Podnikové aplikace a služby

Podnikové aplikace a služby - 11. 1. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Konica Minolta rozšiřuje nabídku řešení pro práci s digitalizovanými dokumenty

Konica Minolta rozšiřuje nabídku řešení pro práci s digitalizovanými dokumenty
Konica Minolta rozšiřuje svoji nabídku o řešení pro správu elektronických dokumentů od společnosti M-Files. Její řešení využívá prvky umělé inteligence, které umožňují například zrychlit vyhledávání dokumentů nebo zkrátit dobu jejich vytváření. Řešení, které využívají spíše nadnárodní firmy nabídne Konica Minolta i  malým a středním podnikům.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 11. 1. 2022 - Jan Frič

Virtuální realita pomáhá s léčbou i vzděláváním zdravotníků a lékařů

Virtuální realita pomáhá s léčbou i vzděláváním zdravotníků a lékařů
Oblastí, ve které se virtuální realita etablovala velice rychle a neustále zlepšuje své pozice je vzdělávání. Díky digitální povaze VR obsahu je přitom možné příslušný software rychle distribuovat po celém světě a neprodleně reagovat na aktuální problémy. Typickou ukázkou byl i rychlý vznik aplikace COVID-19 VR Strikes Back, která již od června 2020 vzdělávala pracovníky odběrových center. A dnes již nalezneme i aplikace napomáhající...  více
 

Máte elektronický podpis? A můžu ho vidět?

Máte elektronický podpis? A můžu ho vidět?
Moderní systémy nabízejí nespočet užitečných funkcí, z nichž mnohé doslova bourají zažité postupy. Jednou z nich je například elektronický podpis dokumentů, který vede k zajímavým úsporám, zrychlení administrativy a zvýšení jejího zabezpečení. Na toto téma jsme hovořili s Petrem Atanasčevem, ředitelem produktového marketingu Konica Minolta Business Solutions Czech.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 4. 1. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Utilita DA Drive Analyzer předpovídá pomocí umělé inteligence, kdy dojde k selhání disků v NASu

Utilita DA Drive Analyzer předpovídá pomocí umělé inteligence, kdy dojde k selhání disků v NASu
Společnost QNAP rozšířila nabídku aplikací pro svá NAS zařízení o utilitu DA Drive Analyzer od firmy ULINK Technology, která se zabývá vývojem testovacích nástrojů. DA Drive Analyzer využívá technologii cloudové umělé inteligence, která byla vytrénována na milionech různých disků a díky tomu dokáže předpovídat selhání disků v NASu. Uživatelům tak dává možnost podniknout...  více
 

Moderní HR si vyžaduje moderní přístup

Nebojte se digitalizovat vše, co jde

Moderní HR si vyžaduje moderní přístup
Digitalizace – zaklínadlo, které se šíří světem nezastavitelným tempem. Ani odvětví HR se mu nevyhlo a vyhýbat se mu vlastně ani nemůže. Při současné situaci na trhu práce, kdy prakticky z každé strany slýcháme, že chybí lidi, je zásadní, aby HR bylo efektivnější. A začít se musí od úplných základů. Jen tak lze dosáhnout toho, že náboráři budou mít příležitost věnovat se opravdu podstatným věcem a uchazeči o práci dostanou kvalitní servis. Jak toho ale dosáhnout? Odpověď...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 22. 12. 2021 - Martin Potančok, Vlastimil Černý

Jak si pomoci datovou analytikou v době krize

Jak si pomoci datovou analytikou v době krize
Rostoucí inflace, nedostatek pracovních sil a surovin, ale i narušené logistické řetězce a nízká kvalita dopravní infrastruktury či dopady pandemie COVID-19, to jsou jen některé z problémů, které ovlivňují ekonomickou situaci, mohou zapříčinit její zhoršení a velmi tvrdě dopadnout na firmy.  více
 

Využití umělé inteligence a asistované reality pro udržení efektivity v obtížné době

Využití umělé inteligence a asistované reality pro udržení efektivity v obtížné době
Jednou z klíčových úvah mnoha společností je v současné době možnost využití plného potenciálu asistované/rozšířené reality (AR) a umělé inteligence (AI). Nadšení pro implementaci řešení AI a AR rostlo již v roce 2019, nicméně jejich široké přijetí bylo stále v nedohlednu. Poté zasáhla svět pandemie, vzhledem k zásadním omezením se stala standardem vzdálená práce a mnoho společností se ocitlo v krizovém režimu. Během posledních 18 měsíců jsme proto byli svědky toho, jak firmy zaváděly nové digitální nástroje a objevovaly...  více
 

Jak se vydat vstříc lepší zákaznické zkušenosti?

Jak se vydat vstříc lepší zákaznické zkušenosti?
Odpověď na otázku, co všechno tvoří zákaznickou zkušenost, je jasná ‒ každý kontakt zákazníka s firmou. Od momentu, kdy zákazník o firmě poprvé uslyší, přes úspěšné uzavření prodeje (či jiné konverze) až po poskytování nepřetržitých služeb, dodávek a podpory. Jak se na to má firma připravit?  více
 

Jaké jsou předpoklady úspěšné digitalizace HR agendy

Jaké jsou předpoklady úspěšné digitalizace HR agendy
Dobře víme, že když udeřila pandemie, byly to zejména technologie, které nám pomohly „nezbláznit se“. Streamovací služby plné hudby, filmů i podcastů a sociální sítě vyplnily náš volný čas. V práci to byly zase konferenční hovory přes známé platformy a další cloudové služby obstarávající nezbytnou pracovní agendu.  více
 

Odstávky jako příležitost ke změně

Odstávky jako příležitost ke změně
Aktuální nedostatek zdrojů pro výrobu, zejména vstupního materiá­lu, lze řešit dvěma způsoby. Firma omezí výrobu na takovou úroveň, která odpovídá dostupnosti materiá­lu, bude ale neustále vyrábět, byť v malém množství. Tento způsob je pro některé podniky jedinou možnou cestou, neboť úplné zastavení výroby pro ně není z různých důvodů možné. Některé firmy ale mají i druhou možnost, kterou je úplné zastavení výroby až na několik týdnů. Pochopitelně hovoříme o subjektech...  více