněž zálohována. Dostupnost center s certifikací Tier III činí 99,982 %.

prázdné datové centrum DataSpring

Kapacita datového centra v Lužicích je až 10 000 serverů a jeho úložiště pojme 30 petabytů dat. Za první rok fungování získal DataSpring přes 20 zákazníků. Velká část datového centra na své využití stále ještě čeká. Spektrum a objem poskytovaných služeb ale rychle roste. Měsíčně roste obrat poskytovaných služeb o 30 % a v souvislosti s tím se rozšiřuje i tým datového centra, které nyní zaměstnává téměř 90 lidí.

Aktuální novinkou je zejména rozšíření nabízených služeb na platformě Microsoft Azure a na bázi analytického řešení Visual Analytics, kteří v Evropě formou služby nabízejí pouze dvě datové centra. Mezi nové služby datového centra patří také mapový informační server GeoClouds.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.