facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Podnikové aplikace a služby

Minerva uvádí ERP systém QAD v cloudu na český a slovenský trh

Minerva uvádí ERP systém QAD v cloudu na český a slovenský trh
Společnost Minerva úspěšně prošla auditem americké společnosti QAD a získala celosvětově první licenci na provozování cloudové služby QAD Enterprise Cloud ve vlastním datovém centru. Tento typ licence opravňuje Minervu poskytovat přímo stejnou cloudovou službu jakou doposud poskytovala výhradně společnost QAD ve svých datových centrech. Cílem Minervy je nabídnout QAD Enterprise Cloud z vlastního datového centra za nižší cenu a vyjít...  více
 

Perspektiva cloudových služeb v ČR je v PaaS

Perspektiva cloudových služeb v ČR je v PaaS
V celosvětovém měřítku momentálně patří Oracle mezi nejagilnější dodavatele podnikových IT řešení poskytovaných formou cloudu. Nedávno výrazně rozšířit svoje portfolio a nabídku cloudových řešení zejména v segmentu služeb typu PaaS, ve kterých vidí velkou perspektivu i na českém trhu, jak nám v krátkém rozhovoru potvrdil Josef Švenda, generální ředitel Oracle Czech.  více
 

Kontaktní centra 2.0 (1. díl)

Mobilní aplikace jako pravá ruka kontaktního centra

Kontaktní centra 2.0 (1. díl)
Chytrá mobilní zařízení jsou nadmíru populární a je zcela běžné, že mnozí z nás vedle telefonu využívají i nějaký ten tablet. Ano, doba se mění a svědčí o tom i fakt, že počet přístupů na web z mobilních zařízení již překročil hodnoty pro klasické počítače. Bylo by sice možné diskutovat o tom, proč je obliba těchto zařízení tak vysoká, ale bylo by to zbytečné. Pozornost si naopak zaslouží, jak moc se díky mobilitě...  více
 

Příručka úspěšného IT manažera (7. díl)

Kvalitní komunikace IT oddělení jako klíč k lidem z byznysu

Příručka úspěšného IT manažera (7. díl)
CIO a jeho tým starající se o informační a komunikační technologie by měli mít černý pásek v komunikaci. Pak se na ně budou byznysové složky podniku s důvěrou obracet.  více
 

Metody ochrany před útoky typu DDoS

v podniku a na páteřní síti

Metody ochrany před útoky typu DDoS
Útoky s cílem dosáhnout odepření služby legitimním uživatelům. DDoS. Jako uživatelé internetu se s nimi řada z nás už setkala. Snažíme se připojit ke své oblíbené službě, která je ale nedostupná nebo příšerně pomalá. Častou příčinou jsou právě DDoS útoky. Cílem tohoto článku není shrnovat trendy v oblasti DDoS útoků, jejichž intenzita i dopady (samozřejmě) rostou. Nebudeme se zabývat ani rozborem jednotlivých typů těchto útoků, motivací...  více
 

Ze zápisníku CSIRT.CZ

Zajímavé bezpečnostní incidenty zachycené českým týmem CSIRT

Ze zápisníku CSIRT.CZ
Jednou z hlavních náplní činnosti národního CSIRT (Computer Security Incident Response Team) týmu České republiky je reakce na bezpečnostní incidenty. Protože jsme v první polovině tohoto roku zaznamenali v CSIRT.CZ několik velice zajímavých incidentů, rádi bychom s nimi čtenáře seznámili.  více
 

Podnikové portály (4. díl): Tři UX tipy pro přívětivější portál

Podnikové portály (4. díl): Tři UX tipy pro přívětivější portál
Vyzkoušejte si, jak během několika minut s pomocí tří jednoduchých UX praktik prozkoumat váš portál z pohledu návštěvníků. Věřím, že o zkratce UX jste již slyšeli. Za jejím významem se skrývají slova User Experience, která se dají přeložit jako uživatelský zážitek či uživatelská přívětivost. UX není žádná magie, která by přišla na svět až s rozvojem IT technologií. V zásadě se příliš neliší od ověřených obchodnických...  více
 

eIDAS: pád digitální zdi v Evropě

Komplexní svět eIDAS (2. díl)

eIDAS: pád digitální zdi v Evropě
Vítejte u pokračování série článků o nařízení eIDAS, v rámci kterého se díváme na nařízení eIDAS z nových úhlů pohledu a hledáme odpovědi na dosud nezodpovězené otázky související s tímto nařízením. V minulém díle jsme se na předmět nařízení eIDAS, tj. elektronickou identifikaci (eID), elektronický podpis (eSignature), elektronické doporučené doručování (eDelivery) a elektronické dokumenty (eDocument), podívali z právního,...  více
 

Řízení hybridní IT infrastruktury

Řízení hybridní IT infrastruktury
Od původních modelů sálových počítačů a mainframů, které centralizovaly činnost do jediného specializovaného místa, až k dnešním všudypřítomným cloudovým službám zaměřených na škálovatelnost a distribuovatelnost výkonu, kamkoliv je potřeba. S tím vším se vyvíjela i správa IT infrastruktury. Jak vypadá dnešní stav, co jej vytváří a kam dnes směřuje?  více
 

Modelování pro prediktivní údržbu

Modelování pro prediktivní údržbu
Prediktivní údržba (PdM – Predictive Maintenance) zefektivňuje stávající způsob provádění kontrol a údržby strojů. Přináší finanční a časové úspory a omezuje nutnost provádět destruktivní kontroly. Vychází ze statistického a data miningového zpracování dat. Prediktivní modely se opírají o informace z předcházejících preventivních údržeb a kontrol a pomáhají nalézt nové vztahy.  více