Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 17. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Kdy se i u nás objeví superaplikace?

Aktuálním trendem světových financí jsou superplatformy, nebo také superaplikace. Ty totiž sdružují pomocí digitálních platforem ve svém ekosystému širokou škálu služeb pro své klienty. Uživatel tak nemusí hledat jiné aplikace, ubírat místo na svém telefonu ani přepínat mezi chatováním a placením. Všechny funkce jsou na jednom místě. Evropa na příchod takto komplexních aplikací zatím čeká.



„Superaplikace jsou místem, kde si zákazník může snadno nakoupit, objednat jídlo a vyřídit platby v rámci jedné aplikace. To je trend, který již dnes určuje trendy v progresivní ekonomice jihovýchodní Asie a jistě se brzy ohlásí i u nás,“ říká Karel Kotoun, konzultant v oblasti finančních služeb Accenture ČR.

Nejvhodnějším příkladem je fintech Alipay působící na obrovských trzích v Číně a Indii. Umožňuje uživatelům platit, chatovat s přáteli, požádat si o půjčku, sledovat svou uhlíkovou stopu či hrát online hry.

Síla růstového potenciálu superaplikací je v Čechách umocněna Otevřeným bankovnictvím (Open Banking PSD2), bankovní identitou (Sonia), ale zároveň také tlakem od GAAFA (Google, Amazon, Alibaba, Facebook, Apple) společností, které čím dál tím více zasahují do finančního sektoru.

Obr. 1: Příkladem superplatformy je fintech Alipay působící na obrovských trzích v Číně a Indii. Zdroj: Stocksbnb
Obr. 1: Příkladem superplatformy je fintech Alipay působící na obrovských trzích v Číně a Indii. Zdroj: Stocksbnb

Karel Kotoun„Z pohledu uživatele je tlak na výběr společností, které poskytují plně digitalizované formy placení a komfort z pohledu agregace všech hlavních služeb na jednom místě. Je proto nesmírně důležité, aby se české startupy zapojily do globálních iniciativ či diskuzí týkajících se aktuálních trendů a Česká republika tak hrála prim na poli plně digitalizovaných financí,“ uzavírá Karel Kotoun z Accenture.

 


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.