Archiv zpráv

Komunikace a sítě - 18. 6. 2024

Automatizace sítí pomáhá eliminovat kyberbezpečnostní hrozby

Automatizace sítí pomáhá eliminovat kyberbezpečnostní hrozby
Počty kyberútoků neklesají a útočníci jsou stále více vynalézaví. Využívají méně obvyklé internetové protokoly nebo útočí přímo na aplikační vrstvě tak, aby efektivně zvýšili dopad jednotlivých útoků. Jednou z cest, jak se takovým útokům mohou firmy bránit, je automatizace sítí, která není jen nástrojem pro úsporu času správců a eliminaci chyb. Dokáže totiž včas odhalit i kyberútok, případně napravit vzniklé škody. Rozvoj využívání umělé inteligence pak tyto možnosti...  více
 
  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.

E-commerce B2B/B2C, Analýzy - 18. 6. 2024 - Roman Dušek

E-shopy, připravte se na generaci Z

E-shopy, připravte se na generaci Z
Generaci Z možná vnímáte jako teenagery. Jenže tito lidé se již dnes stávají významnou kupní silou. Pokud provozujete e-shop, měli byste se na ně dobře připravit. Nejvíce získají ti obchodníci, kteří se včas dovedou adaptovat na jejich potřeby. Co mohou e-shopy od mladé generace očekávat? A co jí můžete nabídnout?  více
 
Analýzy - 17. 6. 2024 - redakce

Na nové povinnosti v oblasti kyber­bez­peč­nos­ti zatím není připraveno 86 % firem

Na nové povinnosti v oblasti kyber­bez­peč­nos­ti zatím není připraveno 86 % firem
Správce kritické infrastruktury a poskytovatele klíčových digi­tál­ních služeb čekají nové po­vin­nos­ti, které přinese nový zákon o kybernetické bezpečnosti. Podle průzkumu aliance NIS2READY však s jejich imple­men­ta­cí zatím začalo jen 28 % orga­ni­za­cí. A zcela připravená je pouze každá sedmá. V souvislosti se splněním nových požadavků očekávají firmy výdaje v řádech milionů, část z nich uvažuje o využití dotace.  více
 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

Předpověď prodejů v promocích spočítá přesně jedině umělá inteligence

Předpověď prodejů v promocích spočítá přesně jedině umělá inteligence
Jak udržet optimální množství skladové zásoby? Jak zabránit nadbytečné alokaci peněz v zásobách a vyhnout se tak ztrátám způsobeným expirací a dalším logistickým nákladům? U menších prodejen může příliš mnoho kusů jednoho artiklu zabírat místo jinému artiklu. Horší situace nastane ve chvíli, kdy zboží během promoce prostě dojde. Poškozuje to obchodníka v očích zákazníků. Zvýšení poptávky během promocí může být z ničeho nic i desetinásobné. Každá chyba obchodníka...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 14. 6. 2024 - Martin Čermák

Voiceboti 2.0

Jací jsou hlasoví asistenti v éře velkých jazykových modelů?

Voiceboti 2.0
Uvedení čtvrté verze velkého jazykového modelu GPT spustilo vlnu změn. A také debat o tom, zda velké jazykové modely a dostupnost generativní AI nahradí některé zavedené profese, postupy a řešení. Změnám se nevyhnuli ani hlasoví asistenti. Jak GPT-4 a další velké jazykové modely změnily přístup k návrhu a funkcionalitě chatbotů a voicebotů?  více
 
IT Business - 13. 6. 2024 - redakce

ZEBRA SYSTEMS ocenila nejlepší lokální partnery a dále rozšiřuje své portfolio

ZEBRA SYSTEMS ocenila nejlepší lokální partnery a dále rozšiřuje své portfolio
Společnost ZEBRA SYSTEMS, které je distributorem řešení kybernetické ochrany, ocenila na svém každoročním setkání své nejlepší české a slovenské partnery za rok 2023. Ocenění za své výkony v loňském roce si odnesli prodejci řešení Acronis, GFI Software, N-able a AST. V průběhu vyhlášení uvedli zástupci společnosti ZEBRA SYSTEMS, že v roce 2023 zaznamenali rychle rostoucí poptávku po řešeních a službách kybernetické ochrany a většina jejích...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 13. 6. 2024 - Tomáš Vít

Výrazně levnější odlitky částí motorů díky 3D tisku

Výrazně levnější odlitky částí motorů díky 3D tisku
Moderní stolní 3D tiskárny mají překvapivě všestranné využití. Dokazuje to projekt Martina Tobiáše – hybridní lití tvarově složitých částí motorů. Dokázal výrazně zkrátit postup od 3D skenování a CAD designu až po výsledný odlitek. V praxi ukazuje, že díky 3D tisku z polymerů není nutné vyrábět velmi drahou stálou formu se složitými tvary a jádry. Každý jeden odlitek může být originál. To je velmi výhodné například při vývoji prototypů tvarově složitých strojních součástí. Připravený 3D model odlitku se navíc tiskne přímo...  více
 

Spojení AI a ERP ve výrobě

Od science fiction k chytrým výrobním továrnám

Spojení AI a ERP ve výrobě
Výrobní průmysl využívá stále více digitální technologie ke zlepšení svých činností a k vyšší efektivitě provozu. Umělá inteligence (AI) se stává technologickou silou, která od základu změní podobu tohoto odvětví. Umělá inteligence se plynule začleňuje do průmyslu a zahajuje novou éru inteligentní výroby. Díky výkonným algoritmům a analýze dat umožňuje AI výrobcům...  více
 
Hardware - 11. 6. 2024 - redakce

BenQ uvádí na trh monitory speciálně určené programátorům

BenQ uvádí na trh monitory speciálně určené programátorům
BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD, o kterých říká, že jsou vyvinuté na míru specifickým potřebám programátorů, ale mohly by zaujmout i další profese, které tráví před monitorem dlouhé hodiny, a je tak pro ně důležité maximální pohodlí, dokonalá čitelnost a ochrana před únavou očí.  více
 
Analýzy - 11. 6. 2024 - Ivona Ševčíková

CDP pomáhá zvýšit zisky a řídit zákaznickou loajalitu

1. část: Firmy sbírají zákaznická data, ale často nevědí, jak s nimi dále pracovat

CDP pomáhá zvýšit zisky a řídit zákaznickou loajalitu
S rostoucím množstvím marketingových, komunikačních i analytických nástrojů, stejně jako objemem sledovaných zákaznických dat, je velmi obtížné udělat si o nakupujících snadno a rychle ucelený obrázek. Ačkoliv firmy využívají například nástroje na CRM, ESP či analýzu webu a sociálních sítí, obvykle narážejí na limity propojení těchto služeb, a tedy sjednocení dat napříč všemi odděleními a celou zákaznickou cestou. E-shopy navíc často neumějí pracovat s daty v reálném...  více