Podnikové aplikace a služby

Sledování a ovlivňování reputace na sociálních sítích

Sledování a ovlivňování reputace na sociálních sítích
Někdo o nás prý na Facebooku mluví negativně! Proboha, co budeme dělat? To je častá reakce řady firem, které doposud neřešily sledování reputace na sociálních sítích. Místo toho, aby byly společnosti připraveny obratem reagovat na jakékoliv zmínky, které se jich týkají, obvykle ani netuší, že se o nich někde na internetu píše. Jak je to tedy vlastně s tím sledováním reputace? A proč budeme psát i o nedostatku zásuvek?  více
 

Realita a budoucnost docházkových a přístupových systémů

Realita a budoucnost docházkových a přístupových systémů
Identifikační systémy se celkem v tichosti staly standardní součástí života každého z nás. Už od školy (někde i školky) používáme karty, čipy nebo otisky prstů v jídelnách, u vstupů do budov a areálů, i k platbám u obchodníků. V průměru má dospělý člověk u sebe přes 15 identifikačních karet.  více
 

Svět ovládají zákazníci

Od CRM ke Customer Experience

Svět ovládají zákazníci
Moderní podnikové aplikace zaměřené na řízení komunikace se zákazníky jsou stále více nezbytností pro všechny organizace bez ohledu na jejich velikost. Jaký je rozdíl mezi zkratkami CRM a CX?  více
 

Než začnete ukládat data do cloudu, udělejte si v nich pořádek

Než začnete ukládat data do cloudu, udělejte si v nich pořádek
Nejčastější chybou v IT většiny českých podniků i institucí je plýtvání prostorem datových úložišť. Tato věta zní hrozivě. Je problém skutečně takového rázu, že stojí za to se jím vážně zabývat? Pokusme si na tuto otázku odpovědět.  více
 

E-government v roce 2014

E-government v roce 2014
Formulace „ICT ve veřejné správě“ byla v poslední době z pohledu některých médií synonymem pro neprůhledné investice, zmanipulované zakázky a vyhozené peníze. Neberte to prosím úplně vážně. Pravdou je, že pár úletů se objevilo a některé z nich jsou téměř nepochopitelné, ale vedle toho existuje spousta projektů, které se povedly a díky tomu se o nich příliš nemluví. Přes všechny kritiky a negativní hodnocení udělal tuzemský...  více
 

Projekt Turris v roce 2014

Projekt Turris v roce 2014
Projekt Turris je výzkumnou aktivitou sdružení CZ.NIC, správce české národní domény .CZ, zaměřenou na bezpečnost v domácích sítích. Hlavním cílem projektu je s pomocí specializovaného routeru sledovat síťový provoz mezi domácí sítí a Internetem a nabízet uživateli zvýšenou ochranu před útoky. Projekt byl veřejnosti představen v polovině roku 2013 a v tomto článku si zrekapitulujeme jeho vývoj v roce 2014 a nahlédneme...  více
 

OpenStack? OpenStack!

OpenStack? OpenStack!
Linux prošel během uplynulých dvaceti let vývojem od systému vhodného pro svobodné a komunitní projekty k platformě, která je ideální pro nasazení ve všech komerčních oblastech. Toto přijetí firemní sférou přitom nebylo lineární – signifikantní nárůst zájmu zaznamenal Linux až v posledních pěti letech. A ve srovnání s předchozími obdobími šlo o nárůst opravdu velmi výrazný. Důvod je prostý – Linux si dokázal získat důvěru. Oprávněně.  více
 

Jak na výstavbu firemního datacentra? (2. díl)

Síť, architektura, servery, datové úložiště

Jak na výstavbu firemního datacentra? (2. díl)
Druhý díl série věnovaný výstavbě datacentra naváže výběrem vhodného hardware, zajištěním vysoké dostupnosti jednotlivých prvků infrastruktury a propojením všech komponent moderní počítačovou sítí.  více
 

Historie, současnost a budoucnost DoS útoků

Historie, současnost a budoucnost DoS útoků
Mezi první dokumentované DoS útoky patří ICMP flood roku 1989 [1]. Jednoduché zahlcení pomocí pingu stačilo pro znepřístupnění cílové služby. I během dalších let se objevovali další útoky, spíše ale jako technologické pokusy bez většího zájmu médií. Prvním větším milníkem v historii DoS útoků byl únor roku 2000, kdy byla zasažena stránka Yahoo! Použitým nástrojem byl software trinoo (nebo také trin00), který z několika infikovaných strojů spouští UDP...  více
 

Kolik nás stojí osiřelá, opuštěná, zbloudilá a zapomenutá data?

Kolik nás stojí osiřelá, opuštěná, zbloudilá a zapomenutá data?
Každý, kdo někdy pracoval v podnikovém IT třeba i malého podniku, ví, co se stane, když končí projekt nebo odchází zaměstnanec. Ať už se končí v dobrém nebo ne tak v dobrém, proběhne rozlučková party, fotky z ní se nahrají někam na sdílenou storage, rozešle se goodbye-email. Když odchází pracovník, zpravidla vrátí ajťákům laptop s „preventivně“ přeformátovaným nebo zakryptovaným diskem, ti mu zablokují přihlášení, někdy i smažou emailovou...  více