Podnikové aplikace a služby

Sběr léčivých bylin alias Sběr dat z výroby

Sběr léčivých bylin alias Sběr dat z výroby
Při pohledu na titulek článku si určitě říkáte, že je špatně a sběr bylin sem určitě nepatří. Možná ne tak docela. Byliny se totiž obvykle sbírají proto, aby po svém zpracování pomáhaly léčit, hojit a podobně. Co to má společného se sběrem výrobních dat? Následující článek vás možná přesvědčí, že podobností není zase tak málo.  více
 

SAP ukázal význam zákaznické zkušenosti a vyhlásil výherce cen SAP Quality Awards

SAP ukázal význam zákaznické zkušenosti a vyhlásil výherce cen SAP Quality Awards
Společnost SAP po roce opět přivezla do Prahy svůj interaktivní kamion a v Cubex Centru uspořádala konferenci pro zákazníky a partnery s názvem SAP NOW 2019. Podtitulem letošního ročníku konference i hlavním tématem prezentace ve zmíněném kamionu byl slogan „na zkušenosti záleží“. Celodenní program konference předvedl inovativní technologie i jejich využití v konkrétních obchodních scénářích a představil výherce cen SAP Quality Awards pro region střední a východní Evropy.  více
 

SiESTA prověří kybernetickou bezpečnost produktů firmy Siemens

SiESTA prověří kybernetickou bezpečnost produktů firmy Siemens
Společnost Siemens vyvinula řešení, které umožňuje prověřovat digitální zranitelnost produktů této značky. Zařízení s unikáním software, které nese název Siemens Extensible Security Testing Appliance (SiESTA), umožňuje podnikům se lépe chránit před kybernetickými útoky. Je to kovová skříňka o velikosti bonboniéry s různými připojeními, kterou lze zapojit přímo k zařízení nebo serveru. Jde o řešení, které je již několik let využíváno interně v bezpečnostních odděleních...  více
 

Predikce poptávky – věštění z koule, nebo exaktní věda?

Predikce poptávky – věštění z koule, nebo exaktní věda?
Předpovědi budoucích prodejů, čili prodaného množství zítra, za týden nebo za rok, je to samozřejmě velmi náročná a komplexní disciplína. Takováto úloha musí být podložena dobrými daty a pokročilými matematickými metodami. U predikce poptávky vše začíná a nakonec i končí. Pokud nebudete vědět, kolik prodáte, nebudete ani vědět, kolik vyrobit nebo objednat. A to není dobré hned pro první články vašeho dodavatelského řetězce....  více
 

Analýza velkých dat ve výstupní kontrole výroby

Analýza velkých dat ve výstupní kontrole výroby
Ačkoli se dnes výrobní linky osazují senzory, které poskytují on-line velká data o stavu zařízení a jejich součástek, hlavním zdrojem dat pro kontrolu kvality výrobků zůstává výstupní kontrola na konci výrobního procesu. Výstupní kontrola často bývá též automatizovaná a kontrolní zařízení poskytuje množství dat o provedených kontrolách. Spolu s technologickými daty o komponentách výrobku a postupu jeho výroby představují...  více
 

Rozhovor s Rokem Magisterem CTO SAP CEE

„Všem firmám doporučuji – začněte vizí a nebojte se změn...“

Rozhovor s Rokem Magisterem CTO SAP CEE
V rámci celoevropské The Intelligent Enterprise Tour 2019 opět zavítal i do České republiky kamion společnosti SAP naplněný ukázkami možností využití nových technologií, které vycházejí z referenčních obchodních scénářů. Jedním z průvodců interaktivního kamionu byl Rok Magister, Chief Technology Officer společnosti SAP pro region CEE, kterému jsme při této příležitosti položili několik otázek.  více
 

Je umělá inteligence pouze módní značka, nebo reálná pomoc pro firmy?

Je umělá inteligence pouze módní značka, nebo reálná pomoc pro firmy?
Průzkum Microsoftu „Byznys ve věku umělé inteligence“ ukázal, že míra praktického využívání umělé inteligence v českých firmách je ve srovnání s dalšími zeměmi v průzkumu podprůměrná. Tedy takzvané „úzké“ umělé inteligence, která využívá bezprecedentní výpočetní kapacity, kterou máme dnes k dispozici pro natrénování modelů, k výpočtům a rozpoznávání vzorců metodami strojového učení. Pozitivní je skutečnost, že 70 %...  více
 

Digitální revoluce a generace mileniálů zcela mění CRM

Digitální revoluce a generace mileniálů zcela mění CRM
Tradiční pojetí CRM, kdy firma řídí komunikaci se zákazníky, přestává platit. Generace Y, neboli mileniálů, bourá zavedené systémy a vyžaduje zcela jiný přístup. Její členové jsou zvyklí být neustále online a využívají více různých komunikačních kanálů. Od podniků očekávají, že se jim přizpůsobí a budou jim nabízet relevantní nabídky. Pokud to firmy neudělají, o zákazníka přijdou. Chtějí-li společnosti v „nové éře“ CRM uspět musí vsadit...  více
 

Automatizace tisku je pro většinu firem stále ještě nadstandardem

Automatizace tisku je pro většinu firem stále ještě nadstandardem
Dnešní doba vyžaduje implementaci moderních technologií v podstatě do všech firemních struktur a procesů. Trend digitalizace tak logicky zasahuje i správu dokumentů. Při jejich zpracování se nejčastěji opakují dvě výzvy, kterým v současnosti společnosti čelí. Je to jak automatizace samotých procesů a jejich zabezpečení, tak i platnost obecného nařízení o ochraně osobních údajů GDPR.  více
 

K umělé inteligenci vede ještě dlouhá cesta,

když některé firmy jsou zatím u Excelu

K umělé inteligenci vede ještě dlouhá cesta,
Umělá inteligence, strojové učení a hluboká analýza dat jsou sexy. Hodně se o nich mluví a většina velkých firem je chtějí využívat pro svůj byznys. Investují až stovky milionů do technologií s pocitem, že jim umožní správně reagovat na změny trhu a že tak udrží krok s konkurencí či ji předběhnou. Bohužel se ale ukazuje, že IT ekosystémy jsou často nešťastně až chybně strategicky nastavené, řízené nebo nejsou optimálně...  více