- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Archiv zpráv
Podnikové aplikace a služby - 29. 9. 2025 - Viktor Mečiar
Jak řídit tým s volnými pravidly docházky?
Základem je důvěra
Stále více firem pracuje ve volnějším režimu, pokud jde o docházku nebo pracovní dobu a samotné pracoviště. Pomalu, ale jistě jsou pryč doby, kdy byla pracovní doba pevně stanovena, zaměstnanec přišel do práce a pomocí tzv. píchaček označil svůj příchod do práce, odchod z práce, případně označil nejen sebe, ale i kolegu... :). Pokud dnes firmy, které nepotřebují své lidi z hlediska byznysu monitorovat, chtějí k sobě přilákat mladou generaci, musí jim umožnit pracovat... více
Podnikové aplikace a služby - 29. 9. 2025 - Martin Polepil
Základem chytrého města jsou chytré budovy
Chytré budovy mění způsob, jakým vnímáme provoz nemovitostí. Díky propojení jejich technologií, dat a automatizaci se stávají efektivnějšími, udržitelnějšími i bezpečnějšími. Zároveň tvoří základ budoucích chytrých měst, kde budovy nefungují izolovaně, ale jako propojené uzly digitální infrastruktury. více
Podnikové aplikace a služby - 26. 9. 2025 - -red-
Pro dosažení reálných přínosů AI nestačí jen nadšení
Umělá inteligence se v českých firmách rychle zabydluje. Z nástroje technologických nadšenců a vývojářů se stává běžná součást našeho každodenního života, která má potenciál měnit fungování firem a institucí. Jak ale poznat, zda je umělá inteligence v konkrétní situaci skutečně přínosná? Jak se nenechat strhnout nadšením a využít AI optimálně s ohledem na její přínosy i rizika? Oslovili jsme dva odborníky, kteří sledují rozvoj AI, aby se s námi podělili o své zkušenosti... více
Analýzy - 25. 9. 2025 - redakce
Pro využití potenciálu AI není rozhodující technika, ale přístup
Devadesát procent úspěchu je mindset, říká Filip Dřímalka
Závěry z jedné z největších letošních akcí k umělé inteligenci, The State of AI, ukazují na výrazný rozdíl mezi českými firmami v přístupu k AI. Podle experta na digitální inovace a organizátora akce Filipa Dřímalky se podniky dělí na dva tábory: zatímco lídři už rychle implementují AI a dosahují průlomových výsledků, většina společností stále nemá žádnou strategii. Propast mezi oběma skupinami se tak dramaticky zvětšuje. více
Podnikové aplikace a služby - 25. 9. 2025 - redakce
Progress Software rozšiřuje nabídku AI asistentů pro tvorbu kódu
Progress Software představil výrazné rozšíření AI funkcí pro vývojáře v rámci vydání nových verzí knihoven Telerik a Kendo UI. Po úspěšném uvedení AI asistentů pro tvorbu kódu v Telerik UI for Blazor a KendoReact nyní Progress rozšiřuje tuto technologii do všech hlavních UI knihoven komponent – ASP.NET Core, WPF, WinForms, .NET MAUI a Angular – a poprvé také do nástrojů Telerik Reporting a Progress Document Processing. více
Podnikové aplikace a služby - 25. 9. 2025 - redakce
Trendy digitalizace v českém pojišťovnictví
Neživotní pojištění digitalizuje rychleji, roste samoobslužnost a využití AI
Digitalizace již není volbou, ale nutností i v segmentu pojišťovnictví. Klíčovým trendem je důraz na samoobslužnost klienta, bezpapírové procesy a využívání umělé inteligence například při likvidaci pojistných událostí nebo pokročilých digitálních nástrojů při odhalování pojistných podvodů. U neživotního pojištění jsou elektronické nástroje běžnější, zatímco u životního pojištění čelí digitalizace složitějším bariérám. více
IT Projekty - 24. 9. 2025 - redakce
První kvantový počítač v Česku byl spuštěn v Ostravě
Na VŠB – Technické univerzitě Ostrava byl za přítomnosti významných českých i evropských představitelů slavnostně spuštěn první český kvantový počítač. Je to jeden z prvních kvantový počítačů v Evropě, dostal název VLQ a je instalován v IT4Innovations národním superpočítačovém centru v kampusu univerzity. Na jeho pořízení a provozování se podílí celoevropské konsorcium LUMI-Q tvořené třinácti partnery z osmi zemí. Kvantový počítač VLQ tak bude sloužit široké škále... více
Hardware - 24. 9. 2025 - redakce
Nová generace zařízení GFI KerioControl přináší rozšířenou konektivitu a vyšší výkon
Společnost GFI Software představila novou generaci hardwarových zařízení GFI KerioControl, která přináší rozšířenou konektivitou a vyšší výkon v celé modelové řadě NG. Ta zahrnuje modely s odstupňovaným výkonem, tak aby uspokojila potřeby zabezpečené konektivity organizací všech velikostí – od malých firem až po velké společností a instituce. Nové modely hardwarových zařízení GFI KerioControl budou dostupné v rámci postupného uvádění na trh do konce roku 2025. více
IT Business - 24. 9. 2025 - redakce
Michal Čábela se stal obchodním ředitelem ANECTu
Česká technologická společnost ANECT pokračuje v posilování svého vedení. Na pozici obchodního ředitele nastupuje Michal Čábela, zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik.
více
Podnikové aplikace a služby - 24. 9. 2025 - Jaroslav Tajbr, Debora Cibulková
Když chatbot poradí špatně, kdo za to nese odpovědnost?
Právní aspekty nasazení AI v zákaznické podpoře
Chatboti využívající umělou inteligenci (AI) se rychle stali běžnou součástí zákaznické podpory. Firmy je nasazují kvůli jejich dostupnosti 24/7, schopnosti rychle reagovat a výraznému snížení provozních nákladů. Zákazníci si zvykli na okamžité odpovědi, ať už jde o reklamace, dotazy k produktům nebo technickou pomoc. S rostoucím využitím těchto systémů však vyvstává zásadní otázka: kdo nese odpovědnost, pokud chatbot poskytne chybnou informaci? více