facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Podnikové aplikace a služby

Podnikové aplikace a služby - 5. 9. 2018 - Daniel Dombach

Technologie rozšířené reality pomůže zvýšit produktivitu nejen v prostředí skladů

Technologie rozšířené reality pomůže zvýšit produktivitu nejen v prostředí skladů
Automatizace a průmysloví roboti by měli již v blízké budoucnosti nahradit lidskou práci v podstatně větší míře, než je tomu dnes. Tato stále rozšířenější představa analytiků ale nemusí být zdaleka tak přímočará. A nic na tom nemění ani odhady společnosti McKinsey, která tvrdí, že pomocí stávajících technologií lze automatizovat až 45 procent úkonů zajišťovaných lidskými zdroji. Všechny tyto prognózy totiž ignorují skutečnost, že schopnosti robotů jsou v mnoha oblastech...  více
 

Virtuální digitální asistent TOBi už obsloužil 15000 zákazníků

Virtuální digitální asistent TOBi už obsloužil 15000 zákazníků
Chatbot TOBi, pilotní projekt Vodafonu, zkouší zákazníci už od června v situaci, kdy si nevzpomenou na heslo do samoobsluhy. To je totiž první úkol, který ve Vodafonu TOBi dostal a testuje se na něm jeho funkčnost. Vodafone se tímto řadí mezi operátory v České republice k průkopníkům využití chatbota v komunikaci se zákazníky. Od začátku pilotního projektu už chatbot TOBi uskutečnil kolem 75 000 konverzací a 15 000 zákazníků si s jeho pomocí zresetovalo heslo.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 4. 9. 2018 - Ing. Aleš Studený

Nastal čas okovat kovářovu kobylu aneb Digitální transformace v IT oddělení

Díl třetí: Podniková samoobsluha aneb Jak digitalizovat IT žádanky

Nastal čas okovat kovářovu kobylu aneb Digitální transformace v IT oddělení
V každé organizaci se stále něco objednává. V některých organizacích řídí nákupy tak, že schvalují došlé faktury, ale není to již pozdě? Neřídí se vše pouze ekonomickým restriktivním pohledem? Jaký význam v tom celém má ten, kdo o něco žádá? Je vnímán jako zákazník? Jak to vidí řešitelé, kteří mají výsledek dodat? Pomáhá jim to v práci? Jsou určené podnikové standardy? Je potřeba digitalizovat žádanky nebo zavést podnikový obchod? Jaké jsou zkušenosti z praxe? To...  více
 

Robotická automatizace procesů v éře cloudu

Robotická automatizace procesů v éře cloudu
Chytrá továrna představuje průmyslový podnik, ve kterém jsou propojeny nejen jednotlivé stroje a celé výrobní linky, ale také další podnikové systémy – ať už z oblasti obchodu, řízení provozu, skladového hospodářství nebo třeba logistiky. Inteligentní systémy se schopností učit se na základě analýzy dat pak mohou přinést optimalizaci procesů výrobního podniku i obchodní modely, které pomohou firmám uspět na globálním trhu.  více
 

Techniky obrany před phishingem

Techniky obrany před phishingem
Phishing ve všech svých formách je stále více využívanou technikou útočníků. Ti se snaží vzbudit důvěru příjemců e-mailů tak, aby byl jejich e-mail přijat a příjemce aktivoval přílohu, proklikl odkaz nebo vykonal jinou akci. Vynalézavost a pečlivost útočníků je stále větší a tím je těžší a těžší takového podvržené e-maily odhalit. Jaké máme technické možnosti odhalit phishing? A kolik toho dokáže odhalit sám uživatel?  více
 
Podnikové aplikace a služby - 3. 9. 2018 - Filip Neterda

Po-fondová kocovina aneb Big Data jako nový přístup k řízení měst

Po-fondová kocovina aneb Big Data jako nový přístup k řízení měst
Po reformě územního uspořádání, které začalo platit od 1. 1. 2003 před naším vstupem do EU, se do nového systémového uspořádání (zrušení okresů, ustavení krajů a ORP) vkládala naděje na efektivní správu a koncepční rozvoj, které měla zrychlit investiční vlna evropských fondů a příchod zahraničních investorů. Očekával se rozvoj venkova, utlumování nerovností mezi českými regiony a mnoho dalších pozitiv. Splnila se tato očekávání? Rozvíjí se ČR harmonicky a rovnoměrně?...  více
 

Nová verze řešení SandBlast Mobile pro ochranu mobilních zařízení

Nová verze řešení SandBlast Mobile pro ochranu mobilních zařízení
Check Point představil novou verzi svého řešení SandBlast Mobile 3.0pro ochranu podnikových mobilních zařízení před různými kybernetickými hrozbami. Nová verze přináší vylepšení schopností SandBlast Mobile v ochraně před malwarem, botnety i phishingovými útoky napříč všemi mobilními aplikacemi.  více
 

Kvalifikovaný podpis a pečeť

Důvěryhodnost na nejvyšší úrovni

Kvalifikovaný podpis a pečeť
Prokazatelného projevu vůle v digitálním světě lze dnes bezpečně dosáhnout prostřednictvím kvalifikovaného elektronického podpisu. Dle eIDAS kvalifikovaný elektronický podpis poskytuje nejvyšší úroveň záruky a má právní účinky rovnocenné s podpisem vlastnoručním. Obdobně jako pro elektronický podpis je definována kvalifikovaná úroveň i pro elektronickou pečeť. Elektronická pečeť je prostředek, který slouží k označení a prokázání původu a integrity dat. Elektronická pečeť říká,...  více
 

Lokační analýza odhaluje nové souvislosti

Lokační analýza odhaluje nové souvislosti
Proč by měly firmy svá data analyzovat na mapě? Protože až 80 % firemních dat lze vztáhnout k nějaké lokaci. Oblast Business Intelligence se tak čím dál častěji orientuje právě na zobrazení a analýzu dat ve vztahu k lokalitě. Vzniká tak lokační analýza, která data zobrazuje na mapovém podkladu a umožňuje firmám vidět jejich business jinak. Vizualizace dat totiž mnohdy odhalí ve firemních datech souvislosti, které v tabulkách nemusí být zřejmé. Lokační analýza...  více
 

Nová verze řešení pro identity management CzechIdM

Nová verze řešení pro identity management CzechIdM
Společnost BCV Solutions uvolnila novou verzi svého Identity management řešení CzechIdM 8.2 s kódovým jménem Lapis. Nová verze přináší vylepšené funkce pro administrátory, např. nastavení práv pro správu dílčích atributů, SSO (Single sign-on) a nové hromadné akce nad rolemi. Pro vývojáře je nově k dispozici šablona, která zásadním způsobem zjednodušuje vývoj vlastních modulů.  více