Archiv zpráv

AI hraje v zákaznickém servisu stále větší roli a může přispět k vylepšení celkové zákaznické zkušenosti

AI hraje v zákaznickém servisu stále větší roli a může přispět k vylepšení celkové zákaznické zkušenosti
Poskytování vynikající zákaznické zkušenosti je dnes klíčovým faktorem pro úspěch jakékoli organizace. S rostoucí konkurencí a rostoucími očekáváními zákazníků je důležité, aby firmy byly schopny poskytnout rychlé, personalizované a efektivní služby. Jedním z klíčových nástrojů, který umožňuje firmám této úrovně dosáhnout, je umělá inteligence (AI). V tomto článku se podíváme na roli AI v zákaznickém servisu a na to, jak může přispět...  více
 
Analýzy - 30. 7. 2024 - Petr Zahálka

Odchod nebo přechod zaměstnance na jinou pozici je třeba ošetřit z hlediska kybernetické bezpečnosti

Odchod nebo přechod zaměstnance na jinou pozici je třeba ošetřit z hlediska kybernetické bezpečnosti
Máte ve firmě dostatečně ošetřeny situace kdy zaměstnanci mění pozice či pracovní zařazení? Nezůstávají při takové změně zaměstnanci přístupy a práva k systémům či dokumentům, ke kterým by již přístup mít neměl? Či ještě hůře, máte dobře zvládnutý „offboarding“, tedy ukončení pracovního (či jiného) poměru?  více
 
Analýzy - 30. 7. 2024 - Ivan Svoboda

Jaké poučení bychom si měli odnést z kolapsu IT po chybě CrowdStrike?

Jaké poučení bychom si měli odnést z kolapsu IT po chybě CrowdStrike?
Svět má za sebou pravděpodobně největší výpadek IT služeb v historii. Kvůli chybě v nastavení aktualizace bezpečnostního softwaru firmy CrowdStrike bylo v pátek 19. července vyřazeno z provozu 8,5 milionu firemních počítačů po celém světě. To vedlo k narušení nebo úplnému zastavení provozu stovek společností a organizací po celém světě, často v kritických odvětvích, jakými jsou doprava, zdravotnictví či bankovnictví. Celosvětové škody se počítají v miliardách dolarů,...  více
 
Analýzy - 30. 7. 2024

Firmy se potýkají s nedostatkem personálu s dovednostmi v oblasti kybernetické bezpečnosti

Firmy se potýkají s nedostatkem personálu s dovednostmi v oblasti kybernetické bezpečnosti
Společnost Fortinet zveřejnila výroční zprávu Global Cybersecurity Skills Gap Report, která upozorňuje na přetrvávající problémy spojené s nedostatkem dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti. Z výzkumu vyplývá, že téměř 90 % organizací zaznamenalo v posledním roce napadení, které bylo částečně způsobeno nedostatkem personálu s kybernetickými dovednostmi. Chybějícím potřebným znalostem také 70 % organizací připisuje vinu za zvýšená kybernetická rizika.  více
 

Systém Matrix pomáhá s řízením agilního vývoje softwaru

Systém Matrix pomáhá s řízením agilního vývoje softwaru
Společnost Ness Czech vyvinula řešení Matrix, které umožňuje vyhodnocovat kvalitu a efektivitu agilního vývoje softwaru. Nástroj shromažďuje a vyhodnocuje data o jednotlivých vývojových týmech a jejich práci. Ness Matrix tak umožňuje porovnávat jednotlivce i týmy uvnitř jedné firmy nebo i mezi různými firmami a identifikovat slabá místa v agilních procesech. Systém má v sobě prvky strojového učení a umělé inteligence, díky čemuž je schopen odhalovat anomálie ve výkonu...  více
 

Skladon zrychluje odbavení objednávek díky AMR

Skladon zrychluje odbavení objednávek díky AMR
Z distribučního centra Skladon se stal showroom robotizace pro širší logistickou komunitu. V létě byl spuštěn pilotní provoz prvního autonomního robota s cílem zvýšit kapacitu skladových operací, zjednodušit práci operátorům, ale také manifestovat, jaký má robotizace v logistice do budoucna potenciál.  více
 
Hardware - 29. 7. 2024

Osobní počítače s umělou inteligencí jsou investicí s jasnou návratností

Osobní počítače s umělou inteligencí jsou investicí s jasnou návratností
Technologickým prostředím se valí seismická vlna umělé inteligence. Svým dopadem je srovnatelná s nástupem chytrých telefonů před dvaceti lety. V tomto miléniu jsme sice byli svědky neustálého technologického pokroku, ale nic nemělo takový transformační dopad jako nástup AI. Umělá inteligence přitom není jen dalším technologickým trendem nebo „fází“ ¬– jde o zásadní přetvoření způsobu, jakým žijeme a pracujeme. Po necelých dvou letech od nástupu prvních komerčně úspěšných...  více
 
AI a Business Intelligence, E-commerce B2B/B2C, Analýzy - 29. 7. 2024 - Michal Krňák

Budoucnost využití AI v e-commerce

Detekovat podvod či si vyzkoušet tričko online už nebude problém

Budoucnost využití AI v e-commerce
Umělá inteligence je dnes již často používaným buzzwordem, za který se dá skrýt téměř jakýkoliv automa­tizovaný systém pro využití v online odvětví. Spousta firem a startupů se chlubí implementací AI jen za účelem zvýšení atraktivity vlastních produktů. Ve skutečnosti však velice často nemají s umělou inteligencí vůbec nic společného. Tento nešvar se sice rozmohl napříč různými obory, což ale neznamená, že by AI reálně už neměla co nabídnout. Ba právě...  více
 
Hardware - 28. 7. 2024

4K monitor s USB-C připojením pro domácí i firemní kanceláře

4K monitor s USB-C připojením pro domácí i firemní kanceláře
Společnost AOC uvedla na trh nový 4K monitor U27B3CF. Zaujme zejména uživatele, kteří od monitoru vyžadují velmi kvalitní zobrazení s vysokým rozlišením a kteří pracují na notebooku a bude se jim tak hodit možnost rychlého připojení a „zadokování“ přes rozhraní USB-C.  více
 

Umělá inteligence se stále více prosazuje v HR

Firmy novou éru vítají, zaměstnanci preferují osobní přístup

Umělá inteligence se stále více prosazuje v HR
Již větší polovina (54 %) českých firem využívá nebo letos hodlá nasadit technologie umělé inteligence (AI) pro zefektivnění činností v oblasti lidských zdrojů (HR). Klíčovým nástrojem se AI stává jak v náborových procesech, tak i při analýze dat, komunikaci se zaměstnanci či plánování jejich dalšího rozvoje a vzdělávání. Vyplývá to z průzkumu Grafton Recruitment, který agentura zrealizovala mezi personalisty z 328 středních a velkých...  více