facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Podnikové aplikace a služby

Agilní project management

Příležitost, nebo hrozba?

Agilní project management
Agilní project management představuje zcela nový trend v projektovém řízení, ke kterému se upíná nejedna organizace. Být agilní znamená být flexibilní vůči zadavateli, týmu a dalším podílníkům projektu a také vůči výstupu projektu. Mějte však na paměti, že agilita neznamená neomezenou volnost. I ten nejagilnější systém řízení musí mít jasná pravidla. Hranice mezi agilitou a nepořádkem je v praxi mnohdy velice tenká, a tak nezbývá,...  více
 

Analytické operace ve firmě trochu jinak (2. díl: CRM)

Analytické operace ve firmě trochu jinak (2. díl: CRM)
Vítejte u druhého dílu třídílného seriálu zabývajícího se využitím prediktivní analytiky v průmyslu. CRM může vypadat jako doména obchodních společností. Navíc B2B, na jehož bázi většina průmyslových podniků funguje, tuto tezi potvrzuje. Průmyslových podniků je ale celá řada. Důkazem, že predictive analytics a business analytics v průmyslu fungují, je řada společností, které na nich postavily své marketingové strategie. Škoda Auto, BMW, Mercedes, Fiat, Yamaha, Mazda,...  více
 

Vizualizace v business intelligence

Vizualizace v business intelligence
Je to nanejvýš pár let, kdy byla poprvé definována tzv. velká data (big data). Pojem, o kterém si mnozí dodnes myslí, že se týká – vzhledem ke svému názvu – pouze těch „velkých“ společností. Okamžik, kdy se data stávají „velkými“, ale nemusí zažít pouze velké společnosti a korporace. Při bližším prozkoumání datové reality totiž vychází najevo, že pojem big dat může být i velmi blízký segmentu středních, dokonce i menších firem. Protože i malá...  více
 

CRM a in-memory analýzy v době big dat

CRM a in-memory analýzy v době big dat
Digitální technologie nás v dnešní době obklopují na každém kroku. Díky neustálému připojení mobilních zařízení mají zákazníci vždy na dosah hodnocení výrobků a informace o cenách konkurence. Fenomén sociálních sítí umožňuje sdílet zkušenosti a názory na produkty a služby v reálném čase. Vše se odehrává během chvilky. Zákazníci očekávají, že svého dodavatele mohou kontaktovat kdykoliv a kdekoliv. Naplnit očekávání zákazníků je tak...  více
 

Podnikové sociální sítě

aneb Cesta k využití potenciálu zaměstnanců

Podnikové sociální sítě
Rozsáhlé organizace mají problém se sdílením informací. Ještě větším problémem se ukazuje, že organizace ne vždy efektivně využívají znalostí a nápadů svých zaměstnanců. Mnohdy se také v organizacích tvoří jedna věc dvakrát, prostě proto, že řešitelé o sobě vzájemně nevědí. Moderní řízení znalostí a projektů v organizaci vyžaduje zcela nový přístup, který mohou zprostředkovat podnikové sociální sítě. Podnikové sociální sítě jsou nový fenomén,...  více
 

Business intelligence: mnoho psů, zajícova smrt

Business intelligence: mnoho psů, zajícova smrt
Složitost, komplexnost, nákladnost a obtížná udržovatelnost dohnala do záhuby už nejedno řešení typu business intelligence. Stále více společností pak hledá alternativní přístupy, pomocí kterých dosáhnou stejných či obdobných přínosů výrazně jednodušším způsobem. Ve svých úvahách přitom vychází z toho, že oblíbené Paretovo pravidlo, kdy lze většiny efektů dosáhnout menšinou celkové námahy, přece musí platit i v tomto případě.  více
 

Systém ARBES FEIS s novými možnostmi elektronického podpisu

Systém ARBES FEIS s novými možnostmi elektronického podpisu
Společnost ARBES Technologies vydala novou verzi svého informačního systému ARBES FEIS s číselným označením 14. Systém již několik let obsahuje možnost vytváření elektronických faktur ve formátu ISDOC včetně elektronického podpisu založeného na elektronickém certifikátu. Nyní se uživatelům rozšiřují možnosti volby certifikátu,...  více
 

Zůstanou HR systémy svázány odkazem devadesátých let?

Zůstanou HR systémy svázány odkazem devadesátých let?
Jeden z významných lokálních HR systémů odchází v současné době do „výslužby“. Jeho význam může být vcelku objektivně odvozen od velikosti zákaznické základny spolu s dlouhou historií na trhu psanou od raných devadesátých let minulého století. Jeho význam však může být také subjektivně hodnocen podle zformovaného názoru zákazníků a uživatelů na to, co to vlastně HR systém je a jak má fungovat. Díky počtu zákazníků a délce doby, po kterou...  více
 

Do Česka přichází Google Map Maker

Do Česka přichází Google Map Maker
Do České republiky přichází Google Map Maker. Jde o funkci, která umožní vylepšovat a aktualizovat mapová data České republiky i samotným uživatelům. Cílem je daleko přesněji zmapovat lokality, u nichž nejsou k dispozici tak podrobné mapové podklady a kde mohou pomoci právě znalosti a zkušenosti místních obyvatel. Funkce Map Maker je součástí Map Google a je další mapovou...  více
 

Rozhovor: Vladimír Králíček, J.K.R.

„Firmy se obávají, co přijde, a odkládají inovace“

Rozhovor: Vladimír Králíček, J.K.R.
Česká manažerská asociace udělila v dubnu titul Manažer roku v odvětví Informační a komunikační technologie Vladimíru Králíčkovi. Ten stojí v čele společnosti J.K.R od jejího založení na počátku devadesátých let a za tu dobu se mu podařilo udělat z ní předního hráče na trhu podnikového ERP softwaru. Titul chápe nejen jako ohodnocení své práce, ale především jako ocenění celé firmy. O tom, jak složité je dnes řídit IT firmu, jsme...  více