facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 19. 10. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Technologie BIMI zvýší důvěryhodnost emailu a zatraktivní značku

S množstvím podvodných mailů roste i zájem lidí o sofistikova­nější zabezpečení e-mailové komunikace. Kliknout na odkaz v emailu se uživa­telům mnohdy nemusí vyplatit. Firmy ale mají novou možnost, jak se stát pro své stávající i potenciální zákazníky důvěryhodnými a získat pro svou emailovou zprávu legitimitu. Umožní jim to standard BIMI, který ještě před rozkliknutím e-mailu zobrazí prověřené logo značky vedle předmětu zprávy.



U technologie BIMI, neboli Brand Indicators for Message Identification, jde o identifikaci značky, loga a logotypu, které zobrazí poskytovatel schránky vedle zprávy, jakmile si je jistý, že nebyla zfalšována nebo s ní nebylo manipulováno. BIMI se tak stává dalším užitečným krokem e-mailové strategie marketérů. Je logické, že příjemce bude více důvěřovat emailu se zobrazeným symbolem jeho oblíbené firmy.

BIMI staví na již zavedených autentizačních metodách, které dále rozvíjí. Před doručením zprávy do schránky provádí e-mailové platformy kontroly zpráv vůči DMARC záznamu. Jakmile ověřovatelé projdou testy a zásady DMARC jsou dostatečné, logo se načte z online zdroje, který odesilatel poskytne, a před otevřením zprávy se logo zobrazí vedle předmětu v doručené poště příjemce.

Přijetí BIMI se rychle rozšiřuje. Aktuálně ho podporuje většina velkých hráčů, například Google, Apple nebo Yahoo. Řada dalších firem, včetně Seznamu, implementaci BIMI připravuje nebo zvažuje. Z velkých hráčů tak pouze Microsoft zatím s BIMI nepracuje a nevyužívá jeho potenciál v Outlooku ani Office365.

Údaje, které dali k dispozici poskytovatelé poštovních schránek, kteří se zúčastnili pilotního projektu, ukazují desetiprocentní nárůst zapojení u odesílatelů, kteří skutečně převzali kontrolu nad zobrazením svého loga.

Pokud chcete technologii implementovat, zpřístupněte své logo, které je registrovanou obchodní značkou (trademark) ve formátu SVG, tedy Scaled Vector Graphic. Aby BIMI fungovalo pro všechny příjemce emailových schránek musíte pro logotyp získat certifikaci. S tímto ochranným opatřením si můžete být jisti, že vaše logo nebude zneužito.

„Na našich stránkách poskytuje zdarma jednoduchý nástroj, tzv. Inspektora BIMI, který ověří, že se vaše logo zobrazuje tak, jak má,“ říká Nádvorník, business development manažer společnosti Mailkit.

Průvodce BIMI

Více na webu: https://www.mailkit.com/cz/podpora/blog/ultimate-guide-bimi


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.