- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tiskBranžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Partneři webu
Archiv zpráv
Analýzy - 23. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Firmy sbírají data, ale neumí je zpracovat
Průzkum agentury Forrester Consulting zpracovaný pro společnost Dell Technologies zjistil, že více než polovina světových firem je daty zahlcena a neumí s nimi efektivně zacházet. V Česku je situace o trochu lepší, než je evropský a světový průměr, když 14 % tuzemských firem zařadil průzkum mezi tzv. „datové šampiony“, tedy firmy datově zdatné a schopné přeměnit data na informace pomocí patřičných modelů. Tento výsledek je tři procentní body nad evropským průměrem a... více
IT Security, IT společnost - 23. 12. 2021 - Vratislav Kalenda
Implementace BankID je příležitostí stát se plně digitální firmou
Přes 6 milionů Čechů se již dnes může přihlašovat online pomocí ověřené bankovní identity. Klientům České spořitelny, ČSOB, Komerční banky, Air Bank i Moneta Money Bank tak stačí k využívání řady služeb jediný účet, do konce roku by se měly zapojit i ostatní české banky. Díky ekosystému BankID, za kterým stojí Bankovní identita a.s., budou moci zákazníci například uzavřít hypotéky online či podepisovat digitální smlouvy, aniž by se museli... více
Komunikace a sítě - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Pražské metro je kompletně pokryto mobilní sítí LTE o rok dříve, než bylo plánováno
Od dnešního dne je signál mobilní sítě LTE dostupný v celé síti pražského metra. Konsorcium operátorů O2, T-Mobile, Vodafone a společnosti CETIN se podařilo připojit poslední úsek Rajská zahrada – Černý Most na trase B. Práce na tomto projektu začaly už v roce 2015 a původně měly trvat do konce roku 2022. Nakonec se ale pokrývání pražského metra vysokorychlostním mobilním signálem LTE podařilo urychlit o jeden rok. více
IT Projekty - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
LOMAX nasadí nový konfigurátor pro B2B partnery
Společnost LOMAX, která je největším českým výrobcem garážových vrat, se rozhodla pro implementaci řešení Infor CPQ. Jde o konfigurátor produktů, který bude součástí nového B2B portálu pro konfiguraci sekčních, posuvných a křídlových vrat, rolovacích systémů a venkovních žaluzií. Rozšiřující modul Infor 3D Design Automation umožní po konfiguraci generování 3D výstupů v různých formátech. Vše bude napojeno na stávající ERP systém HELIOS iNuvio. více
IT Business - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Setkání KARAT Solution partnerů a ocenění těch nejlepších
Ve dnech 7. a 8. 10. 2021 proběhlo setkání KARAT Solution partnerů v příjemném prostředí hotelu U Holubů v Čeladné. Akce se tradičně uskutečnila v přátelském duchu a účastnilo se ji přes 70 českých a slovenských odborníků ze strany Solution partnerů a společnosti KARAT Software. více
Podnikové aplikace a služby - 22. 12. 2021 - Martin Potančok, Vlastimil Černý
Jak si pomoci datovou analytikou v době krize
Rostoucí inflace, nedostatek pracovních sil a surovin, ale i narušené logistické řetězce a nízká kvalita dopravní infrastruktury či dopady pandemie COVID-19, to jsou jen některé z problémů, které ovlivňují ekonomickou situaci, mohou zapříčinit její zhoršení a velmi tvrdě dopadnout na firmy. více
Plánování a řízení výroby, Podnikové aplikace a služby - 21. 12. 2021 - Nick Offin
Využití umělé inteligence a asistované reality pro udržení efektivity v obtížné době
Jednou z klíčových úvah mnoha společností je v současné době možnost využití plného potenciálu asistované/rozšířené reality (AR) a umělé inteligence (AI). Nadšení pro implementaci řešení AI a AR rostlo již v roce 2019, nicméně jejich široké přijetí bylo stále v nedohlednu. Poté zasáhla svět pandemie, vzhledem k zásadním omezením se stala standardem vzdálená práce a mnoho společností se ocitlo v krizovém režimu. Během posledních 18 měsíců jsme proto byli svědky toho, jak firmy zaváděly nové digitální nástroje a objevovaly... více
CRM systémy, Trendy ICT, E-commerce B2B/B2C, Podnikové aplikace a služby - 20. 12. 2021 - Jiří Jurka Ebon
Jak se vydat vstříc lepší zákaznické zkušenosti?
Odpověď na otázku, co všechno tvoří zákaznickou zkušenost, je jasná ‒ každý kontakt zákazníka s firmou. Od momentu, kdy zákazník o firmě poprvé uslyší, přes úspěšné uzavření prodeje (či jiné konverze) až po poskytování nepřetržitých služeb, dodávek a podpory. Jak se na to má firma připravit? více
IT společnost - 17. 12. 2021 - Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D.
Jmenný rejstřík jako povinná součást elektronického systému spisové služby
Podle zákona o archivnictví a spisové službě musí být samostatnou funkční částí elektronického systému spisové služby jmenný rejstřík. Pravidla pro jeho vedení se změnila letos v červenci prostřednictvím zákona č. 261/2021 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s další elektronizací postupů orgánů veřejné moci. Tento předpis je v odborných kruzích znám pod zkratkou DEPO a změnil toho mnohem více než jen pravidla pro jmenné rejstříky. V oblasti spisové... více
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů, Podnikové aplikace a služby - 17. 12. 2021 - Soňa Výhonská
Jaké jsou předpoklady úspěšné digitalizace HR agendy
Dobře víme, že když udeřila pandemie, byly to zejména technologie, které nám pomohly „nezbláznit se“. Streamovací služby plné hudby, filmů i podcastů a sociální sítě vyplnily náš volný čas. V práci to byly zase konferenční hovory přes známé platformy a další cloudové služby obstarávající nezbytnou pracovní agendu. více



















