facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Podnikové aplikace a služby

Ransomware Bad Rabbit ukázal potřebu centrální a automatizované správy aktualizací

Ransomware Bad Rabbit ukázal potřebu centrální a automatizované správy aktualizací
Společnost GFI Software poukázala v souvislosti s nejnovějším ransomwarovým útokem Bad Rabbit na potřebu posílit centrální a automatizovanou správu aplikací v podnicích a organizacích. Současné ransomwarové útoky totiž dokáží využít slabin v nedostatečně zabezpečených aplikacích a neopatrného chování i jen jediného uživatele k tomu, aby zašifroval data v podnikových sítích. Připomeňme, že útok Bad Rabbit se maskoval jako standardní softwarová aktualizace Adobe Flash...  více
 

Altron spustil vlastní 100TB cloudovou službu aCloud Backup

Altron spustil vlastní 100TB cloudovou službu aCloud Backup
Společnost Altron ukončila pilotní provoz služby aCloud Backup a převedla ji do komerčního plného provozu. Cloudová služba je určena k zálohování firemních dat a celých virtuálních serverů ve vyhrazené infrastruktuře Altronu. Prostřednictvím nové služby aCloud Backup dává společnost Altron firmám možnost efektivně zálohovat velké objemy dat mimo svou infrastrukturu a zpětně se k nim dostat pomocí šifrovaného spojení. Data se nacházejí v chráněném prostoru datového...  více
 
IT právo, Podnikové aplikace a služby - 20. 10. 2017 - Mgr. et Mg Petr Mališ

GDPR od A do Z

Územní a věcná působnost GDPR

GDPR od A do Z
V minulém čísle IT Systems jsme vám v prvním dílu našeho seriálu „GDPR od A do Z“ nastínili ty nejdůležitější změny, které přináší nařízení Evropského Parlamentu a Rady č. 2016/679 - obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále „Nařízení”) neboli „GDPR“ (jako „General Data Protection Regulation“). V tomto článku se začneme zabývat konkrétními aspekty, kterých se Nařízení dotýká, v nichž přináší změny oproti dosavadní právní úpravě vycházející ze Směrnice č. 95/46/ES...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 20. 10. 2017 - Daniel Musil

Metody analýzy a optimalizace firemních webů

Metody analýzy a optimalizace firemních webů
Existuje celá řada způsobů, jak analyzovat webové stránky. Můžete zvolit různé metody i různé přístupy – například můžete analyzovat technickou stránku věci nebo obchodní potenciál. V tomto článku se zaměříme na analýzu použitelnosti. Použitelnost webu obvykle označuje to, jak jsou uživatelé schopní se na webu zorientovat a používat jej. To je pouze jeden z aspektů. Neméně důležitá je také dohledatelnost webu.  více
 
IT Security, Podnikové aplikace a služby - 19. 10. 2017 - Zbyněk Malý

Řízení kybernetických rizik

Řízení kybernetických rizik
Většina společností o sobě tvrdí, že řídí rizika. Je tomu skutečně tak? Neprovádí se většinou pouze část procesu řízení rizik? Abychom na tuto otázku dokázali odpovědět, je nutné si nejprve definovat, co je riziko a co se skrývá pod pojmem systém řízení rizik.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 18. 10. 2017 - Eva a Zdeněk Macháčkovi

Jak uřídit klasické a agile projekty v jedné firmě?

Jak uřídit klasické a agile projekty v jedné firmě?
Není běžné, aby firmy, které vyvíjejí software používaly pouze jednu metodiku vývoje. Velké společnosti jsou často nuceny najít způsob, jak mohou zkombinovat různé přístupy, nebo alespoň umožnit jejich současnou společnou existenci. Někdy také organizace, které usilují o přechod k agilu, jsou závislé na využívání komplexní infrastruktury provázané na tradiční modely, nebo jednoduše potřebují spolupracovat s dodavateli, kteří využívají vodopádový...  více
 

Vývojová laboratoř SAPu sídlí v Brně

Vývojová laboratoř SAPu sídlí v Brně
Martin Janáček začínal v SAP před více než 15 lety, kdy nastoupil jako developer ve Walldorfu, německém sídle společnosti. V roce 2003 přesídlil do Brna, kde se zabýval vývojem finančních aplikací. Od roku 2008 byl vývojovým manažerem a vedl tým téměř 30 developerů pracujících na vývoji produktů v oblasti financí, kontrolingu a veřejné správy. Než nastoupil do společnosti SAP, pracoval jako marketingový manažer ve společnosti MJ servis, projektový manažer ve studentské...  více
 

Digitální komunikace podle jasných pravidel

Digitální komunikace podle jasných pravidel
Digitalizace je stále častěji skloňovaným výrazem a stále častěji o ní všichni slyšíme. Je bezesporu přínosem pro všechny, kteří chtějí pružně komunikovat s obchodními partnery nebo státní správou, aniž by museli někam chodit nebo posílali papírové dokumenty. Kdo by ještě dnes chtěl chodit osobně do banky s každým příkazem k úhradě? Proč by to dělal? A můžeme jednoduše a bezpečně komunikovat i s někým jiným, než jsou dodavatelé energií nebo banky?  více
 

Zavedení digitálního workflow je složitý proces

Zavedení digitálního workflow je složitý proces
Digitální transformace, paperless, DMS, ECM… Do povědomí se nám tyto pojmy začaly výrazněji zapisovat teprve před pár roky. Ale elektronické dokumenty jsou s námi už od 80. let. Přesto pouze čtvrtina firem byla schopna přejít na plně digitální procesy, jak ukázal např. poslední průzkum organizace AIIM – State of Information Management 2017. Málokdo by to asi kladl za vinu nedostatečnému technologickému vývoji. Po technické stránce mají organizace ke kompletnímu přechodu...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 17. 10. 2017 - Ing. Jan Doležal, Ph.D.

Agile, vodopád, nebo něco mezi?

Agile, vodopád, nebo něco mezi?
V posledních letech se v naší praxi s tématem agile setkáváme mnohem více, než tomu bylo dříve. Bohužel se ve většině případů jedná o neúplnou, či dokonce zcela chybnou interpretaci, co to vlastně agile je, jak funguje a co je potřeba k tomu, aby byl doručen očekávaný výsledek. Jaké jsou tedy naše zkušenosti a z toho plynoucí doporučení?  více