Aktuality -> Komunikace a sítě - 19. 10. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Technologie BIMI zvýší důvěryhodnost emailu a zatraktivní značku

S množstvím podvodných mailů roste i zájem lidí o sofistikova­nější zabezpečení e-mailové komunikace. Kliknout na odkaz v emailu se uživa­telům mnohdy nemusí vyplatit. Firmy ale mají novou možnost, jak se stát pro své stávající i potenciální zákazníky důvěryhodnými a získat pro svou emailovou zprávu legitimitu. Umožní jim to standard BIMI, který ještě před rozkliknutím e-mailu zobrazí prověřené logo značky vedle předmětu zprávy.



U technologie BIMI, neboli Brand Indicators for Message Identification, jde o identifikaci značky, loga a logotypu, které zobrazí poskytovatel schránky vedle zprávy, jakmile si je jistý, že nebyla zfalšována nebo s ní nebylo manipulováno. BIMI se tak stává dalším užitečným krokem e-mailové strategie marketérů. Je logické, že příjemce bude více důvěřovat emailu se zobrazeným symbolem jeho oblíbené firmy.

BIMI staví na již zavedených autentizačních metodách, které dále rozvíjí. Před doručením zprávy do schránky provádí e-mailové platformy kontroly zpráv vůči DMARC záznamu. Jakmile ověřovatelé projdou testy a zásady DMARC jsou dostatečné, logo se načte z online zdroje, který odesilatel poskytne, a před otevřením zprávy se logo zobrazí vedle předmětu v doručené poště příjemce.

Přijetí BIMI se rychle rozšiřuje. Aktuálně ho podporuje většina velkých hráčů, například Google, Apple nebo Yahoo. Řada dalších firem, včetně Seznamu, implementaci BIMI připravuje nebo zvažuje. Z velkých hráčů tak pouze Microsoft zatím s BIMI nepracuje a nevyužívá jeho potenciál v Outlooku ani Office365.

Údaje, které dali k dispozici poskytovatelé poštovních schránek, kteří se zúčastnili pilotního projektu, ukazují desetiprocentní nárůst zapojení u odesílatelů, kteří skutečně převzali kontrolu nad zobrazením svého loga.

Pokud chcete technologii implementovat, zpřístupněte své logo, které je registrovanou obchodní značkou (trademark) ve formátu SVG, tedy Scaled Vector Graphic. Aby BIMI fungovalo pro všechny příjemce emailových schránek musíte pro logotyp získat certifikaci. S tímto ochranným opatřením si můžete být jisti, že vaše logo nebude zneužito.

„Na našich stránkách poskytuje zdarma jednoduchý nástroj, tzv. Inspektora BIMI, který ověří, že se vaše logo zobrazuje tak, jak má,“ říká Nádvorník, business development manažer společnosti Mailkit.

Průvodce BIMI

Více na webu: https://www.mailkit.com/cz/podpora/blog/ultimate-guide-bimi


 
  

- PR -

Doba si žádá víc než jen efektivitu, žádá předvídavost

Přelom starého a nového roku je obdobím, kdy se v IT Systems ještě více zahledíme do budoucnosti a ve spolupráci s předními experty na podnikové IT mapujeme aktuální trendy a předpokládaný vývoj v dalších letech. Proto je významnou součástí aktuálního vydání příloha Trendy ICT. Články zaměřené na očekávaný vývoj v roce 2026 ovšem najdete napříč celým vydáním.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.