AI Product Designer pomůže firmám rychleji a přesněji navrhovat produkty

Společnost Profinit představila na konferenci AI HotSpot vlastního AI agenta s názvem AI Product Designer. Tento inteligentní asistent pomáhá produktovým a projektovým manažerům navrhnout a koncipovat nové produkty nebo služby a vyhodnotit jejich potenciál.



Produktové týmy často stojí před otázkou, jak vytvořit nebo upravit produkty v jejich portfoliu, aby co nejlépe odpovídaly potřebám a požadavkům klientů. To ovšem vyžaduje pracnou detailní analýzu interních a externích dat o chování klientů, trendech, nabídkách konkurence apod. Cílem nového AI agenta je tuto složitou analytickou práci výrazně zjednodušit. 
 
AI Product Designer dokáže z dostupných interních dat firmy identifikovat vhodné cílové skupiny, vytvořit návrh produktu a jeho varianty, porovnat jejich dopad, předpovídat obchodní potenciál a správně nastavit parametry nového produktu nebo služby. Nevyžaduje přitom znalost statistického modelování, nebo dokonce programování. Zároveň umožňuje firmám využít data, která již mají, a proměnit je v konkrétní a datově podložené návrhy produktů.
 
První veřejná prezentace prototypu nástroje proběhla v rámci konference AI HotSpot. Ukázkový scénář byl postaven na prostředí retailové banky, která hledá nové možnosti, jak vytvořit konkurenceschopný produkt v oblasti půjček na auto. Demo nástroje ukázalo, jak AI agent v reálném čase odpovídá v chatovacím okně na otázky týkající se designu nového produktu. A také jak dokáže zapojovat do svých doporučení interní data banky a informace o aktuálním vývoji na trhu. 
Agent navíc dokáže identifikovat vhodnou cílovou skupinu zákazníků, navrhnout parametry úvěrového produktu, posoudit jeho růstový potenciál a určit vhodné doplňkové služby. Nástroj zároveň vytvořil několik alternativ produktu a vyhodnotil jejich očekávané prodeje.
 

 

 
První ukázka agenta byla vytvořena pro bankovní sektor, ale řešení je navrženo jako oborově univerzální. V budoucnu se může uplatnit také v pojišťovnictví, telekomunikacích, energetice, logistice, retailu, e-commerce a dalších oborech. Ve všech těchto odvětvích stojí byznysové týmy před stejným úkolem. Mají navrhnout nový produkt, vyhodnotit jeho potenciál a obhájit ho před vedením.
 
Práce na vytvoření nového produktu je zdlouhavá a náročná a vyžaduje velké množství analýz různorodých dat. AI Product Designer ukazuje, jak může umělá inteligence převzít tu nejtěžší část práce a připravit pro produktové týmy varianty produktů postavených na datech. Manažeři mohou díky nástroji rychleji vybrat řešení, které má největší obchodní potenciál,“ uvádí Dominik Matula, Head of Data Science & AI ve společnosti Profinit.
 
Firmy dnes jsou pod tlakem inovovat rychleji než kdykoli dříve, ale zároveň často nemají kapacitu plně využít svá data. AI Product Designer jim dává možnost přetavit interní data do konkrétních produktových návrhů během hodin, nikoli týdnů. Pro firmy je to příležitost zásadně urychlit rozhodování a podpořit růst na základě dat, která mají k dispozici,“ říká Vladimír Dynda, generální ředitel společnosti Profinit.
 
Nástroj je v současnosti dostupný jako prototyp a společnost plánuje postupné nasazení do reálného provozu během roku 2026.

 
  

- PR -

Tovek zpřístupňuje pokročilou analytiku i malým firmám

Technologie, které byly dlouhé roky doménou velkých firem a státních institucí, míří nově také k menším týmům a individuálním profesionálům. Společnost Tovek po více než třiceti letech vývoje robustních systémů pro analýzu dat představuje aplikaci Tovek Artemis – nástroj navržený pro uživatele, kteří potřebují rychle vyhledávat informace v rozsáhlých dokumentových archivech a zároveň vyžadují maximální bezpečnost.

  

- PR -

Finanční sektor mezi regulacemi, technologiemi a digitalizací

V aktuálním vydání IT Systems se věnujeme otázkám digitalizace v různých odvětvích, ale nejvíce prostoru dostala tentokrát oblast, ve které obíhají peníze. Finanční sektor totiž prochází hlubokými změnami, včetně rostoucích požadavků legislativy a zavádění nových nezbytně nutných technologií. Požádali jsme proto několik expertů z dané oblasti, aby nám digitální transformaci finančního sektoru pomohli zmapovat.