Podnikové aplikace a služby

Klíčové vlastnosti systému poskytování servisních služeb

Klíčové vlastnosti systému poskytování servisních služeb
Snad v každé firmě či organizaci existuje oddělení, které poskytuje servisní služby a vyřizuje zadané požadavky. Nejčastěji tato oddělení bývají ukryta pod názvy jako Customer Care, BackOffice či IT, ale v obecném pojetí to může být libovolná technická či obchodní podpora, právní nebo ekonomické oddělení apod. Požadavky přitom mohou přicházet jak zevnitř organizace, tak zvenčí (zákazníci nebo externí spolupracovníci). I když každá...  více
 

Napojení výrobních procesů a ERP systému

Napojení výrobních procesů a ERP systému
Na firemní organizaci výroby můžeme nahlížet z různých hledisek a výstupem budou rozdílné klasifikace výrobních úkonů. Dle průběhu (diskrétní, procesní), dle reakce na poptávku (výroba na sklad, na zakázku, montáž na zakázku, projektová výroba), dle četnosti (kusová, sériová, hromadná) atd. Různé kombinace výše uvedených hledisek vyžadují rozdílný přístup při tvorbě technologických norem, kalkulaci nákladů, plánování a řízení...  více
 

Plánujete revitalizovat uživatelský HW? Zkuste VDI!

Plánujete revitalizovat uživatelský HW? Zkuste VDI!
Chystáte se obnovit uživatelskou infrastrukturu? Chcete zvýšit bezpečnost svého podnikového ICT? Trápí vás pestrá paleta spravovaných koncových zařízení? Pojďte se s námi podívat, jak zjednodušit život koncovým uživatelům a ubrat vrásky administrátorům. VDI (virtuální desktopová infrastruktura) vám pomůže nejen modernizovat pracovní prostředí uživatelů, ale také zjednodušit jeho správu. A v neposlední řadě má VDI ambice snížit naši ekologickou...  více
 

Co všechno musí umět dobrý e-shop?

Co všechno musí umět dobrý e-shop?
Společnost Shoptet, která se specializuje na pronájem e-shopových řešení, sestavila několik technických i organizačních doporučení pro všechny, kteří uvažují o založení nového e-shopu, nebo už jej provozují a mají právě nyní za sebou hlavní nákupní sezónu. První čtvrtletí je v takovém případě ideální čas pro založení nebo modernizaci e-shopu. Během roku se stačí etablovat a připravit se na další hlavní nákupní sezonu.  více
 

Efektivní řízení výroby? Ani ERP není samospasitelné

Efektivní řízení výroby? Ani ERP není samospasitelné
ERP systémy můžeme v dnešní době považovat za informační páteř moderního podniku. Aby ale fungovaly jako skutečná opora a efektivně pomáhaly při řízení firmy, doporučujeme přizvat posilu v podobě nástroje pro pokročilé plánování výroby (APS). Jaké výhody přináší využívání tandemu ERP a APS při každodenním řízení podniku?  více
 

Tipy a triky pro WBS: Jak správně poskládat šablonu projektu

Tipy a triky pro WBS: Jak správně poskládat šablonu projektu
WBS projektu, tedy hierarchická struktura prací (Work Breakdown Structure), představuje jeden z nejčastěji užívaných akronymů v projektovém řízení. Na druhou stranu ne každý manažer projektu umí udělat WBSku správně. Přitom zvolená struktura členění prací na projektu vám může ušetřit nemálo času a starostí.  více
 

Kontaktní centra 2.0 (4. díl)

Efektivní rozdělování úkolů v kontaktním centru

Kontaktní centra 2.0 (4. díl)
Kontaktní centra jsou oprávněně spojována s první linií komunikace se zákazníky. Nicméně existuje celá řada požadavků souvisejících s procesy, které operátoři vyřídit nemohou a musí je předávat k vyřešení podpůrným týmům uvnitř firmy – například fyzické kroky procesu objednávky zboží a jeho odeslání zákazníkovi. A aby vše uvnitř firmy spolehlivě fungovalo a bylo možné naplnit příslušná SLA, musí být zajištěna spolehlivá a efektivní...  více
 

BYOC – Osobní cloud v podnikovém prostředí

BYOC – Osobní cloud v podnikovém prostředí
Obliba cloudových úložišť pro soukromé použití neustále roste, zejména pak díky velikosti nabízeného prostoru zdarma, jednoduchosti použití, provázání s dalšími populárními službami a snadné synchronizaci. Je proto velmi pravděpodobné, že stále větší počet uživatelů bude tyto služby využívat i pro ukládání firemních dat a dokumentů, a to dokonce bez ohledu na to, zda jim bude hrozit nějaký postih za porušení bezpečnostních...  více
 

Nové funkce řešení SappyQMS pro řízení kvality

Nové funkce řešení SappyQMS pro řízení kvality
Společnost Aimtec rozšířila možnosti svého řešení SappyQMS, což je systém pro řízení kvality v rámci systému SAP ERP, který podporuje definování, monitoring a kontrolu dodržování stanovených pravidel. Nová verze SappyQMS reaguje na aktualizovanou verzi normy ISO 9001, která klade důraz na procesní charakter řízení kvality se zřetelem na cyklus Plan-Do-Check-Act na nejrůznějších stupních. Tomu byl přizpůsoben i modul SappyQMS, jehož jednotlivé procesy kopírují tento...  více
 

Co je třeba zvážit při zavádění MIS do výrobního podniku?

Co je třeba zvážit při zavádění MIS do výrobního podniku?
Manažerské informační systémy (MIS) hrají důležitou roli v každé firmě. Mohou mít různou podobu. V menších firmách agendy manažerského systému bez problémů pojme jednoduchý Excel a zdravý rozum šéfa firmy. Taková firma může bez problémů prosperovat. Podobný model může fungovat i u větších firem za předpokladu, že panuje důvěra mezi zodpovědnými manažery, kteří spolu efektivně komunikují, spolehlivě sdílí stejné cíle a strategie postupu....  více