facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Podnikové aplikace a služby

Podnikové aplikace a služby - 10. 6. 2021 - Rick Vanover

Pravidlo 3-2-1-1-0 na ochranu před ransomwarem

Pravidlo 3-2-1-1-0 na ochranu před ransomwarem
Válka s ransomwarem je realitou. Během posledních let se tato forma útoku stala pro podniky skutečnou hrozbou. Zaznamenali jsme rozsáhlé útoky, které způsobily, že se nadnárodní, a dokonce i státní organizace dostaly do situace, kdy byly zranitelné a neschopné pokračovat ve svém kriticky důležitém provozu.  více
 

Pořádek v IT majetku jako nutný předpoklad efektivní podpory uživatelů

Pořádek v IT majetku jako nutný předpoklad efektivní podpory uživatelů
Pořádek v majetku je základem fungujícího IT oddělení. Ať už se jedná o bezpečnost, plánování rozpočtu na další období nebo výběr dodavatelů, kvalitní přehled v majetku je nutností. Přesto značná část IT manažerů netuší, kolik mají ve firmě počítačů nebo jaký obnos vydají v následujícím roce na obnovu softwarových licencí. V dnešním článku si ukážeme, proč je pořádek v majetku zásadní pro podporu uživatelů.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 9. 6. 2021 - Ing. Vladimír Bartoš

Digitalizace výroby v roce 2021

Digitalizace výroby v roce 2021
Uplynulý rok udělal pro digitalizaci našich životů daleko více než všechny předešlé. Dokonce i ve školách, kde se věnovali informačním technologiím jen okrajově, se zapojili téměř všichni učitelé do on-line výuky. Osahali si speciální komunikační SW, začali využívat elektronické prezentace, animace, sdílení dokumentů. Můj syn se nevyhnul ani on-line výuce tělocviku. Mezi školami jsou však přesto propastné rozdíly. Ty lepší od samého začátku zvolili společnou komunikační...  více
 

Firmy napříč odvětvími chtějí investovat do automatizace skladů, ale kapacity dodavatelů jsou omezené

Firmy napříč odvětvími chtějí investovat do automatizace skladů, ale kapacity dodavatelů jsou omezené
Současný stav hospodářství nahrává automatizaci logistických a výrobních procesů. Podle studie Trendy v české logistice 2020 realizované spolkem SKLAD plánuje v letošním roce investovat do automatizace skladu až 76 % oslovených firem napříč různými odvětvími. Uvědomují si, že jedním z jejích přínosů může být vzdálená správa při krizových stavech. Mnoho dodavatelů tak zaznamenává nárůst poptávky po nových, komplexnějších projektech s prvky automatizace. Automatizační...  více
 

Vítězem pandemie se stává cloudové řízení skladů

Vítězem pandemie se stává cloudové řízení skladů
Uplynulý rok přinesl v důsledku pandemie zásadní změny v chování spotřebitelů, které se promítly do skladových procesů každé výrobní či obchodní společnosti. Mnoho firem zjistilo, že jejich řešení pro řízení skladů neposkytuje flexibilitu potřebnou ke zvládnutí takto dynamických změn a neočekávaných situací. Zejména segment dodavatelských řetězců a řízení skladů vytvořil silný růst poptávky po cloudových řešeních.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 4. 6. 2021 - Jacob Ringler

Úložiště typu all-flash přinášejí zjednodušení datového centra

Úložiště typu all-flash přinášejí zjednodušení datového centra
Úložiště jsou tradičně jednou z nejsložitějších částí datového centra. Vedle sebe se v nich dnes uplatňuje celá řada technologií, což ovšem může vést k vyšším nákladům, nižší dostupnosti a nedostatečné pružnosti. Vzhledem k různým požadavkům a nárokům na správu proprietárních technologií od jednotlivých dodavatelů může být obtížné zajistit i potřebný růst úložiště stejně jako průběžnou aktualizaci technologií. Zjednodušení správy úložiště tak může nabídnout celou řadu...  více
 
Trendy ICT, Podnikové aplikace a služby - 4. 6. 2021 - Jan Frič

Nové integrované řešení videokonferencí

Logitech Rally Bar

Nové integrované řešení videokonferencí
Standardní videokonferenční sys­té­my pro zasedací prostory vyžadují profesionální instalaci mnoha komponent. Zobrazovač, videokonferenční PC, kamera s vysokým rozlišením a sestava mikrofonů a reprosoustav roz­pro­s­t­ře­né v celé místnosti. S tím se pojí i nutnost pravidelného profesionální servisu, vyžadující zásah technika i v případě běžné aktualizace software. Toto paradigma ale kompletně mění novinka společnosti Logitech, která vše integruje v kompaktním zařízení,...  více
 

Service Desk

Válka kompromisů?

Service Desk
Obecná definice Service Desku je jediné kontaktní místo mezi poskytovatelem IT služeb a uživateli. Z pohledu uživatele je to pouze systém, který v lepším případě využije pro napsání, co ho trápí, nebo co potřebuje, a následné odeslání jedním tlačítkem kamsi do světa. Mohlo by se tak zdát, že takovýto nástroj je vlastně velmi jednoduchá formulářová služba, kterou by zvládnul navrhnout každý průměrný webdesigner.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 2. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Aplikace iTrip snižuje rizika psychedelických látek

Aplikace iTrip snižuje rizika psychedelických látek
Nadační fond pro výzkum psy­che­de­lik (PSYRES) díky do­b­ro­vol­né spolupráci s odborníky z řad výzkumníků, psychiatrů a psychologů z Univerzity Karlovy a Národního ústavu duševního zdraví, České psychedelické společnosti a dalšími podporovateli uvádí mobilní aplikaci iTrip, která má sloužit k hodnocení psychedelické zkušenosti a poskytování cenných dat pro výzkum i bezpečnost samotných uživatelů.  více
 

Chytřejší stavebnictví díky Internetu věcí

Chytřejší stavebnictví díky Internetu věcí
Internet věcí (IoT) proniká postupně do většiny odvětví, včetně stavebnictví. Velkou oblastí užití IoT jsou tzv. chytré budovy, ale o těch tento článek primárně není. Místo toho se více zaměřuje na využití IoT v průběhu stavby. Tedy na to, jak se efektivně postarat o staveniště, jeho vybavení a stavební stroje i energie. A jak díky datům udělat stavebnictví zase o něco chytřejší.  více