Podnikové aplikace a služby

Kam kráčí ekonomické systémy?

Kam kráčí ekonomické systémy?
Odpověď na otázku položenou v titulku samozřejmě není jednoznačná a zdaleka ji nelze zúžit pouze na problematiku cloudu a mobility. Je například zřejmé, že se ekonomický software stále více snaží transformovat z evidenčního nástroje na řídicí, roste jeho komplexnost a přitom je uživateli vyvíjen tlak na standardizaci a jednoduchost ovládání. Takovýchto trendů však najdeme víc. V následujícím článku si tedy představíme několik směrů, kterými se vývoj ekonomických systémů ubírá....  více
 

Optimalizace dopravní logistiky v Byznys ERP

Optimalizace dopravní logistiky v Byznys ERP
Nový způsob optimalizace zásobovacích tras přidala do podnikových informačních systémů Byznys ERP společnost J.K.R. Řešení optimalizace zásobování přináší do podnikových informačních systémů Byznys ERP sofistikovaný nástroj, který snižuje dopravní náklady pomocí efektivního rozplánování tras využitím optimalizačních algoritmů. Vylepšení umožňuje zvýšit efektivitu plánování a sledování celého logistického řetězce od objednávky...  více
 

Když to s dodavatelem (ne)klape...

Když to s dodavatelem (ne)klape...
Vztahy nejsou jednoduché. Toto tvrzení platí obecně. Rodina, přátelé, vztahy na pracovišti a tak dále. Tak nějak v nich všichni plaveme. Někdo to zvládá lépe, někdo hůře. Náročnost zvládnutí vztahu klienta s dodavatelem není žádnou výjimkou.  více
 

Aktuální trendy trhu s informačními systémy pro malé a střední podniky

Aktuální trendy trhu s informačními systémy pro malé a střední podniky
Malé a střední podniky patří k nejvýznamnějším segmentům české ekonomiky. Dle údajů Českého statistického úřadu tvoří 99,85 procenta všech subjektů podnikajících v ČR. Zajišťují pracovní místa pro více jak šedesát procent z celkového počtu zaměstnanců a podílejí se na tvorbě přibližně třetiny hrubého domácího produktu. Do zahraničí vyvážejí asi polovinu veškerého zboží a služeb. Není proto divu, že představují klíčový segment pro dodávky informačních systémů a technologií, a to velmi široký...  více
 

K2 atmitec připravila CRM pro mobilní technologie

K2 atmitec připravila CRM pro mobilní technologie
Oblast CRM – řízení vztahu se zákazníky – je jednou z hlavních součástí Informačního systému K2. V rámci mobilního řešení je uživatel schopný nahlížet na jednotlivé položky, aktivity či záznamy v modulu CRM. Jeho cílem je poskytnout uživateli rychlé a adekvátní informace, které přispívají k zajištění spokojenosti stávajících zákazníků nebo získání zákazníků nových. Například obchodní manažer se díky mobilní verzi IS K2 může jednoduše podívat na zápisy z předchozích jednání přímo po cestě k danému zákazníkovi, vyhledat si jeho zapomenuté číslo s možností přímého volání...  více
 

Aplikace pro přepis řeči na text

jsou nyní zdarma k dispozici v češtině

Aplikace pro přepis řeči na text
Aplikace pro přepis mluveného slova na text – Dragon Dictation a Dragon Search – jsou od nyní zdarma dostupné všem uživatelům telefonů iPhone, tabletů iPad a přehrávače iPod touch. Softwarová novinka od společnosti Nuance umožňuje rychleji a snadněji odesílat textové zprávy a e-maily, aktualizovat účty na Twitteru a Facebooku, vyhledávat obsah na webu a mnohé další: To vše prostřednictvím hlasového ovládání běžně mluvenou češtinou. Obě aplikace jsou k dispozici zdarma pro platformu Apple prostřednictvím App Storu....  více
 

Ekonomický pohled na cloud computing

Ekonomický pohled na cloud computing
Jedním z hlavních motivačních faktorů přechodu do cloud computingu je faktor ekonomický. Pro účely kalkulací TCO (celkové náklady na vlastnictví) a ROI (kalkulace návratnosti investic) je k dispozici celá řada nástrojů, které berou v úvahu i jednotlivé servisní modely cloudu (IaaS, PaaS, SaaS) a samozřejmě také modely implementační (veřejný, privátní, hybridní). Cílem tohoto článku je představit modelovou kalkulaci využití veřejného cloudu...  více
 

Vybraná úskalí uzavírání smluv typu SaaS

Právní aspekty IT služeb typu cloud computing

Vybraná úskalí uzavírání smluv typu SaaS
Tento článek je obecně věnován vybraným právním aspektům služeb typu SaaS (software as a service). Některé pasáže článku pak odkazují na smluvní úpravu konkrétní služby Microsoft Office 365 (dále jen Office 365), která je nabízena formou předplacených služeb poskytovaných v tzv. cloudu. Tyto služby může jejich objednatel začít užívat na základě přímého vztahu se společností Microsoft, popřípadě uzavřít službu s lokálním, například českým partnerem, který má postavení dodavatele cloudových služeb a provádí příslušná nastavení...  více
 

Fortinet nabízí ochranu před útoky DDoS

Fortinet nabízí ochranu před útoky DDoS
Společnost Fortinet představila rodinu produktů FortiDDoS. Tyto produkty jsou určeny pro podniky, poskytovatele webhostingu a služeb cloudu. Nově uvedené systémy FortiDDoS-100A, FortiDDoS-200A a FortiDDoS-300A jsou dedikovaná zařízení navržená tak, aby dokázala ochránit i před těmi nejsofistikovanějšími útoky...  více
 

Jak předcházet problémům outsourcingu ICT

ve fázích smluvního jednání, převodu a optimalizace

Jak předcházet problémům outsourcingu ICT
ICT outsourcing je specifický dlouhodobý vztah mezi klientem a poskytovatelem outsourcované služby (dodavatelem). Rozhodnutí pro zajištění dané služby formou outsourcingu a způsob nastavení outsourcingového vztahu tedy ovlivňuje klienta v dlouhodobém horizontu. Především klienti, kteří nemají předchozí zkušenosti s realizací outsourcingu, musí vzít v úvahu jeho specifika a být připraveni na související problémy a vědět, jak jim v konkrétních fázích projektu přechodu...  více