Archiv zpráv

Analýzy - 5. 11. 2025 - redakce

Roboti na zákaznických linkách nás nechápou a zdržují

Roboti na zákaznických linkách nás nechápou a zdržují
Chatboti a voiceboti se v posledních letech stali běžným nástrojem zákaznické obsluhy. Přesto jejich používání v Česku naráží na zásadní problémy s kvalitou těchto technologií. Podle průzkumu společnosti Agnostix mezi více než 1000 respondenty napříč Českem muselo za poslední rok téměř 9 z 10 lidí řešit při komunikaci s botem nějaký problém. Nejčastěji boti nechápou kontext a složitější pokyny, ale problémy vznikají i kvůli chybným odpovědím nebo omezeným schopnostem...  více
 
  

- PR -

Řešení N-able umožnila firmě JKC

snadno přejít na MSP model


Společnost JKC je dlouholetým dodavatelem technologií Kerio – od historických produktů WinRoute a WinRoute Pro, až po aktuální řešení Kerio Connect, Kerio Control a Kerio Operator. Poté, co portfolio produktů Kerio přešlo pod křídla společnosti GFI Software, došlo v důsledku toho i ke změně distributora, kterým se stala společnost ZEBRA SYSTEMS. Avšak v JKC nezůstali jen u GFI a podívali se i na portfolio dalších dodavatelů distribuovaných ZEBRA SYSTEMS. A našli řešení, ve kterém vidí velký potenciál pro další rozvoj a růst společnosti.

IT Business - 5. 11. 2025 - redakce

Oto Hausmann se ujal vedení společnosti Logio

Oto Hausmann se ujal vedení společnosti Logio
Konzultačně-technologická firma Logio mění po intenzivním růstu v posledních letech své nejvyšší vedení. Majitelé firmy předávají exekutivu zkušeným manažerům. Od října tak přebírá pozici CEO Oto Hausmann, který dosud působil jako COO. Od září se zároveň novým finančním ředitelem stal Petr Marzin (na snímku vlevo). Dosavadní generální ředitel a jeden z pěti spolumajitelů Marek Šucha se přesouvá do představenstva.  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025 - -tz-

Uspěchané nasazení nekvalitních AI operátorů zákazníky často rozčílí

Nečekaný pokles kvality asistence založené na AI vrací do hry lidské operátory

Uspěchané nasazení nekvalitních AI operátorů zákazníky často rozčílí
Rok 2025 je rokem chatbotů a voicebotů s AI, které od začátku roku zavedlo mnoho firem a institucí. Mělo jít o revoluci v rychlosti vyřešení požadavku klientů, v poslední době však pozorujeme kvůli nedokonalému zavedení AI operátorů pokles kvality služeb, a tím pádem i frustraci klientů, a to hlavně těch starších. Lidští operátoři tak opět přichází ke slovu tam, kde AI zatím selhává.  více
 
  

- PR -

NIS2 v praxi: Co musí mít management firmy pod kontrolou?

Směrnice NIS2 a nový český zákon o kybernetické bezpečnosti, který nabývá účinnosti 1. listopadu 2025, zvedají laťku kyberbezpečnosti českých firem. Mimo jiné přináší i vyšší nároky na management, který je nově za soulad s legislativou přímo zodpovědný. Projděte si stručný checklist a ujistěte se, že máte všechna klíčová opatření týkající se řízení, procesů a technologií pod kontrolou.

Analýzy - 5. 11. 2025

AI v marketingu pomáhá, ale nedokáže nahradit strategické rozhodování a práci s emocemi

AI v marketingu pomáhá, ale nedokáže nahradit strategické rozhodování a práci s emocemi
Nástup umělé inteligence zásadně ovlivnil práci marketingových týmů. Rutinní úkoly, jako je analýza dat nebo generování prvních návrhů textů, dnes zvládají algoritmy rychle a efektivně. Marketéři a copywriteři se proto stále více posouvají do role strategických partnerů, kteří dokážou propojit výstupy AI s hlubším porozuměním značce a jejím zákazníkům.  více
 
Analýzy - 4. 11. 2025 - redakce

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.  více
 
  

- PR -

Slouží váš SIEM jak by měl?

Možná je čas přehodnotit vaši bezpečnostní architekturu


Týmy kybernetické bezpečnosti čelí stále většímu tlaku, když musí včas odhalovat hrozby a reagovat na ně v reálném čase – obzvlášť v době, kdy se doba setrvání ransomwaru v napadených systémech zkrátila z několika týdnů na pouhé dny.

Hardware - 3. 11. 2025 - redakce

Nová verze bezpečného routeru Turris Omnia NG je výkonnější

Nová verze bezpečného routeru Turris Omnia NG je výkonnější
Sdružení CZ.NIC uvedlo na trh novou verzi routeru Turris Omnia NG, který opět klade důraz na bezpečnost, spolehlivost, stabilitu a modularitu. Novinka navazuje na tradici bezpečnostních funkcí předchozích generací Turris Omnia. Nabízí unikátní systém zabezpečení, který nespoléhá na ruční instalaci aktualizací ze strany uživatele. Součástí zařízení je adaptivní firewall Turris Sentinel, jenž provádí až tisíce aktualizací denně, v reálném čase vyhodnocuje hrozby v...  více
 
IT Projekty - 3. 11. 2025 - redakce

EG.D po modernizaci zákaznického systému míří k širšímu využití AI

EG.D po modernizaci zákaznického systému míří k širšímu využití AI
V energetice sílí tlak na rychlejší práci s daty a kvalitnější zákaznickou obsluhu. Distribuční společnost EG.D z energetické skupiny E.ON proto spustila modernizovaný zákaznický systém na technologiích SAP. Změna znamená pro téměř devět set zaměstnanců firmy jednodušší práci s daty a rychlejší komunikaci se zákazníky. Nový systém navíc otevírá cestu k širšímu využití nástrojů umělé inteligence. Modernizaci a přechod zákaznického systému SAP ISU na S/4HANA firma...  více
 
IT Business - 3. 11. 2025 - redakce

Konference K2 STATUS letos proběhla v japonském stylu a představila systém K2 nara

Konference K2 STATUS letos proběhla v japonském stylu a představila systém K2 nara
Na tradiční podzimní konferenci K2 STATUS znovu dorazily téměř tři stovky majitelů a klíčových manažerů úspěšných firem. Letošní ročník však nepřinesl pouze tradiční momenty – zcela zaplněný sál brněnského divadla Reduta, představení nejnovější verze informačního systému K2 a tři programové bloky s řadou inspirativních vystoupení a zajímavou panelovou diskusí. Celý den se nesl v duchu japonské...  více
 
Analýzy - 3. 11. 2025 - Kamil Schwarz

Hyperpersonalizace rozhoduje o budoucnosti firem

Hyperpersonalizace rozhoduje o budoucnosti firem
Firmy dnes vědí o svých klientech více než kdy dřív. Každý klik na webu, každá transakce nebo hovor na infolince zanechává digitální stopu. Přesto se často stává, že když zákazník komunikuje se svou bankou či pojišťovnou, má pocit, že ho společnost považuje za naprostého cizince.  více
 
IT Business - 31. 10. 2025 - redakce

Budoucnost výroby je digitální, ale stále o lidech

Budoucnost výroby je digitální, ale stále o lidech
Ve středu 26. listopadu 2025 se v centru chytré výroby INTEMAC v Kuřimi uskuteční čtvrtý ročník akce INTEMAC Inspiration Day, která představuje úspěšné projekty propojující lidi, stroje a data ve výrobě. Každoročně ji navštíví více než 100 manažerů a ředitelů výrobních firem, kteří hledají praktické cesty, jak digitalizovat a automatizovat výrobu v prostředí malých a středních podniků, zvýšit produktivitu a udržet konkurenceschopnost v rychle se měnícím průmyslu....  více