facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Podnikové aplikace a služby

Podnikové aplikace a služby - 30. 11. 2020 - Ondřej Komenda

Zakázkové výrobní porady – klíčové místo určené k digitalizaci

Dnešní provozní řízení stojí firmy desítky procent zisku

Zakázkové výrobní porady – klíčové místo určené k digitalizaci
Známe to, myslím, všichni. Na středeční zakázkové poradě se zjistí, že páteční expedice zakázky pro důležitého zákazníka je v ohrožení. Manažeři výroby, nákupu a expedice dají hlavy dohromady a vymyslí, jak by situaci zachránili. Materiál, který nás blokuje, nakoupíme od dražšího dodavatele, nebo si ho necháme za příplatek poslat expresně. Na přetíženém pracovišti přerovnáme priority, abychom udělali místo. Některé zakázky navíc přesuneme na dražší technologii. Požádáme...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 30. 11. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nová verze řešení pro správu identit CzechIdM se zaměřuje na vylepšení UX

Nová verze řešení pro správu identit CzechIdM se zaměřuje na vylepšení UX
Společnost BCV solutions vydala novou verzi českého softwaru pro správu identit CzechIdM – verze 10.6. Tentokrát se vývojáři zaměřili zejména na zlepšení uživatelské přívětivosti úpravou grafického rozhraní. Nová verze je proto doplněná o novou komponentu průvodce, která intuitivně provede administrátora napojením systému. Dále byla graficky vylepšena agenda hromadných operací a skriptů. Nechybí ani další vylepšení jako přepracování business rolí, přidání dalších práv...  více
 

Doba čekání

Byla Magdalena Dobromila Rettigová „předvojem“ technické přípravy výroby?

Doba čekání
Z díla Magdaleny Dobromily Rettigové je dodnes nejznámější „Domácí kuchařka“ vydaná poprvé roku 1826. Připomeňme si z ní jeden konkrétní recept na moravský koláč s višněmi: Utři dvanáct lotů čerstvého másla, až se pění, potom k němu přimíchej čtyry žloutky, dvanáct lotů tlučeného cukru, s půl citronu drobně skrájenou kůru, štipec soli a dvanáct lotů pěkné mouky, všecko dobře pospolu utři a konečně do toho vmíchej tuhý sníh ze čtyr bílků. Nyní pomaž máslem půl archu...  více
 

Firemní helpdesky pod náporem home office pracovníků

Firemní helpdesky pod náporem home office pracovníků
S hlubší závislostí uživatelů na technologiích jsou oddělení technické podpory pod stále větším tlakem a přes veškerou snahu jejich pracovníků nemívají helpdesky tu nejlepší pověst – často nezaslouženou. Ať již se jedná o uživatele-zákazníky či interní pracovníky, pro všechny je pochopitelně každá minuta čekání ve frontě na vyřízení požadavku velmi stresující. Situaci ještě vyostřila koronavirová epidemie, která „uvěznila“ mnoho pracovníků v domácích kancelářích a...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 25. 11. 2020 - Zdeněk Gric

Cisco představilo videokonferenční řešení speciálně určené pro potřeby veřejné správy

Cisco představilo videokonferenční řešení speciálně určené pro potřeby veřejné správy
V době koronavirové pandemie se ukázalo, jak klíčovou roli mají technologie nejen pro fungování firemní sféry, ale také veřejného života a demokracie. Veřejná správa na všech úrovních se snaží reagovat a adaptovat na současnou situaci přechodem na práci a poskytování služeb na dálku. Cisco proto přichází s řešením Webex Legislate, které je šité na míru potřebám veřejné správy a vzdálené fungování...  více
 

Transformace provozu jako cesta k novému normálu ve výrobě

Transformace provozu jako cesta k novému normálu ve výrobě
Za několik posledních měsíců jsme v IDC věnovali hodně času rozhovorům s výrobci v naší komunitě, abychom pochopili, jak nahlíží na to, co nás čeká. Tyto iniciativy lze rozdělit do tří hlavních vln. V prvé řadě se zabýváme iniciativami, které se zaměřují na velmi krátkodobý horizont a které prakticky spočívají v plánování reakce. Řeší tedy, jak řídit sledování kontaktů, hodnocení rizik u dodavatelů, modelování peněžních toků a práci na dálku.  více
 

„One size fits all“ už v logistice neplatí

Optimalizace dopravy a expedice, analýza logistických dat

„One size fits all“ už v logistice neplatí
Jak optimalizovat logistiku, dopravu, expedici a celý dodavatelský řetězec? Když jsem na tuto otázku odpovídal před pěti lety, netušil jsem, nakolik se moje odpověď bude lišit od té současné.  více
 
Trendy ICT, Podnikové aplikace a služby - 23. 11. 2020 - Adéla Mikschiková

Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?

aneb Budoucnost kamenných prodejen

Jak dostat zákazníky zpátky do obchodů?
Se změnou nákupního chování zákazníků vlivem pandemie koronaviru a karanténních opatření s tím spojených si řada kamenných obchodů klade otázku, jak svým zákazníkům vyjít vstříc a opět prodávat jako před nástupem pandemie. Potýkají se s menšími tržbami, někteří stojí před rozhodnutím, zda má vůbec cenu kamenné prodejny držet v provozu.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 20. 11. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nová sada aplikací pro kancelářskou práci v cloudu

Nová sada aplikací pro kancelářskou práci v cloudu
Softwarová společnost Denevy přišla s novou sadou aplikací pod názvem Online kancelář. Sada integruje aplikace pro vytváření dokumentů, jejich sdílení a vzájemnou komunikaci prostřednictvím emailu, chatu a aplikace Voice.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 20. 11. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Nová služba ATOM ONE jako prevence proti útokům hackerů

Nová služba ATOM ONE jako prevence proti útokům hackerů
Společnost KPCS CZ dnes uvedla na trh cloudovou službu ATOM ONE, která nabízí zajištění prevence před kybernetickými útoky a výpadky informačních systémů. Provozovatel služby tvrdí, že během pár desítek minut od aktivace služby budou její uživatelé schopni identifikovat bezpečnostní a provozní nedostatky svého IT prostředí a získat přehled o jeho slabých místech. Zároveň jim služba nabídne řešení nalezených problémů.  více