Archiv zpráv

Hardware - 3. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Novinka od D-Linku nabízí integrované řešení pro kamerový dohled

Novinka od D-Linku nabízí integrované řešení pro kamerový dohled
Společnost D-Link představila nový 16kanálový síťový videorekordér typu vše v jednom s podporou PoE. Nový videorekordér má označení JustConnect, které napovídá, že stačí jen připojit IP kamery. Jedná se o kompletní řešení pro IP ka­me­ro­vý dohled, které umožňuje připojení a napájení až 16 IP kamer. K alarmovým vstupům lze navíc připojit pohybové nebo kontaktní senzory automatického spouštění nahrávání. Naopak alarmové výstupy zase dávají možnost zapínat například vizuální nebo akustickou výstražnou signalizaci.  více
 
  

- PR -

Informační systém Signys: Komplexní řešení pro efektivní řízení firmy

V dnešní době, kdy digitalizace a automatizace procesů rozhodují o konkurenceschopnosti, je kvalitní informační systém základem úspěchu každé firmy. Informační systém Signys představuje moderní, flexibilní a uživatelsky přívětivé řešení, které dokáže obsáhnout všechny klíčové firemní procesy – od ekonomiky a obchodu, přes skladové hospodářství a výrobu, až po logistiku, CRM a e-commerce.

Service Desk

Válka kompromisů?

Service Desk
Obecná definice Service Desku je jediné kontaktní místo mezi poskytovatelem IT služeb a uživateli. Z pohledu uživatele je to pouze systém, který v lepším případě využije pro napsání, co ho trápí, nebo co potřebuje, a následné odeslání jedním tlačítkem kamsi do světa. Mohlo by se tak zdát, že takovýto nástroj je vlastně velmi jednoduchá formulářová služba, kterou by zvládnul navrhnout každý průměrný webdesigner.  více
 
IT Business - 2. 6. 2021 - Zdeněk Gric

Informace o tom, jak efektivně řídit IT ve firmách, nabídne konference ManDayIT 2021

Informace o tom, jak efektivně řídit IT ve firmách, nabídne konference ManDayIT 2021
Digitalizace je nevyhnutelnou podmínkou přežití každé moderní firmy. Hovoří se o tom již několik let, ale poslední rok v tomto směru přinesl praktickou zkušenost. Firmy si nemohou dovolit řízení IT, zaměřené pouze na znalost využívaných programů, zařízení a zajištění technické podpory. Digitalizace vyžaduje změnu procesů, řízení zaměřené na splnění konkrétních úkolů, nikoli jen samotnou realizaci projektu. Konference ManDayIT 2021 ONLINE nabídne přehled o nástrojích...  více
 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

Podnikové aplikace a služby - 2. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Aplikace iTrip snižuje rizika psychedelických látek

Aplikace iTrip snižuje rizika psychedelických látek
Nadační fond pro výzkum psy­che­de­lik (PSYRES) díky do­b­ro­vol­né spolupráci s odborníky z řad výzkumníků, psychiatrů a psychologů z Univerzity Karlovy a Národního ústavu duševního zdraví, České psychedelické společnosti a dalšími podporovateli uvádí mobilní aplikaci iTrip, která má sloužit k hodnocení psychedelické zkušenosti a poskytování cenných dat pro výzkum i bezpečnost samotných uživatelů.  více
 
IT Projekty - 2. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

HARTMANN-RICO pokračuje v digitalizaci výroby

HARTMANN-RICO pokračuje v digitalizaci výroby
Ve výrobním závodě společnosti HARTMANN-RICO ve Veverské Bítýšce se ročně vyrobí několik milionů setů pro operační zákroky. Při jejich výrobě a sestavování HARTMANN-RICO využívá software, který vytvořila společnost Unicorn a který nyní prošel rozšířením o 3D modelování. Jde o další krok v digitalizaci výroby operačních setů při zachování absolutní přesnosti, aby evropští chirurgové měli při operacích k dispozici přesně ty nástroje, které pro daný úkon potřebují.  více
 

Chytřejší stavebnictví díky Internetu věcí

Chytřejší stavebnictví díky Internetu věcí
Internet věcí (IoT) proniká postupně do většiny odvětví, včetně stavebnictví. Velkou oblastí užití IoT jsou tzv. chytré budovy, ale o těch tento článek primárně není. Místo toho se více zaměřuje na využití IoT v průběhu stavby. Tedy na to, jak se efektivně postarat o staveniště, jeho vybavení a stavební stroje i energie. A jak díky datům udělat stavebnictví zase o něco chytřejší.  více
 
Cloud a virtualizace IT, Podnikové aplikace a služby - 1. 6. 2021 - Martin Kyrc, Roman Panenka

Bez softwarově definovaných datových center se firmy neobejdou

Bez softwarově definovaných datových center se firmy neobejdou
Ve firmách i státních institucích se informační technologie podílejí už téměř na veškerých procesech. Složitost komunikačních systémů roste, infrastruktura se musí měnit stále rychleji, a především přizpůsobovat aktuálním potřebám. Řešením jsou softwarově definovaná datová centra (SDDC).  více
 
IT Business - 1. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Czechitas budou hostit mezinárodní konferenci WomENcourage

Czechitas budou hostit mezinárodní konferenci WomENcourage
Organizace Czechitas bude poprvé spolupořadatelem konference womENcourage v Praze. V pořadí osmé setkání organizuje společně s ACM-W (Association for Computing Machinery-Women). Akce letos proběhne ve dnech 22.–24. září a zúčastní se jí přední světové odbornice a odborníci na informační technologie. Registrace na konferenci začíná 1. června 2021.  více
 
CRM systémy, Podnikové aplikace a služby - 1. 6. 2021 - Jiří Zeman

Jak vybrat nejlepší řešení pro firemní call centrum

Jak vybrat nejlepší řešení pro firemní call centrum
Výběr technologie pro kontaktní centrum či call centrum je třeba opřít o srovnání řady kritérií. Analytici společnosti Gartner definovali 11 funkcí a služeb, které je třeba při hodnocení kontaktních center zvážit. Výsledné skóre dává dobrý indikátor toho, jak si stojí konkrétní řešení call centra proti konkurenci. Důraz je kladen na dosažení spokojenosti zákazníků (Customer Experience, CX).  více
 
IT společnost - 1. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nový stavební zákon slibuje i digitalizaci stavebního řízení

Nový stavební zákon slibuje i digitalizaci stavebního řízení
Návrh nového stavebního zákona prošel ve středu 26. května 2021 třetím čtením v Poslanecké sněmovně a míří do Senátu. Čekají se od něho velké změny v přípravách a realizacích staveb, vyvolává ale také otázky a kontroverze. Jaké nejzásadnější změny nový stavební zákon přinese?  více