Podnikové aplikace a služby

Podnikové aplikace a služby - 9. 6. 2021 - Ing. Vladimír Bartoš

Digitalizace výroby v roce 2021

Digitalizace výroby v roce 2021
Uplynulý rok udělal pro digitalizaci našich životů daleko více než všechny předešlé. Dokonce i ve školách, kde se věnovali informačním technologiím jen okrajově, se zapojili téměř všichni učitelé do on-line výuky. Osahali si speciální komunikační SW, začali využívat elektronické prezentace, animace, sdílení dokumentů. Můj syn se nevyhnul ani on-line výuce tělocviku. Mezi školami jsou však přesto propastné rozdíly. Ty lepší od samého začátku zvolili společnou komunikační...  více
 

Firmy napříč odvětvími chtějí investovat do automatizace skladů, ale kapacity dodavatelů jsou omezené

Firmy napříč odvětvími chtějí investovat do automatizace skladů, ale kapacity dodavatelů jsou omezené
Současný stav hospodářství nahrává automatizaci logistických a výrobních procesů. Podle studie Trendy v české logistice 2020 realizované spolkem SKLAD plánuje v letošním roce investovat do automatizace skladu až 76 % oslovených firem napříč různými odvětvími. Uvědomují si, že jedním z jejích přínosů může být vzdálená správa při krizových stavech. Mnoho dodavatelů tak zaznamenává nárůst poptávky po nových, komplexnějších projektech s prvky automatizace. Automatizační...  více
 

Vítězem pandemie se stává cloudové řízení skladů

Vítězem pandemie se stává cloudové řízení skladů
Uplynulý rok přinesl v důsledku pandemie zásadní změny v chování spotřebitelů, které se promítly do skladových procesů každé výrobní či obchodní společnosti. Mnoho firem zjistilo, že jejich řešení pro řízení skladů neposkytuje flexibilitu potřebnou ke zvládnutí takto dynamických změn a neočekávaných situací. Zejména segment dodavatelských řetězců a řízení skladů vytvořil silný růst poptávky po cloudových řešeních.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 4. 6. 2021 - Jacob Ringler

Úložiště typu all-flash přinášejí zjednodušení datového centra

Úložiště typu all-flash přinášejí zjednodušení datového centra
Úložiště jsou tradičně jednou z nejsložitějších částí datového centra. Vedle sebe se v nich dnes uplatňuje celá řada technologií, což ovšem může vést k vyšším nákladům, nižší dostupnosti a nedostatečné pružnosti. Vzhledem k různým požadavkům a nárokům na správu proprietárních technologií od jednotlivých dodavatelů může být obtížné zajistit i potřebný růst úložiště stejně jako průběžnou aktualizaci technologií. Zjednodušení správy úložiště tak může nabídnout celou řadu...  více
 
Trendy ICT, Podnikové aplikace a služby - 4. 6. 2021 - Jan Frič

Nové integrované řešení videokonferencí

Logitech Rally Bar

Nové integrované řešení videokonferencí
Standardní videokonferenční sys­té­my pro zasedací prostory vyžadují profesionální instalaci mnoha komponent. Zobrazovač, videokonferenční PC, kamera s vysokým rozlišením a sestava mikrofonů a reprosoustav roz­pro­s­t­ře­né v celé místnosti. S tím se pojí i nutnost pravidelného profesionální servisu, vyžadující zásah technika i v případě běžné aktualizace software. Toto paradigma ale kompletně mění novinka společnosti Logitech, která vše integruje v kompaktním zařízení,...  více
 

Service Desk

Válka kompromisů?

Service Desk
Obecná definice Service Desku je jediné kontaktní místo mezi poskytovatelem IT služeb a uživateli. Z pohledu uživatele je to pouze systém, který v lepším případě využije pro napsání, co ho trápí, nebo co potřebuje, a následné odeslání jedním tlačítkem kamsi do světa. Mohlo by se tak zdát, že takovýto nástroj je vlastně velmi jednoduchá formulářová služba, kterou by zvládnul navrhnout každý průměrný webdesigner.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 2. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Aplikace iTrip snižuje rizika psychedelických látek

Aplikace iTrip snižuje rizika psychedelických látek
Nadační fond pro výzkum psy­che­de­lik (PSYRES) díky do­b­ro­vol­né spolupráci s odborníky z řad výzkumníků, psychiatrů a psychologů z Univerzity Karlovy a Národního ústavu duševního zdraví, České psychedelické společnosti a dalšími podporovateli uvádí mobilní aplikaci iTrip, která má sloužit k hodnocení psychedelické zkušenosti a poskytování cenných dat pro výzkum i bezpečnost samotných uživatelů.  více
 

Chytřejší stavebnictví díky Internetu věcí

Chytřejší stavebnictví díky Internetu věcí
Internet věcí (IoT) proniká postupně do většiny odvětví, včetně stavebnictví. Velkou oblastí užití IoT jsou tzv. chytré budovy, ale o těch tento článek primárně není. Místo toho se více zaměřuje na využití IoT v průběhu stavby. Tedy na to, jak se efektivně postarat o staveniště, jeho vybavení a stavební stroje i energie. A jak díky datům udělat stavebnictví zase o něco chytřejší.  více
 
Cloud a virtualizace IT, Podnikové aplikace a služby - 1. 6. 2021 - Martin Kyrc, Roman Panenka

Bez softwarově definovaných datových center se firmy neobejdou

Bez softwarově definovaných datových center se firmy neobejdou
Ve firmách i státních institucích se informační technologie podílejí už téměř na veškerých procesech. Složitost komunikačních systémů roste, infrastruktura se musí měnit stále rychleji, a především přizpůsobovat aktuálním potřebám. Řešením jsou softwarově definovaná datová centra (SDDC).  více
 
CRM systémy, Podnikové aplikace a služby - 1. 6. 2021 - Jiří Zeman

Jak vybrat nejlepší řešení pro firemní call centrum

Jak vybrat nejlepší řešení pro firemní call centrum
Výběr technologie pro kontaktní centrum či call centrum je třeba opřít o srovnání řady kritérií. Analytici společnosti Gartner definovali 11 funkcí a služeb, které je třeba při hodnocení kontaktních center zvážit. Výsledné skóre dává dobrý indikátor toho, jak si stojí konkrétní řešení call centra proti konkurenci. Důraz je kladen na dosažení spokojenosti zákazníků (Customer Experience, CX).  více