facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Podnikové aplikace a služby

Cesta k efektivnímu reportingu (3. díl)

Reportování analytických úloh

Cesta k efektivnímu reportingu (3. díl)
Předchozí díly minisérie byly věnovány negativním symptomům při reportování (I. díl) a ukázce, jak může vypadat nástroj, který většinu z těchto symptomů odbourá (II. díl). V posledním díle bych rád popsal výhody spojení dvou oblastí, u nichž neprobíhá spolupráce příliš často. Jedná se o oblast analytiky a tvorby...  více
 

Inovace v personálních systémech

Inovace v personálních systémech
Konzervativním systémům pro řízení lidských zdrojů odzvonilo. Současné HRM systémy už nejsou určeny výhradně personalistům, ale jsou do nich zapojeni všichni zaměstnanci, externisti i vedoucí pracovníci. Přední dodavatelé se proto ve svých systémech snaží nabídnout nejen rozšířenou paletu funkcí, ale také možnost přistupovat k nim prakticky odkudkoliv přes webový prohlížeč nebo mobilní zařízení.  více
 

Optimalizace zásob

Optimalizace zásob
Společnosti dodávající systémová řešení pro obchod a distribuci se i v dnešní době velmi často setkávají s tím, že procesy pokrývající objednávání, distribuci, skladování a prodej zboží jsou značně neefektivní a nepřesné. Nebylo by to až tak zarážející, pokud by se nejednalo o obchodní a logistické společnosti, pro které jsou uvedené oblasti základním stavebním kamenem byznysu. Právě tyto společnosti by měly mít procesy týkající...  více
 

Big data: Od velkých očekávání k praktickému využití

Big data: Od velkých očekávání k praktickému využití
Růst zájmu o big data můžeme vysledovat zpět do let 2011-2012. Je spojen s nárůstem uživatelů sociálních sítí jako Facebook a Twitter a určitým přelomem ve změně jejich využívání. Zatímco před tímto obdobím byly velké sociální sítě používány spíše jednotlivci ke komunikaci mezi skupinami osob, nejčastěji mezi známými a přáteli, po roce 2010 dochází k velkému rozšíření firemní komunikace skrze tato media.  více
 

Pečete doma pizzu?

Pravděpodobně ne. Tak proč děláte totéž se software?

Pečete doma pizzu?
Kvůli tomu, že máme občas chuť na pizzu, si asi nebudeme doma stavět pec a kupovat si všechno vybavení. Prostě zajdeme do restaurace. Přitom u informačních systémů máme pocit, že musíme mít nutně doma pec a nemůžeme upečení pizzy někomu svěřit. Proč ale?  více
 

Vertikální nebo horizontální SaaS?

Vertikální nebo horizontální SaaS?
S tím, jak SaaS řešení pronikají do podnikového prostředí, se čím dál zřetelněji profilují dvě oblasti směřování tohoto softwaru. Zatímco se horizontální SaaS zaměřuje na pokrytí identických potřeb napříč různými typy firem, vertikální SaaS pokrývá specifické potřeby konkrétních odvětví. Co to znamená pro IT infrastrukturu firem? A jsou skutečně SaaS aplikace vhodnějším řešením než on-premise systémy? Na to se podíváme v tomto článku.  více
 

Devět ušlechtilých pravd o zálohování a obnově dat

Devět ušlechtilých pravd o zálohování a obnově dat
Data jsou všechno a všechno jsou data; ochrana dat je stále komplikovanější; katastrofy jsou nevyhnutelné, ztráta dat by neměla být; moderní data vyžadují novou generaci ochrany dat. O těchto a dalších pěti ušlechtilých pravdách o zálohování a obnově dat u malých a středních firem se dočtete v následujícím článku.  více
 

Cloud z hlediska řízení rizik a nákladů (1. díl)

Cloud, jeho právní rámec a bezpečnost

Cloud z hlediska řízení rizik a nákladů (1. díl)
Cloud computing se v posledních letech stále více dostává do povědomí profesionálů IT. Typickými příklady cloudových služeb jsou Google Apps, iCloud, Amazon Elastic Cloud nebo Dropbox. Bohužel jistá zmatenost pojmů, vzniklá marketingem, způsobuje nejednotný pohled na to, co cloud skutečně je. Pokud se tedy chceme zabývat cloudem z hlediska řízení rizik a nákladů, je zapotřebí nejdříve stručně popsat, co se pod pojmem cloud rozumí.  více
 

Hlasová komunikace jako nástroj růstu

Hlasová komunikace jako nástroj růstu
Nemalá část malých firem se na telefonování dívá pouze optikou nákladů a hledá takové řešení, se kterým budou volat co nejlevněji. V dobách, kdy byla cena volání vysoká a od hlasového řešení dostupného menším firmám nebylo možné čekat o moc víc, než prosté telefonování, byl takový přístup pochopitelný. Oblast telefonování a hlasové komunikace se však výrazně proměnila a pokročilá řešení si dnes může snadno pořídit i malá firma....  více
 

Význam lidského faktoru v cloudových službách

Význam lidského faktoru v cloudových službách
Co se vlastně skrývá v „black boxu“ cloud computing? Dochází k nějakým změnám oproti minulosti? Je něco, čeho by si měli zákazníci zvláště všímat? To jsou otázky, na které se pokusíme odpovědět v následujícím textu.  více