Podnikové aplikace a služby

Identifikace a řešení problematických míst ve výrobě

Identifikace a řešení problematických míst ve výrobě
V posledních několika letech jsme svědky zásadního vývoje v oblasti technických prostředků využívaných při řízení výrobního procesu. Nejvíce viditelný je tento trend u řídicích systémů obráběcích strojů, rozsahu jejich funkcí, vzájemné provázanosti jednotlivých modulů a využití dat, která jsou v průběhu výrobního procesu sledována a zaznamenávána. Standardním se stalo vybavení strojů řídícími jednotkami, které jsou nejen schopny sledovat...  více
 

Marketingová automatizace je nevyhnutelný krok k lepší péči o zákazníka

Marketingová automatizace je nevyhnutelný krok k lepší péči o zákazníka
Mezi firmami všech velikostí se dlouhodobě ujala koncepce CRM – řízení vztahů se zákazníky. Samotný CRM systém sice poskytuje nezbytný základ pro účinnou správu obchodních kontaktů, nic to však nemění na prokazatelném faktu, že ani sebelepší izolované CRM zdaleka neví o zákazníkovi tolik, kolik by bylo potřeba pro optimální zacílení komunikace. Tuto mezeru rychle vyplnily tzv. nástroje marketingové automatizace. V následujícím článku se...  více
 

Jak dovést IT projekt do zdárného konce

Jak (u)řídit rozsah projektu a požadavky, část druhá

Jak dovést IT projekt do zdárného konce
V posledním dílu seriálu o řízení požadavků, jehož cílem je přiblížit to, jak dovést IT projekty do zdárného konce, se budeme věnovat dalším dvěma přístupům k řízení projektů ze schématu, které jsme představili v minulém čísle časopisu. Zbývají nám přístupy 3 (kooperace a sdílení) a 4 (komplexní přístup).  více
 

Předsmluvní odpovědnost v IT (2. část): Povinnost řádně informovat

Předsmluvní odpovědnost v IT (2. část): Povinnost řádně informovat
V minulém díle jsme si vysvětlili obsah předsmluvní informační povinnosti, která v oblasti IT dopadá zejména na dodavatele IT řešení. Porušení informační povinnosti může vést až k odstoupení od smlouvy, přestože bylo dodáno řešení splňující technické parametry sjednané ve smlouvě.  více
 

SW pro správu infrastruktury datových center (DCIM)

zlepšuje plánování a snižuje provozní náklady

SW pro správu infrastruktury datových center (DCIM)
Vedení společností vyzývají IT pracovníky k přeměně datových center z nákladových položek na výrobce tržní hodnoty. Tento článek demonstruje, jak mohou softwarové nástroje pro správu infrastruktury datových center (DCIM) zjednodušovat provozní procesy, snižovat náklady a urychlovat poskytování informací.  více
 

Responzivní web vs. mobilní šablony

aneb Jak zajistit správné zobrazení webu na mobilních zařízeních?

Responzivní web vs. mobilní šablony
K více než polovině zobrazení webových stránek dojde prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu. Poměr návštěvnosti z mobilních zařízení navíc dlouhodobě roste, a proto je optimální zobrazení www stránek na různých platformách pro vývojáře webů i jejich klienty velkou výzvou.  více
 

IT právo v praxi 4. část - Servisní a implementační smlouvy z pohledu dodavatele

IT právo v praxi 4. část - Servisní a implementační smlouvy z pohledu dodavatele
V předchozích dvou dílech seriálu jsme blíže rozebírali implementační a servisní smlouvy z pohledu objednatelů. Jednotlivé informace a postřehy dříve uvedené jsou jistě do značné míry využitelné i pro dodavatele IT řešení. Proto si v tomto článku dovolíme zmínit pouze ty aspekty implementačních a servisních smluv, které nebyly rozebírány v předchozích dílech seriálu, ale mohou být významné pro dodavatele IT řešení.  více
 

Cloud a mobilita uživatelů definuje nové principy a zásady ochrany IT infrastruktury

Cloud a mobilita uživatelů definuje nové principy a zásady ochrany IT infrastruktury
Jedno staré české rčení praví: Chceš-li poznat současnost, hledej poznání v minulosti. Ani v oblasti IT bezpečnosti tomu nebude jinak, neboť mnoho věcí a postupů se opakuje. Vzpomeňme si, jak jsme pohlíželi na informační bezpečnost v dřevních dobách IT, jaké jsme vnímali hrozby a ze kterých směrů hrozily útoky. Vezměme jako příklad dobu před rozšířením internetu – ve skutečnosti to je pouhých cca 25 let zpět, kdy jako hlavní...  více
 

Softwarové řešení pro sledování provozních výdajů na energie

Softwarové řešení pro sledování provozních výdajů na energie
Výběr a vhodné použití nástroje pro sběr dat z měřidel - elektroměry, vodoměry, plynoměry, atd., nemusí být příliš složité, ale je nutné si uvědomit, jakou přidanou hodnotu od takovéhoto nástroje očekáváme a zvolit si tak správnou metodu sběru naměřených hodnot.  více
 

I tiskárny si zaslouží důkladnou ochranu před kybernetickými útoky

I tiskárny si zaslouží důkladnou ochranu před kybernetickými útoky
Ochrana počítačů a sítí je dnes prioritou mnoha IT profesionálů. Nicméně nedávné studie společnosti Spiceworks ukazují, že pouze 18 % dotazovaných odborníků na IT považuje tiskárny za středně vysoké nebo vysoké bezpečnostní riziko. A pouhých 16 % dotazovaných chrání tiskárny také pomocí bezpečnostních certifikátů.  více