- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Nový zákon o kritické infrastruktuře
Dne 19. srpna 2025 nabyl účinnosti zákon č. 266/2025 Sb., o odolnosti subjektů kritické infrastruktury (zákon o kritické infrastruktuře) (dále jen „ZoKI“), jenž přináší zásadní změnu v přístupu státu k ochraně kritické infrastruktury. Zákon transponuje evropskou legislativu do českého právního řádu a reflektuje dynamicky se rozvíjející „kyberbezpečnostní“ prostředí. Na rozdíl od dosavadního zákona č. 240/2000 Sb., krizového zákona, se ZoKI zaměřuje nikoli na prvky kritické infrastruktury (tj. na konkrétní objekty, zařízení nebo sítě), ale na subjekty kritické infrastruktury poskytující tzv. základní služby. Těmi se rozumí činnosti nezbytné pro fungování státu, hospodářství a zdraví obyvatel.

Změna paradigmatu: od prvků k subjektům
Odvětvová struktura a poskytovatelé základních služeb
Správa odvětví
Určování subjektů kritické infrastruktury
Práva a povinnosti subjektů kritické infrastruktury
- Vypracovat a pravidelně aktualizovat posouzení rizik týkajících se základní služby, v němž musí poskytovatel identifikovat rizika, která by mohla narušit jeho činnost – od technických, přes organizační až po personální (ve lhůtě 9 měsíců od zařazení na seznam);
- Vypracovat plán odolnosti s přehledem konkrétních opatření k předcházení identifikovaných rizik a plánem reakce na případný incident (ve lhůtě 10 měsíců od zařazení na seznam);
- Designovat manažera kritické infrastruktury odpovědného za implementaci bezpečnostních opatření (ve lhůtě 10 měsíců od zařazení na seznam);
- Hlásit bezpečnostní incidenty prostřednictvím Portálu kritické infrastruktury;
- Označit kritické dodavatele, ověřovat spolehlivost klíčových pracovníků a účastnit se cvičení k ověření odolnosti subjektů kritické infrastruktury.
Závěrem
![]() |
Jindřich Vítek, Ph.D. Autor článku je zakladatel advokátní kanceláře Matzner & Vítek a odborný asistent na právnické fakultě. |

| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 10.12. | Webinář: Marketing v Odoo: Vše na jednom místě |
| 12.2. | Kontejnery v praxi 2026 |
| 26.2. | IT ve zdravotnictví 2026 |
| 17.3. | IT Security Worshop 2026 |
| 15.4. | Energy Vision 2026 |
Formulář pro přidání akce


















