Archiv zpráv

Podnikové aplikace a služby - 29. 9. 2025 - Viktor Mečiar

Jak řídit tým s volnými pravidly docházky?

Základem je důvěra

Jak řídit tým s volnými pravidly docházky?
Stále více firem pracuje ve volnějším režimu, pokud jde o docházku nebo pracovní dobu a samotné pracoviště. Pomalu, ale jistě jsou pryč doby, kdy byla pracovní doba pevně stanovena, zaměstnanec přišel do práce a pomocí tzv. píchaček označil svůj příchod do práce, odchod z práce, případně označil nejen sebe, ale i kolegu... :). Pokud dnes firmy, které nepotřebují své lidi z hlediska byznysu monitorovat, chtějí k sobě přilákat mladou generaci, musí jim umožnit pracovat...  více
 
  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.

Podnikové aplikace a služby - 29. 9. 2025 - Martin Polepil

Základem chytrého města jsou chytré budovy

Základem chytrého města jsou chytré budovy
Chytré budovy mění způsob, jakým vnímáme provoz nemovitostí. Díky propojení jejich technologií, dat a automatizaci se stávají efektivnějšími, udržitelnějšími i bezpečnějšími. Zároveň tvoří základ budoucích chytrých měst, kde budovy nefungují izolovaně, ale jako propojené uzly digitální infrastruktury.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 26. 9. 2025 - -red-

Pro dosažení reálných přínosů AI nestačí jen nadšení

Pro dosažení reálných přínosů AI nestačí jen nadšení
Umělá inteligence se v českých firmách rychle zabydluje. Z nástroje technologických nadšenců a vývojářů se stává běžná součást našeho každodenního života, která má potenciál měnit fungování firem a institucí. Jak ale poznat, zda je umělá inteligence v konkrétní situaci skutečně přínosná? Jak se nenechat strhnout nadšením a využít AI optimálně s ohledem na její přínosy i rizika? Oslovili jsme dva odborníky, kteří sledují rozvoj AI, aby se s námi podělili o své zkušenosti...  více
 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

Analýzy - 25. 9. 2025 - redakce

Pro využití potenciálu AI není rozhodující technika, ale přístup

Devadesát procent úspěchu je mindset, říká Filip Dřímalka

Pro využití potenciálu AI není rozhodující technika, ale přístup
Závěry z jedné z největších letošních akcí k umělé inteligenci, The State of AI, ukazují na výrazný rozdíl mezi českými firmami v přístupu k AI. Podle experta na digitální inovace a organizátora akce Filipa Dřímalky se podniky dělí na dva tábory: zatímco lídři už rychle implementují AI a dosahují průlomových výsledků, většina společností stále nemá žádnou strategii. Propast mezi oběma skupinami se tak dramaticky zvětšuje.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 25. 9. 2025 - redakce

Progress Software rozšiřuje nabídku AI asistentů pro tvorbu kódu

Progress Software rozšiřuje nabídku AI asistentů pro tvorbu kódu
Progress Software představil výrazné rozšíření AI funkcí pro vývojáře v rámci vydání nových verzí knihoven Telerik a Kendo UI. Po úspěšném uvedení AI asistentů pro tvorbu kódu v Telerik UI for Blazor a KendoReact nyní Progress rozšiřuje tuto technologii do všech hlavních UI knihoven komponent – ASP.NET Core, WPF, WinForms, .NET MAUI a Angular – a poprvé také do nástrojů Telerik Reporting a Progress Document Processing.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 25. 9. 2025 - redakce

Trendy digitalizace v českém pojišťovnictví

Neživotní pojištění digitalizuje rychleji, roste samoobslužnost a využití AI

Trendy digitalizace v českém pojišťovnictví
Digitalizace již není volbou, ale nutností i v segmentu pojišťovnictví. Klíčovým trendem je důraz na samoobslužnost klienta, bezpapírové procesy a využívání umělé inteligence například při likvidaci pojistných událostí nebo pokročilých digitálních nástrojů při odhalování pojistných podvodů. U neživotního pojištění jsou elektronické nástroje běžnější, zatímco u životního pojištění čelí digitalizace složitějším bariérám.  více
 
IT Projekty - 24. 9. 2025 - redakce

První kvantový počítač v Česku byl spuštěn v Ostravě

První kvantový počítač v Česku byl spuštěn v Ostravě
Na VŠB – Technické univerzitě Ostrava byl za přítomnosti významných českých i evropských představitelů slavnostně spuštěn první český kvantový počítač. Je to jeden z prvních kvantový počítačů v Evropě, dostal název VLQ a je instalován v IT4Innovations národním superpočítačovém centru v kampusu univerzity. Na jeho pořízení a provozování se podílí celoevropské konsorcium LUMI-Q tvořené třinácti partnery z osmi zemí. Kvantový počítač VLQ tak bude sloužit široké škále...  více
 
Hardware - 24. 9. 2025 - redakce

Nová generace zařízení GFI KerioControl přináší rozšířenou konektivitu a vyšší výkon

Nová generace zařízení GFI KerioControl přináší rozšířenou konektivitu a vyšší výkon
Společnost GFI Software představila novou generaci hardwarových zařízení GFI KerioControl, která přináší rozšířenou konektivitou a vyšší výkon v celé modelové řadě NG. Ta zahrnuje modely s odstupňovaným výkonem, tak aby uspokojila potřeby zabezpečené konektivity organizací všech velikostí – od malých firem až po velké společností a instituce. Nové modely hardwarových zařízení GFI KerioControl budou dostupné v rámci postupného uvádění na trh do konce roku 2025.  více
 
IT Business - 24. 9. 2025 - redakce

Michal Čábela se stal obchodním ředitelem ANECTu

Michal Čábela se stal obchodním ředitelem ANECTu
Česká technologická společnost ANECT pokračuje v posilování svého vedení. Na pozici obchodního ředitele nastupuje Michal Čábela, zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik.    více
 
Podnikové aplikace a služby - 24. 9. 2025 - Jaroslav Tajbr, Debora Cibulková

Když chatbot poradí špatně, kdo za to nese odpovědnost?

Právní aspekty nasazení AI v zákaznické podpoře

Když chatbot poradí špatně, kdo za to nese odpovědnost?
Chatboti využívající umělou inteligenci (AI) se rychle stali běžnou součástí zákaznické podpory. Firmy je nasazují kvůli jejich dostupnosti 24/7, schopnosti rychle reagovat a výraznému snížení provozních nákladů. Zákazníci si zvykli na okamžité odpovědi, ať už jde o reklamace, dotazy k produktům nebo technickou pomoc. S rostoucím využitím těchto systémů však vyvstává zásadní otázka: kdo nese odpovědnost, pokud chatbot poskytne chybnou informaci?  více