Archiv zpráv

Podnikové aplikace a služby - 24. 1. 2018 - Ing. Aleš Studený, Jan Škrabánek

Učiní nás gamifikace závislými na práci?

Učiní nás gamifikace závislými na práci?
Sklízet nádobí ze stolu po nedělním obědě nikdy nebyla oblíbená dětská kratochvíle. K zpříjemnění nudného úkolu někdy pomohlo zapojit trochu soutěživosti: Kdo sklidí svou půlku stolu později, prohrál. Z práce si můžeš udělat hru. Tenhle trik znají děti už stovky let. J. A. Komenský na něm postavil přístup k vzdělávání – škola hrou. Jakmile ho objevil korporátní svět, zrodil se nový trend a spolu s ním i trochu kostrbatý výraz GAMIFIKACE.  více
 
  

- PR -

Jak digitální transformace proměnila řízení výroby

v jedné z největších strojírenských firem na severní Moravě?


Když se v roce 2019 vedení společnosti OSTROJ a.s. rozhodovalo o modernizaci svého podnikových informačního systému, šlo o krok, který měl dalekosáhlý dopad. Firma s více než sedmdesátiletou tradicí patří mezi klíčové výrobce důlních strojů, dopravníkových systémů, speciálních bednění a dalších komplexních strojírenských výrobků. Za touto rozmanitostí se však skrývala i výzva – jak efektivně řídit výrobu a logistiku napříč několika divizemi a stovkami zaměstnanců.

Hardware - 23. 1. 2018

Hardwarové klíče na USB tokenech jsou zranitelné

Hardwarové klíče na USB tokenech jsou zranitelné
Zpozorněte, pokud ve vaší firmě používáte software, který je chráněný pomocí hardwarového klíče na USB flash disku. Experti z Kaspersky Lab totiž upozornili na to, že našli řadu vážných zranitelností v systému správy licencí hardwarových zařízení HASP (Hardware Against Software Piracy). Tyto USB tokeny běžně používá řada firem pro ověření softwarových licencí. USB token po vložení do počítače potvrdí, že se jedná o licencovaný software.  více
 

Automatizace v roce 2018

Na velikosti podniku již nezáleží

Automatizace v roce 2018
Přestože se česká ekonomika aktuálně nachází ve velmi dobré kondici, průmyslové společnosti mají paradoxně velký problém: zakázky, které mají nasmlouvané na příští rok, nedokážou pokrýt. Důvodem je, že nejsou lidi, a co hůře, bude jich kvůli stárnutí populace spíše ubývat. Pokud pomineme řešení typu razantního zvýšení platů, dovozu pracovní síly či migrace, zbývá automatizace výrobních procesů. Vše tak nasvědčuje tomu, že rok 2018 bude v české průmyslovém sektoru...  více
 
  

- PR -

AI s úsudkem

Nová generace umělé inteligence nejen pro finanční svět


Představte si umělou inteligenci, která nejen přesně předpovídá, ale zároveň rozumí tomu, nakolik si svou predikcí může být jistá. Právě tato schopnost odlišuje bayesovskou AI od běžných algoritmů, které často fungují jako sebevědomé „černé skříňky“ bez hlubšího kontextu. Bayesovská AI napodobuje lidský úsudek – průběžně se učí z nových dat, přizpůsobuje své závěry, reflektuje změny prostředí a chápe hranice vlastních znalostí. V oblastech, kde je práce s nejistotou zásadní, představuje tato schopnost výraznou konkurenční výhodu.

Podnikové aplikace a služby - 23. 1. 2018 - Pavel Vomáčka

Budoucnost datových center

Budoucnost datových center
Kolem roku 2020 dojde k výrazné změně komunikace ve směru k datovým centrům. Ta jsou poslední desetiletí koncipována a stavěna především pro naplnění potřeb lidských uživatelů, tj. architekturou, kde rychlost změny parametrů prostředí odpovídá specifickým potřebám člověka. Zmíněné tradiční pojetí datových center ale nedokáže naplnit budoucí očekávání, a navíc je spolu s tím také dynamicky upravovat v čase.  více
 
IT Business - 22. 1. 2018

Marketing a PR pro CZ&SK v Epsonu vede od ledna 2018 Kateřina Vymazalová

Marketing a PR pro CZ&SK v Epsonu vede od ledna 2018 Kateřina Vymazalová
Společnost Epson ohlásila s příchodem nového roku personální změnu na pozici Marketing & PR Coordinator CZ & SK, kterou nově zastává Kateřina Vymazalová. Do společnosti Epson nastoupila k 2. lednu 2018, a nahradila tak Kateřinu Bradáčovou, která ve funkci působila od ledna 2014. Kateřina do Epsonu přišla ze společnosti Huawei, kde působila téměř dva roky na pozici Marketing Manager CZ & SK v divizi EBG. Mezi její kompetence patřilo nejen plánování a realizace marketingových strategií, ale také pořádání mezinárodních partnerských akcí, jichž se účastnili významní klienti i členové vlády. Předtím 5 let vedla marketingový tým mezinárodního IT distributora ASBIS, kde se velkou měrou podílela například na úspěšném zavedení značky Prestigio na český trh.V Epsonu bude mít na starosti veškeré marketingové a...  více
 
IT Business - 22. 1. 2018

Acronis vyhlásil nejlepší prodejce za rok 2017

Acronis vyhlásil nejlepší prodejce za rok 2017
Acronis ocenil na svém každoročním setkání své nejlepší partnery za rok 2017, díky kterým společnost prožila v loňském roce další úspěšné období. Díky inovativním produktům uvedeným vloni dosáhla společnost Acronis na českém a slovenském trhu nárůstu o 15 % v segmentu podnikových řešení a více než 80% nárůstu v segmentu služeb oproti roku 2016.  více
 

Blockchain a rozmach nových bezdrátových technologií promění podnikání v roce 2018

Blockchain a rozmach nových bezdrátových technologií promění podnikání v roce 2018
Technologie blockchain má spolu s umělou inteligencí, strojovým učením, robotikou a virtuální i rozšířenou realitou pro rok 2018 potenciál k narušení zažitých pořádků a přetvoření digitálního podnikání. A společnosti, které ještě nezahájily investice do technologií pro digitální věk, se vystavují riziku negativních dopadů na své stávající podnikání.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 22. 1. 2018 - Ondřej Burián, Daniel Joksch

Bezpečnostní monitoring a jeho role v GDPR

Bezpečnostní monitoring a jeho role v GDPR
Článek 32 obecného nařízení o ochraně osobních údajů (známého pod zkratkou GDPR, pro nás dále jen nařízení) pojednává o zabezpečení zpracování osobních údajů. Odstavec 1 písmeno b) zavádí povinnost „zajistit neustálou důvěrnost, dostupnost, odolnost a integritu systémů a služeb zpracování“. Jak lze tuto povinnost, které z nařízení vyplývá, naplnit?  více
 

Digitalizace podporuje lepší zákaznickou zkušenost

Digitalizace podporuje lepší zákaznickou zkušenost
Odvětví finančních služeb vždy muselo přijímat nové digitální technologie, aby si zachovalo konkurenceschopnost. Jako zákazníky nás však příliš nezajímají systémy v pozadí. Ano, snahy o odlišení od konkurence se u většiny finančních institucí zaměřují na schopnost shromažďovat informace a využívat je k efektivnějšímu rozhodování, k čemuž technologie rozhodně mohou pomoci. Zákazníci však pouze hledají službu, která jim poskytne, co potřebují, kdy potřebují a na platformě,...  více
 
CRM systémy, Podnikové aplikace a služby - 21. 1. 2018 - Vladimír Houba

Roboti vs. lidé

Jak změní umělá inteligence internetovou reklamu?

Roboti vs. lidé
Neexistuje už mnoho oborů, v nichž by se lidé nemuseli potýkat s roboty. Lidé se stále snaží uklidňovat sami sebe tím, že si namlouvají, že mají před roboty náskok. Zatímco mohou být stroje chytřejší a rychlejší, vlastnosti jako kreativita nebo empatie jsou vlastní pouze lidem. Ale pokud se lidský mozek zlepšuje v důsledku procesu učení a získávání zkušeností, pak by, alespoň teoreticky, mělo být možné, aby se učily také stroje. V reklamním průmyslu jsou roboti už...  více